Aj ja vravím paráda, konečne niekto kto začal obmedzovať autá v meste. A ceny parkovania by tiež mohli zvýšiť aspoň o 20% ako MHD, podľa mňa sú príliš nízke.
Na moste SNP nejde tak ani o bus-pruh, ale o jasné rozdelenie pruhov už na začiatku mosta, teda v smere do centra ešte na petržalskej strane. Tam by postačila DZ, ktorá by určila, že ľavý pruh je pre smer rovno a pravý je pre autobusy + odbočujúcich doprava na nábrežie. Autá by sa už rozdelili na začiatku mosta a nie až na staromestskej strane, ako je to dnes, kde neznalí vodiči zistia v pravom pruhu, že rovno smie len autobus a začnú sa preraďovať na poslednú chvíľu. A práve preto tu vznikajú kolízie. Keby sa autá rozdelili už na začiatku mosta, pravý pruh by sa odľahčil, a teda bolo by v ňom viac miesta pre autobusy a naviac by ku kolíziám dochádzalo menej.
Rovnaká situácia je na Záhradníckej v oboch smeroch pred križovatkami s Jégého i s Miletičovou. Vodiči z centra často na poslednú chvíľu zistia, že ľavý pruh nepokračuje na Štrkovec, ale do Jégého a na poslednú chvíľu sa preraďujú. Čo tu už bolo nehôd! Rovnako v smere do centra, keď až tesne pred Miletičovou zistia, že ľavý pruh musí odbočiť doľava. Aj tu vznikajú kolízne situácie. V tejto situácii by pomohli DZ vždy už pred prvou križovatkou, ktoré by ukazovali, aké bude radenie za križovatkou. Veľmi sa čudujem, že KDI "v rámci plynulosti a bezpečnosti premávky" na to už dávno neprišiel. Pritom niekde to je - napr. pred križovatkou Jarošovej s Kukučínovou a potom Račianskou, ešte pred Kukučínovou viem, kam sa mám zaradiť, lebo je tu znázornená aj situácia za Kukučínovou, teda pred Račianskou.
Konecne. Pan primator je super. To uz sa malo davno spravit. Dlhe roky to neslo a teraz za pana Valla to zrazu ide. Este aj na Moste SNP by sa mohol spravit BUS pruh po celej dlzke.
Orez alebo výrub stromov bude tiež? Lebo nad tým parkovacím pruhom nie je všade miesto pre bezpečnú jazdu trolejbusov. Trolejové vedenie sa presunie tiež, alebo ostane v súčasnej stope?
Dúfam, že tieto otázky budú zodpovedané skôr, než sa začne s realizáciou, ináč to bude iba ďalšia vollovina.
Testovaci na Kolibe bol. Nas neviem a co sa tyka otocenia je to uplne vpoho co moze skor byt problemove je ostra pravotociva zakruta z Husovej na Kolibu.
Vôbec netuším, či ten trolejbus niekedy skúšali alebo plánujú skúšať na Kolibe, ale tieto informácie, to býva často niečo ako hra telefón. Niekto, kto vôbec nevie o tom, kde ten trolejbus bol, povie kamarátovi, že ho ešte nevidel na Kolibe. Kamarát druhému kamarátovi povie, že na Kolibe ten trolejbus ešte nebol. Druhý povie tretiemu, že na Kolibe trolejbus nebol, narozdiel od všetkých ostatných obratísk (s výnimkou Šulekovej ). No a štrvtému sa dostane informácia, že na Kolibu trolejbus nemôže ísť, lebo by sa tam asi neotočil. Štvrtý to potom napíše sem a potom sa už vo veľkom šíri všeobecná domnienka, že dvojkĺbový trolejbus sa na Kolibe neotočí, pritom to vôbec nemusí byť pravda.
Ja som vychádzal z toho, čo sa tu písalo a z toho, čo som počul, podľa čoho bol všade okrem Šulekovej. Na druhej strane každý mal iné informácie o tom, kde ten testovací Solaris bol a kde nebol.
Andy