Reply on: Beus #27921:
15TrM aj 21Tr blokovanie ma. Pozor! Dokonca aj stare 14, alebo 15Tr (mozno len jedna seria, neviem presne) ma blokovanie, ale standartne je to po tych rokoch vypnute.
mozno sa len vodici nepochopili a jeden si myslel ze ho ten druhy pusta
Teraz bolo dolezitejsie zrychlit web, co sa mi dufam podarilo
Uvidime zajtra
Beus
Autobusy: Starsie vozy samozrejme o takom niecom nesnivaju, dokonca sa mi zda ze este ani TAMbusy to nemaju. Blokovanie (formou samocinneho zabrzdenia voza a uvolnenia brzdy po zavreti dveri) maju Ikarusy 4xx, no v pripade napr. poruchy sa to musi dat vypnut, ale urcite to nesuvisi s ovladanim palubneho pocitaca. Zabrzdene pri otvorenych dverach su aj SORy, ale tipujem ze sa to da tiez nejako vypnut.
Na to blokovanie u Ik415 doplatil ten vodic, ktoremu usiel voz z kopca na stanici - zastavil, otvoril si dvere (tym padom sa voz zabrzdil), zapol si dopyt (aby sa dostal dnu jednoduchsie), a kedze voz bol zabrzdeny, zabudol zabrzdit rucnu brzdu. Zavrel dvere z kabiny a zdrhol von pocas ich zatvarania (bezny postup, komu sa chce dvihat ten dekel pod prednym sklom?). Lenze ako sa dvere zavreli, voz odbrzdil, a kedze bol v kopci, pohol sa, tym padom zrusil dopyt, a...vieme co sa stalo.
Trolejbusy: 14Tr a 15Tr take takmer urcite nemaju, na 15TrM som to nikdy nesledoval, takze neviem. 21Tr je dost novy voz na to, aby blokovanie mal, ale urcite tiez vypinatelne.
Elektricky: Maju to vsetky (okrem 104, 38+135 a 215
V kazdom pripade, myslimze tak ako pre tramvaje, aj pre busy a trofle plati predpis, ze ak je vozidlo vybavene zariadenim na blokovanie rozjazdu pri otvorenych dverach, vodic je povinny pocas prepravy cestujucich ho mat v cinnosti (ci tak nejak). Cize odblokovavat dvere sa smie len nudzovo, bez ludi, inak vodic porusuje predpis. A ak sla napr. T6 s otvorenymi inymi nez 1. dverami, tak to bola technicka zavada voza.