Počuj mudrlant, vodič o tom vedel, lebo spomalil, obzrel sa a bolo to pri druhých dverách. Starší pán sa postavil sám a vystúpil na Hroboňovej (ešte sa ho jeden spolucestujúci pýtal, či je v pohode, ten vystupoval tiež). Ak by bolo treba tak zakročím. Mohol sa však zraniť aj niekto v zadnej časti vozidla... Podstata príspevku však bola o inom. Vodič autobusu v takejto situácii nevie odhadnúť, či mu tam to auto vojde alebo nie, preto by tie semafory mohli situácii pomôcť.
Vy ste ako ten uzivatel minule s deklom v autobuse....fotky fotky a vodic ani nema tusenia ze co sa deje. Upozornili ste vodica na skutocnosti ze sa niekto zosypal nasledkom brzdenia? Takychto mam najradsej anonymne nieco napisete na internet a ked sa nieco deje na mieste nezakrocite..kam to speje neviem
Prečo sa ešte stále rozlišujú trolejbusové a autobusové linky, keď už trolejbusy nemajú samostatný číselný rad a často jazdia aj po trasách bez troleja?
Nie som síce zástanca semaforov na každej križovatke, lebo to zdržuje dopravu, ale odbočenie z Brnianskej na Prokopa Veľkého by sa asi malo vrátiť k zapnutým semaforom (ideálne s preferenciou MHD + Dubovú spraviť na dopyt pre chodcov), lebo tento mesiac som tam už zažil ako cestujúci dve "hraničné" situácie (+ nehovoriac o viacerých nehodách autobusu a auta v minulosti). Dnes ráno vodič autobusu prudko šliapol na brzdu kvôli autu, ktoré odbočovalo a napratalo sa krížom cez ľavý pruh, následkom čoho jeden pán v autobuse spadol na zem, vodiča to však ani veľmi nezaujímalo (prípadne či sa nezranil niekto ďalší), iba čosi zabrblal a pokračoval ďalej. Podobná situácia bola aj minulý týždeň, len vtedy vodič autobusu auto registroval skôr (už stálo v ľavom pruhu), kebyže je autobus o 5 sekúnd ďalej tak to asi dopadne ako dnes.
Přátelé, sháním jízdní řády tramvají a trolejbusů před rokem 1990 (v elektronické podobě), neměl by někdo? Můžu nabídnout nějaké jízdní řády z ČR. kdyžtak zdenek.hudik@seznam.cz, díky
Ja nerozumiem načo by bolo dobré stanoviť maximálny vek pre vozidlá. Prvá generácia NP, klimatizovaných vozidiel už bude mať čoskoro 30 rokov - ak by takéto veci existovali aj u nás, tak by sme ich museli vyradiť len tak, aj keď naďalej spĺňajú všetky požiadavky od dnešného cestujúceho a môžu byť (teoreticky, samozrejme) aj v dobrom stave? Nehovoriac o tom že vek vozidla je celkom nerelevantný - 60 ročný voz v Prahe je v oveľa lepšom stave než 30 ročný voz u nás. A vyradiť 30+ ročný voz po dôkladnej GO, ako sú naše T3P, by bola obrovská debilina.
A čo sa týka autobusov a trolejbusov, pri Bratislavskej (ne) údržbe je všetko čo má viac než 6 rokov dobré len do šrotu. Tieto čísla vôbec nereflektujú realitu.
Reálne ako schváliteľné? Bohvie. Cesta cez MPK môže byť nevyspytateľná, podľa mňa sa tie čísla ešte zmenia.
Reálne v zmysle vykonateľné? V prímestskej doprave úplne v pohode. Väčšina bývalých sadiek to spĺňa už dnes, vozidlá nad 15 rokov (prvé Crosswaye) behajú už len tam, kde sa s obnovou čakalo na výsledky dovrzaných tendrov - najmä Trnavský a Trenčiansky kraj, a potom v SAD Humenné kde bohvieprečo lipnú na dvadsaťročných sorkách.
V MHD by mali problém malé mestá (napr. Čadca, Snina, michalovskí "sanitkári").
Pikantné to môže byť pri dráhach, ak by sa modernizácia nebrala ako vynulovanie počítadla... Ale možno sa podoja fondy cez Škodovku&ŽOSky a nové eliny, vagóny aj jednotky sa len tak pohrnú
Na https://www.idsbk.sk/listky-ceny/zlavy/tzp-tzp-s/ sa píše "Každý držiteľ preukazu ŤZP-S má nárok na bezplatnú prepravu svojho sprievodcu." Nepíše sa tam nič o tom, že ŤZP musí použiť ŤZP cestovný lístok.
Tarifa IDS BK je v tomto ešte jasnejšia (Článok B.9).
"Bezplatne sa prepravujú: (...) sprievodca ťažko zdravotne postihnutej osoby odkázanej na sprievodcu"
"Nárok na bezplatnú prepravu sa preukazuje: (...) za sprievodcu ťažko zdravotne postihnutej osoby odkázanej na sprievodcu preukazuje nárok táto osoba preukazom ŤZP-S, alebo platným dokladom totožnosti s informáciou o odkázanosti na sprievodcu"
a dokonca úplne explicitne pre túto situáciu B.9.3:
"Bezplatná preprava sprievodcu ŤZP-S sa poskytuje i vtedy, ak si osoba ŤZP-S uplatní nárok na iné zľavnené cestovné (...) ako mu je priznané na preukaz ŤZP-S"
"Štandard maximálneho veku dopravného prostriedku, ktorým sa poskytujú dopravné služby vo verejnom záujme je rozdelený na autobus a trolejbus (15 rokov) a ostatné dráhové vozidlá okrem trolejbusu (30 rokov)."
Ahojte, som čerstvo ŤZP-S, ale zároveň mi ešte platí ročná študentská električenka a nemám momentálne kapacitu ísť vybavovať ŤZP kartičku. Ak mám so sebou sprievodcu, môže cestovať zadarmo, aj ak ja idem na svoju študentskú električenku? Alebo potrebujem polovičný lístok ako ŤZP? Prípadne iná kombinácia?
Vopred vďaka za akékoľvek info, oficiálne informácie sú dosť nejasné.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
brosk
Vopred vďaka za akékoľvek info, oficiálne informácie sú dosť nejasné.