Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #253504:
Lacnejším z dlhodobého pohľadu môže byť. Či výrazne, to by som trocha pochyboval. Ale je to aj prospešnejším riešením?
Reply on: Ike #253503:
odhliadnuc od toho ze vsetko dlho trva (projekty, povolenia, ....) je to ale dost kratkozrake uvazovanie.... (trolejovu) trat ked postavis tak tam s nejakou zakladnou udrzbou vydrzi 40-50 rokov, kolko generacii vozidiel (obvzlast baterkovych) sa pod tym vystrieda a co budu stat ? nebude nahodou ta kompletna trat v horizonte 20, 30, 40, ... rokov vyrazne lacnejsim riesenim ?
Reply on: Viko #253500:
No lenže takto nie je postavená dilema. Dnes už hybridy máme a máme aj infra.

Čo ja rozporujem (ale zase to neprezentujem ako univerzálnu pravdu), je výstavba súvislých tratí. Zoberme si ten Lamač, ako príklad: Zatrolejuješ L63 (8 km) za 20 miliónov, ale samozrejme to bude viac, lebo musíš vykonať všetky potrebné procedúry a prvý báger sa zahryzne do terénu o 10 rokov. Ceny, inflácia, pracovný trh, všetko sa to môže zmeniť tak, že skutočná cena bude 25 miliónov. K tomu musíš kúpiť 9+1 nových trolejbusov, aby si pokryl výpravu, takže to máme 10 bežných 18m trolejbusov v hodnote 600 tisíc € za jeden, takže ďalších 6 mega. Kapitálové výdavky máš 26 až 31 miliónov €. A to pomlčím o výstavbe meniarne, pre ktorú musíš mať pozemok.

A nevýhody? Údržba trate a rýchlosť. Žiadna flexibilita. A stále máš ostatné linky, ktoré buď budú hybridy, alebo budú jazdiť autobusy pod drôtmi.

Za 31 miliónov vieš postaviť 2 km tratí v náročnom teréne, alebo spojky, alebo predĺženia trate (napríklad po Tesco Lamač) a nakúpiť odhadom 25 ks 18m hybridov, ktoré vedia byť zaradené do premávky o rok.

A pokojne sa prenesme do iného vesmíru. V Trnave sa v 80. rokoch plánovala prevádzka trolejbusov. Asi sa zhodneme, že v dnešnej dobe by takáto myšlienka bola ekonomická samovražda a elektrobusy "do the job" rovnako, hneď a za zlomok nákladov.
Este štastie že tu nemame system Translohr., čo bol system nakoniec predraženy a nespolahlivý a ekonomicky naročny.

Reply on: Ike #253499:
To si vobec nemyslim
Ked premava trolejbus pod trolejami može dobijat baterie/viz 40,61,44/ a nemusi sa dobijat na určenom mieste/Samozrejmostou dobre dimenzovane napajanie siete/Najvacsi odber tj zataž pre baterie je rozjazd do kopca ,pri vačsich rychlostiach spotreba elektriky zasadne klesá.Este tak zjednotit autobus a trolejbus/ a ich varianty/ v legislative tj aj trolejbus dat ako cestne motorové vozidlo.
Voči autobusu to je otazne ale el.motor je vždy jednoduchši/nehovoriac o udržbe/ než diesel motor a ešte ekologia.
Indukčne napajanie z vozovky je v sučasnosti drahé nespolahlive a tak len v štadiu vyskumu .

Reply on: Ike #253499:
Pri cene, čo stoja nové batériové sady napr. do ENS, a ich reálnej životnosti dákych 5 rokov - naozaj vyjde lacnejšie hybrid+infra ako trolej+infra?
Reply on: andrejandrej #253497:
Je to čím ďalej, tým viac otáznejšie a môj odhad je, že trolejbusové trate čoskoro budú slepou uličkou. Napr. zatrolejovanie cesty do Lamača by dnes v porovnaní s nákupom hybridných trolejbusov predstavovalo výrazne horšie návratnú investíciu bez nejakej väčšej pridanej hodnoty.
Reply on: dyspozytor #253495:
Škoda, že tú druhú stanu to zožulo...

Ale áno, personálna bieda v doprave sa ťahala ako niť snáď celým socíkom. Vo výsledku sa miesto výberu robil nábor, takže robiť profivodiča sa dalo kľudne s neplatnou zdravotkou, alebo s falošným súhlasom hlavného zamestnávateľa na brigádny pomer... Príhody z výcviku viackrát spomínal S499.1023. A odkedy sa dajú online pozrieť niektoré československé rozsudky, tak si môže každý z gauča overiť, ako aj pri zavinenej nehode sa zvykol domovský podnik prihovárať za miernejší trest, aby neprišiel o šoféra.
Existuje niekde porovnanie nákladov na vozokilometer alebo inú metriku pre prevádzku trolejbusov a autobusov? Má ekonomický zmysel rozšírenie trolejbusovej siete?
triskaidekafobia

triskaidekafobia

Krasňany otvoria spolu s Petržalkou?
Dobová reportáž v motoristickom časopise STOP z roku 1988. Ej veru, nebolo to také ružové, akoby sa dnes mohlo zdať... 😉
Reply on: Petto #253493:
A načo? Čím bližšie ku komunálnym volbám sa dokončí tým lepšie 😛
TT Mlynska dolina aj sa zacne robiť ❓
Reply on: vetesnik #253491:
Pokiaľ viem má sa robiť oblúk pár metrov predtým tak možno aj toto spravia...
Reply on: Ma178rek #253489:
Od KV tie autá letia dosť rýchlo, určite by som tam neriskoval Voľno/Voľno (je to vôbec možné?).

Ideálne bude, ak sa podarí nastaviť miesta na prechádzanie tak, aby chodec prešiel celou križovatkou na "jeden nádych".
Reply on: B K #253487:
Tam by som to nechal na chodcov v režime ako doteraz výhľad je tam dobrý
Reply on: MatejBA #253484:
Keby tam nebol BUSpruh asi by sme došli do stavu pred rekonštrukciou....
Ľudia by sa sťažovali že sú zápchy a že autobus ich blokuje...

Súčasný stav je ok a dúfam že nikoho nenapadne odstrániť pruh...
Ešte ma napadlaoznost iba skrátiť BUS pruh pred križovatkou s Poliankami o nejakých 50m nechvie cez križovatku prejsť vaic áut (nech to nespoznali autobusy)

A križovatka pri štadióne je zapnutá?? Lebo aj tá blokuje prejazdnosť ..
Reply on: MatejBA #253486:
Predpokladám, že tam bude aj úprava DZ.

V smere z KV budú mať dosť zelenej, keďže ich bude ťahať električka a budú v kolízii iba s chodcami.
Reply on: B K #253485:
Aha, cize ked ostanu stat auta v smere z KV pred krizovatkou a nebudu sa vediet dostat cez krizovatku lebo bude neustale plna kvoli autam z Dubravky (a vdaka semaforu sa napriklad nedostanu na Harmincovu, lebo budu mat vacsinou cervenu a podla zakona nesmu vojst do krizovatky ak nou nevedia prejst), tak to bude lepsie. Hlavne tie, co potrebuju ist na dialnicu. Got it.

Apropo, v com to inak pomoze, ak auta z Dubravky budu stale rovnako "upchavat" pravy jazdny pruh pred buspruhom? A potom na zelenu sa do neho budu pchat auta z Karlovky aby sa zaradili do pruhu pre auta? To skoro vyzera, ako keby niekto chcel len minut peniaze na zbytocnost a prihrat malu domov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.