Aké máte skúsenosti s tým scanovaním appkových lístkov u AMS? Dnes som to prvýkrát absolvoval. Pozitívum je že vodič vedel že sa to scanovať má (nedával som to tam proaktívne, vyzval ma). Negatívum je že to nascanovať nešlo Bola to SORka, pokladňa je za označovačom takže som dosť bojoval s tým do akej polohy ten mobil dať. Mobil treba dať dosť blízko čítačky, čo žiaľ znamená že zväčšená verzia sa použiť nedá. Zmenšenú je zas dosť problém "napasovať" na správne miesto.
Ale vodič bol v pohode a po asi 10 sekundách ma poslal dnu. Takže pozitívum číslo 2
Otázka je, koľko je takýchto prípadov (pod externými študentmi stredných škôl si predstavujem skôr starších ľudí, ktorí si potrebujú dorobiť vzdelanie kvôli zamestnaniu, nie 18-ročných)
Inak ak by sa skrátila výdrž o dve-tri min. na hl.st. tak by už vyšli 15 min. výdrže na Vinohradoch čím by odpadla terajšia doplnená bezpečnostná prestávka po 18h. na Vinohradoch. Mohli by hneď resp. v intervale odísť plynulo smer Kuchajda po príchode na Vinohrady po poslednom kole ..
Áno sú, čiže linka 4 momentálne nemá striedačov - keďže má výdrž v Dúbravke, čo je rozumné. V minulosti tam boli striedači v úseku Tr.mýto - Zl.piesky - Tr.mýto. Obávam sa že po skončení výluky na ZP tam budú zas.
Vodič môže bez prestávky jazdiť maximálne 4 hodiny, potom musí mať minimálne 30-minútovú prestávku (prestávka sa môže aj rozdeliť na 2x15 minút). Na linkách, kde sa nedá taká prestávka zabezpečiť, napr. kvôli kapacite obratiska, nedostatku vozidiel a pod. sa zavádzajú striedači. Služba striedača vyzerá tak, že cca v strede služby "klasického" vodiča (t.j. cca medzi 7:00-11:00 a 16:00-19:00) preberie na konečnej/nácestnej zastávke jeho vozidlo (vystrieda ho) a odjazdí s ním polovicu/celé kolo (napr. na 3 - Vinohrady - Rača - Vinohrady), zatiaľ čo klasický vodič si (mimo vozidla) vyčerpá prestávku. Následne "klasický" vodič vystrieda striedača a pokračuje v svojej službe, zatiaľ čo striedač o chvíľu vystrieda ďalšieho vodiča. Keď si už všetci vodiči prestávku vyčerpali striedačom končí služba, ktorá je spravidla delená (má rannú a poobednú časť). Ak je niektorá služba veľmi dlhá, môže byť daný vodič striedaný aj 2x. Čo sa týka počtu striedačov, tak najviac ich je na električkách (Hl. st., Stn. Vinohrady a Trnavské mýto) kvôli obmedzenej kapacite obratísk. Na jednu linku sú 3-5 striedači, u autobusov a trolejbusov zvyčajne 1-2, tam sa zvyčajne dá zabezpečiť nejaká 20-minútová prestávka každé kolo.
Ináč, vždy ma zaujímalo, ako fungujú striedači a prestávky pre vodičov? Koľko striedačov potrebujú aby každý vodič na danej linke mal prestávku v rozumnom čase a čo robia keď všetky prestávky už boli vybavené?
Tie 4 poradia odvezú večer striedači do vozovne, zatiaľ čo 7/1-5 poobede normálne jazdia a je na nich samostatný vodič, ktorému sa v podstate iba predĺži služba. Na tých ostatných poradiach by sa mohlo stať, že by ten dojazdový spoj bol v nejakom "netradičnom" čase, keď už 7 nepremáva, alebo by striedač by kvôli prestoju na 3 meškal a nestihol by dojazdový spoj. Keďže by išlo iba o jeden dojazdový spoj, tak sa asi zvolilo najjednoduchšie riešenie - t.j. služobná jazda.
Mám otázočku. Keď poradia 1 - 5 L7 od zajtra končia večer na Vinohradoch a odtiaľ robia dojazd s cestujúcimi po Kuchajdu, prečo dojazd s cestujúcimi nerobia aj ďalšie 4 poradia, ktoré tam cez deň prestávkujú?
Niečo spravil aj obchvat D4 a úsek Gagarinova-Avion je veľmi spoľahlivý... Čo sa týka kolón mám pocit že je najmenej náchylný a po druhé je to dôležitá spojnica...
pozerajuc useky okolo tipujem, ze cast objemu dopravy z pristavneho mosta stiahola D4, nasledne na R7 a napojenie sa na D1 az na mestskej strane.... pri prichadzajucich z lokalit Jaroviec, Rusoviec a Cunova to znamena usetrenie si tranzitu po vnutromestskych komunikaciach a par svetelnych krizovatiek....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Trolley
Navyše ani po 18tej už L7 bežne nepremáva.