Sen mestskej dopravy
31.7.2001
Spoločnosť Scania, známy výrobca nákladných automobilov a autobusov, predstavila na nedávnej výstave v Londýne nový model bezemisného autobusu určeného pre mestskú hromadnú dopravu. Pohon autobusu je založený na kombinácii dvoch technológií – elektrického pohonu a palivových článkov, ktoré neprodukujú nijaké emisie, iba čistú vodu. Naviac je recyklovaná aj brzdná energia. Palivové články sú plnené čistým plynným vodíkom, ktorý je v stlačenom stave uložený v nádržiach na streche autobusu. Spotreba energie je o 60 percent nižšia v porovnaní s obdobným typom autobusu s dieslovým motorom. Hlučnosť a vibrácie boli tiež znížené na minimum.
31.7.2001
Spoločnosť Scania, známy výrobca nákladných automobilov a autobusov, predstavila na nedávnej výstave v Londýne nový model bezemisného autobusu určeného pre mestskú hromadnú dopravu. Pohon autobusu je založený na kombinácii dvoch technológií – elektrického pohonu a palivových článkov, ktoré neprodukujú nijaké emisie, iba čistú vodu. Naviac je recyklovaná aj brzdná energia. Palivové články sú plnené čistým plynným vodíkom, ktorý je v stlačenom stave uložený v nádržiach na streche autobusu. Spotreba energie je o 60 percent nižšia v porovnaní s obdobným typom autobusu s dieslovým motorom. Hlučnosť a vibrácie boli tiež znížené na minimum.
si
zastavka pri trznici pre linky 31,39,78, 512. Ak by ste si niekto este pamatali, preberalo sa to uz na niektorej stretavke s vedenim DP a problemom su vlastnicke vztahy pozemkov pri zastavke. Ono by tam totiz bolo vhodne spravit aj vyklenok na zaliezanie autobusov. Ale mozme byt radi ze tam je vobec betonovy placik, aj ten sa tam dostal oficialne ako zalievanie vytlkov na zastavkach...