Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #248572:
Inak ak by sa skrátila výdrž o dve-tri min. na hl.st. tak by už vyšli 15 min. výdrže na Vinohradoch čím by odpadla terajšia doplnená bezpečnostná prestávka po 18h. na Vinohradoch. Mohli by hneď resp. v intervale odísť plynulo smer Kuchajda po príchode na Vinohrady po poslednom kole ..
Rozumiem správne, že keď niekto dovŕši 18 rokov a študuje strednú školu externe, tak nebude mať nárok na zľavnené cestovné?
Reply on: marek1978 #248578:
Tak, toto musí byť celkom novinka. Ani o tom nikde nebola zmienka a pritom celkom praktická vec.
Reply on: SimonMHD #248576:
sluzi ako ZV po priletoch lietadiel v pripade ak je tam viac cestujucich vykonava L61 pred odchodom riadnej L61 ako posila.
Reply on: SimonMHD #248576:
61/9
Neviete prečo má služba 61/9 extra dlhý prestoj na Letisku (8:49 - 13:10)?
Reply on: Pe67 #248574:
Ďakujem.
Reply on: Andrej #248573:
Áno sú, čiže linka 4 momentálne nemá striedačov - keďže má výdrž v Dúbravke, čo je rozumné. V minulosti tam boli striedači v úseku Tr.mýto - Zl.piesky - Tr.mýto. Obávam sa že po skončení výluky na ZP tam budú zas.
Reply on: Urbanway 2423 #248572:
Ďakujem za vysvetlenie.

Chápem to správne že tie dlhé pauzy v Dúbravke na L4 sú bezpečnostné prestávky, a teda na tej linke nepotrebujú striedačov?
Reply on: Andrej #248571:
Vodič môže bez prestávky jazdiť maximálne 4 hodiny, potom musí mať minimálne 30-minútovú prestávku (prestávka sa môže aj rozdeliť na 2x15 minút). Na linkách, kde sa nedá taká prestávka zabezpečiť, napr. kvôli kapacite obratiska, nedostatku vozidiel a pod. sa zavádzajú striedači. Služba striedača vyzerá tak, že cca v strede služby "klasického" vodiča (t.j. cca medzi 7:00-11:00 a 16:00-19:00) preberie na konečnej/nácestnej zastávke jeho vozidlo (vystrieda ho) a odjazdí s ním polovicu/celé kolo (napr. na 3 - Vinohrady - Rača - Vinohrady), zatiaľ čo klasický vodič si (mimo vozidla) vyčerpá prestávku. Následne "klasický" vodič vystrieda striedača a pokračuje v svojej službe, zatiaľ čo striedač o chvíľu vystrieda ďalšieho vodiča. Keď si už všetci vodiči prestávku vyčerpali striedačom končí služba, ktorá je spravidla delená (má rannú a poobednú časť). Ak je niektorá služba veľmi dlhá, môže byť daný vodič striedaný aj 2x. Čo sa týka počtu striedačov, tak najviac ich je na električkách (Hl. st., Stn. Vinohrady a Trnavské mýto) kvôli obmedzenej kapacite obratísk. Na jednu linku sú 3-5 striedači, u autobusov a trolejbusov zvyčajne 1-2, tam sa zvyčajne dá zabezpečiť nejaká 20-minútová prestávka každé kolo.
Reply on: Urbanway 2423 #248569:
Ináč, vždy ma zaujímalo, ako fungujú striedači a prestávky pre vodičov? Koľko striedačov potrebujú aby každý vodič na danej linke mal prestávku v rozumnom čase a čo robia keď všetky prestávky už boli vybavené?
Reply on: Urbanway 2423 #248569:
Tak sú tam 4 vozidlá, takže bolo by o 4 odchody navyše.

Navyše ani po 18tej už L7 bežne nepremáva.
Reply on: Trolley #248568:
Tie 4 poradia odvezú večer striedači do vozovne, zatiaľ čo 7/1-5 poobede normálne jazdia a je na nich samostatný vodič, ktorému sa v podstate iba predĺži služba. Na tých ostatných poradiach by sa mohlo stať, že by ten dojazdový spoj bol v nejakom "netradičnom" čase, keď už 7 nepremáva, alebo by striedač by kvôli prestoju na 3 meškal a nestihol by dojazdový spoj. Keďže by išlo iba o jeden dojazdový spoj, tak sa asi zvolilo najjednoduchšie riešenie - t.j. služobná jazda.
Mám otázočku. Keď poradia 1 - 5 L7 od zajtra končia večer na Vinohradoch a odtiaľ robia dojazd s cestujúcimi po Kuchajdu, prečo dojazd s cestujúcimi nerobia aj ďalšie 4 poradia, ktoré tam cez deň prestávkujú?
Reply on: samkoh #248565:
Niečo spravil aj obchvat D4 a úsek Gagarinova-Avion je veľmi spoľahlivý... Čo sa týka kolón mám pocit že je najmenej náchylný a po druhé je to dôležitá spojnica...
Reply on: samkoh #248565:
pozerajuc useky okolo tipujem, ze cast objemu dopravy z pristavneho mosta stiahola D4, nasledne na R7 a napojenie sa na D1 az na mestskej strane.... pri prichadzajucich z lokalit Jaroviec, Rusoviec a Cunova to znamena usetrenie si tranzitu po vnutromestskych komunikaciach a par svetelnych krizovatiek....
čím to je, že úsek Gagarinova-Avion predbehol prístavný most?
Reply on: N/A #248563:
ono by bolo dobre vidiet aj to minule scitanie:
https://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2015/ba/scitanie_bratislava_2015.pdf
ak si to chces vediet trocha porovnat.... a teda jediny ciastkovy pokles je vidno na cestach smer ds, kde zataz na seba stiahla v case predchadzajuceho scitania este nejestvujuca d4r7
https://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/ba/csd_bratislava_2022.pdf

Šialené čísla s prognózou rastu. 🤕

Otázne je dokedy sa v tejto krajine budeme iba tváriť, že to myslíme vážne s VOD (vlaky, PAD, MHD). 🙄
Reply on: Mario2375 #248561:
Yes!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.