* Životnosť Ikarusu 435 a 415 je oficiálne udávaná na 5 rokov.
* Životnosť Ikarusov 280 a 283 je 12 rokov, podobne aj u TamBusov.
* 415 a 435 nie sú až také zlé vozy, ale na naše podmienky nedostačujú. Do kopca šlapú dosť podpriemerne, asi ako Karoska 741. Hlavne 435 má dosť slabý motor. Nevadí to síce, ale nedá sa tomu riadne vytnúť. Vozy síce spĺňajú všetky moderné európske normy, ale niektoré veci, napr. elektronický obmedzovač rýchlosti na 70km/h ich dopredu vylučuje z úspešného použitia na takých turbo linkách, ako napr. 21, 59, alebo 75. Sú to celkom dobré vozy, ale na TamBusy jednoducho nemajú. Možno mi niekto bude oponovať, pretože TamBusy sú napr. relatívne hlučnejšie, ale verte mi, že nielen z pohľadu, ako cestujúci, ale aj z pohľadu technicky zmýšľajúceho človeka by som im pri výbere vozidiel dal jednoznačnú prednosť.
* Neznamená to však, že by som bol nespokojný s Ikarusmi 4.., naopak, som rád, že sme nekúpili Karosy 9.., ktoré zaostávajú jednak designom, kvalitou a prevedením. Ikarusíky sú dobré, len to nie sú tie nezničiteľné obrnené vozy, čo sa robili kedysi (ako príklad Ikarus 280, K2, T400, V3S
)
* Celkové postrehy z Blavy, ktoré by si cudzí človek odniesol sú také, že stav našich vozidiel nie je až taký zlý, naopak, električky a trolejbusy majú vypravenosť cez 80 percent. Jazdia u nás relatívne nové a kvalitné vozy (až na Karosy), ktoré nemôžu za to, že sa niekomu nechce do údržby, ale ani to nie je také zlé, ako za čias minulých.
* Životnosť Ikarusov 280 a 283 je 12 rokov, podobne aj u TamBusov.
* 415 a 435 nie sú až také zlé vozy, ale na naše podmienky nedostačujú. Do kopca šlapú dosť podpriemerne, asi ako Karoska 741. Hlavne 435 má dosť slabý motor. Nevadí to síce, ale nedá sa tomu riadne vytnúť. Vozy síce spĺňajú všetky moderné európske normy, ale niektoré veci, napr. elektronický obmedzovač rýchlosti na 70km/h ich dopredu vylučuje z úspešného použitia na takých turbo linkách, ako napr. 21, 59, alebo 75. Sú to celkom dobré vozy, ale na TamBusy jednoducho nemajú. Možno mi niekto bude oponovať, pretože TamBusy sú napr. relatívne hlučnejšie, ale verte mi, že nielen z pohľadu, ako cestujúci, ale aj z pohľadu technicky zmýšľajúceho človeka by som im pri výbere vozidiel dal jednoznačnú prednosť.
* Neznamená to však, že by som bol nespokojný s Ikarusmi 4.., naopak, som rád, že sme nekúpili Karosy 9.., ktoré zaostávajú jednak designom, kvalitou a prevedením. Ikarusíky sú dobré, len to nie sú tie nezničiteľné obrnené vozy, čo sa robili kedysi (ako príklad Ikarus 280, K2, T400, V3S

* Celkové postrehy z Blavy, ktoré by si cudzí človek odniesol sú také, že stav našich vozidiel nie je až taký zlý, naopak, električky a trolejbusy majú vypravenosť cez 80 percent. Jazdia u nás relatívne nové a kvalitné vozy (až na Karosy), ktoré nemôžu za to, že sa niekomu nechce do údržby, ale ani to nie je také zlé, ako za čias minulých.
d3k0