pokial sa nadalej neuvazuje s tym zeby nebol v noci vynuteny prestup pri pokracovani smer jarovce, rusovce a cunovo tak mozno ano; obdobne ale az na chvost N55 na panty by sa dala obsluhovat racianska radiala (tam je trasa s dennou elektrickovou linkou identicka od blumentalu az po puchovsku); takze by sa teoreticky dalo nechat premavat L3 aj celonocne; akurat kvoli prestupu na ostatne N linky by asi nocnu verziu bolo potrebne presmerovat vrchom cez obchodnu....
a + su problematicke tie napatove vyluky kvoli reviziam a ina poloha zastavok v pripade nahradnej dopravy pocas nich v podobe autobusov...
Nočné električky by v BA mohli fungovať asi len ako posila autobusových liniek cez víkend, ak nechceme mať iné trasy nočákov cez PD a cez víkendy. V tom prípade by totiž ani nemuseli ísť na Hlavnú stanicu, ale iba niekde do centra. Napr. N3 po trase: Rača - Poštová - Nám. SNP - Petržalka by sa podľa mňa cez víkendy uživila. Keď bude trať do Janíkovho dvora, tak bude mať aj inú trasu ako N95. Ďalej by ešte mohla jazdiť nejaká N4 do Dúbravky (ukončená v centre okruhom PKO - tunel - Nám. SNP (prestup na N3) - Most SNP - PKO), na ZP a do Ružinova podľa mňa stačí aj autobus. Kľudne by tie električky mohli premávať iba do 02:00, kedy je najväčší nápor a potom by už jazdili iba autobusy. Odchody z centra by mohli byť cca xx:19 a xx:49, t.j. medzi odchodmi autobusov. Vtedy by vyšiel aj napr. prestup z N80 z Petržalky na N3 do Rače a N61 z Letiska na N4 do Dúbravky, čím by cestujúci ušetrili možno aj 10 minút cesty. Takéto električky by odľahčili v súčasnosti najvyťaženejšie nočáky ako napr. N33 (čiastočne), N34, N55 a N95 a na rozdiel od nich by išli priamo z centra, takže pridanie nejakých 4-5 spojov cez víkend by asi dávalo zmysel.
Aj je kalkulácia? Keďže nočný prúd je v úplne inej cenovej relácií, než denný, a naopak vodiči električiek majú najnižšiu mzdu, z ktorej sa ti odvíja nočný príplatok, aký je pomer v nočných hodinách? Nepreklopí sa?
Teraz nejde o zastávanie sa toho, aby jazdili E v noci, skôr len zo zaujímavosti, či nepríde k preklopeniu aj nákladov skrz nižšie ceny energií a nižšiu cenu vodiča...
Hlavne - električky prakticky nikde nejdú až na koniec mesta. Takže prestupy na autobusy by zostali, len by si musel pridať vodičov električiek. S podstatne vyššími nákladmi by si nič nevylepšil.
Na rozpadnutých kváziBKV v Ružinove je už hlučné každé vozidlo, nie len kačice.
Nehovoriac o tom, že ak autobusový nočák mešká, tak pridá. Elina nemá na našich tratiach ako zrýchliť.
Čiže by si vlastne rozbil celý nočákový prestupný systém a zobudil pár sídlisk len preto, že samotná elektrina je možno lacnejšia? Keď už nič iné, aspoň náklady na údržbu si mohol započítať.
"Je to rádovo drahšie a vzhľadom na prakticky nulovú hustotu premávky nemá električka žiadnu pridanú hodnotu"
pre cestujuceho ak vozidlo na danej nocnej linkie nie je prilis plne to ziadnu hodnotu navyse naozaj asi nema (aj ked napriklad mne by sa urcite viacej pacilo vystupovat z nocaku na Cachtickej ako na Zitnej, usetril by som si zopar metrov slapania ), ale predpokladam ze z energetickeho hladiska by to teda kusok uspornejsie byt mohlo... kolajove vozidlo je sice tazsie, ale zas ma o poznanie mensie valive odpory.... a vodica treba zaplatit tak ci tak.... v kazdom pripade by mna osobne na nocnu dopravu ani nenapadlo pchat kacky, tie by uz mali ostat len ako muzealny exponat....
Je to rádovo drahšie a vzhľadom na prakticky nulovú hustotu premávky nemá električka žiadnu pridanú hodnotu. Nehovorím o hluku, čo kačica spraví. Radšej nech sa pridajú nočné autobusové spoje a vyriešia sa nedostatky N55+N56 alebo N93+N91.
v pripade elektrickovych nocakov su problematicke napatove vyluky (revizie) a to ze elektricka nema to iste nastupiste ako pripadna autobusova nahrada, v pripade trolejbusov tento problem nie je....
(a teda neviem ci su napatove vyluky aj cez weekend, ale zas nepovazujem za velmi prinosne cvicit s miestom nastupu do vozidla na linke podla toho aky je den v tyzdni, to uz zacina pripominat sadisov, takze ked tak by to pytalo takuto zmenu celotyzdnovo)
#247649 fero_dubravka: to je cisto len o (ne)udrzbe vozidiel a hlavne trati....
Nočnú električký by sa teraz uchytili iba piatok a sobotu, cez týždeň sú autobusy dostačujúce. A odkiaľ by si chcel viesť Nkové linky??? Z HlSt.? Alebo z ktorej zastávky???
Je sanca ze by v Bratislave zacali premavat nocne elektricky. Aspon v hodinovom intervale, idealne 30m intervale. N1 N3 N4 a N9 by mohli dost zjednodusit a odlachcit existujuce abusove nocaky.
Edit: ono kludne nech sa tam daju najvacsie objudy ako kacice, T3mod a ine hluposti. Hlavne nech to existuje.
810zssk
Jediná lokalita kde by mi električkový nočák dával zmysel je Petržalka po dostavaní trate na Janíkov dvor.