Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #245843:
Neviem ako plné jazdia školáky, ale:
a) nemám problém s prednostnou prepravou žiakov
b) neviem si predstaviť že by na náhodný školák jazdiaci 1-2 krát za deň prišiel taký dav iných cestujúcich že by to zrazu nepobralo ľudí

Súhlasím že školáky na Mokrohájsku sú trochu iný prípad, ak by tam hrozilo že dôjde k porušeniu bodu B, tak tam si viem predstaviť vylúčenie prepravy.
Reply on: 810zssk #245842:
Ak by v tých spojoch boli uprednostnená preprava detí (v prípade že by bol ten spoj plný), tak by to nemal byť problém. Jedine Š2, 4 a 5 by som, vzhľadom na dĺžku ich trás (aj keď by mali všetky zastávky na znamenie, tak by sa im o dosť predĺžila jazdná doba) a väčší počet handicapovaných cestujúcich (autobus by mohol byť preplnený, čo by bolo v tomto prípade na škodu), ponechal ako neverejné.
Reply on: Urbanway 2423 #245841:
Pri tejto debate čo tu vediete mi opakovane napadá otázka akú ujmu by kto utrpel keby tie linky normálne publikoval a spravil verejnými (rovnako ako sú verejné napr. linky do VW).

Áno, dá sa to: https://content.idsjmk.cz/jrady23/S85.pdf
Reply on: samkoh #245839:
Áno, rodičia môžu tými školskými spojmi jazdiť tiež.
Pozerám akurát na TV joj akýsi nový počin - seriál Einstein, scénka v nemocnici Sv. Michala a v pozadí cez okno bolo v pozadí pekne vidieť Škodu 9Tr 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #245835:
čo si pamätám, tak bežne školským autobusom pre ZŠI na Drotárskej chodili aj rodičia. Iné školské spoje som nevyužíval.
Reply on: 810zssk #245836:
Povodne som tak najprv rozmyslal, ale Tomov navrh je urcite lepsi 🙂
Reply on: TomJ #245833:
Okrem nástupu všetkými dverami je kľúčom aj migrácia väčšiny ľudí na kúpu lístka mimo vozidla, inak stále preklad nebude fungovať.

Ale inak bingo, konečne nejaký zmysluplný koncept 🙂
Reply on: Arrivaderci #245824:
Akože tých ľudí čo na 37 plnia klbáky chceš preklopiť do už beztak plných regiobusov, či ako to mám chápať?
Reply on: samkoh #245834:
Oficiálne nie, jedine že by to vodič nekontroloval (rovnako ako pri zmluvnej doprave). Myslím si, že napr. školákovi by to asi prešlo, aj keď by chodil do inej školy, dospelému asi skôr nie.
Reply on: Urbanway 2423 #245809:
...bežných cestujúcich neprepravujú... pokiaľ má niekto informáciu, odkiaľ kam to chodí a vyhovuje mu časová poloha, nemôže to využiť? Keď som tým ešte pred 7 rokmi chodil, nikto sa ma na vzťah k objednávajúcej škole nepýtal.
Reply on: Arrivaderci #245832:
Chápem. Ja by som si tuto vedel predstaviť napríklad preklad liniek 37, 215 a 219 medzi Mostom SNP a Záhorskou.
Príklady odchodov spod mosta v poobednej špičke:
Linka 37: 00 15 30 45
Linka 215: 07 37
Linka 219: 22 52
Za takýchto okolností si viem predstaviť zrušenie linky 30 Lamač by povymetala linka 130 s posilneným intervalom. Samozrejme, predpokladom toho, aby to fungovalo, by bola možnosť nástupu všetkými dvermi aj do regionálnych autobusov v smere von z mesta.
Reply on: TomJ #245830:
Preto si myslim, zeby si to IDS BK malo prejst svojimi statistikami a zistit co sa da a co nie. Napriklad prave 30/37/215/219+dalsie linky je nieco, co by dobry IDS mal vediet sklbit tak, aby nebol subeh, aby bola dobra ponuka a bolo to atraktivne a zaroven to cele davalo ekonomicky zmysel.

Stale sa bavime o setreni, ale riesenim nemoze byt "zabit" vsetky regionalne linky z jedneho smeru na 1 zastavke a vsetko nasilu potlacit do MHD. To sa iba preleju peniaze/naklady/problemy z Arrivy na DPB.
Reply on: TomJ #245830:
skor je možne využit kapacitu klbovej linky 37 pri využiti linky až do Stupavy ./voči linkám 215 resp . 219/
Reply on: Arrivaderci #245829:
Otázne je, ako to zorganizovať. Po zrušení 30 a 37 by asi nestačila súčasná kapacita regiobusov zo Záhoria. A obdobne na opačnom konci mesta. To znamená, že by Arriva potrebovala kúpiť nové autobusy a DPB by zasa mal autobusy nazvyš. Alebo by Arriva odkúpila voľné autobusy od DPB?
Reply on: Urbanway 2423 #245828:
Kde som povedal, zeby Regio linky boli len po Patronku? Povedal som len, aky interval maju podla iMHD v useku kde jazdia spolu. Napriklad 215 a 219 by si mohol kludne potiahnut pod Most SNP alebo Euroveu a lepsie obsluzit aj Centrum nahradou za 30 a 37, a zlepsit dostupnost regionu z centra/Karlovky/Devina/Mlynskej Doliny/Zoo. A zo 4 liniek by boli 2 a uspora. A nehrozi ti tam o moc vacsie zdrzanie ako v mestskych spojoch (jedno je z Marianky, druhe z Borinky/Stupavy)

Patronka je velka zastavka, ale podla mna nie vhodna na ukoncenie celeho Zahoria. Most SNP/Lafranconi (s parkovanim pre busy pod mostom)/Kollarovo nam. by mali byt taktiez na zvazenie, pretoze tam jednoducho nemas kapacitu vsetko odparkovat/ukoncit. To iste od Samorina, Senca, Pezinka - ukoncit to na prvej vacsej zastavke nie je vzdy riesenie, lebo bud uz teraz nosny system nestiha alebo tam bude nie uplne logicke prerusenie spoja.

Preto som navrhoval nahradit MHD spojmi zo Zahoria - ludia nemusia prestupovat a pri dostatocnej kapacite (+ skutocne rozumnom dodrziavani nastupu vsetkymi dverami) im je jedno ci pride 37 alebo 215.
Reply on: Arrivaderci #245826:
Lamač a ZB sú dosť veľké MČ na to, aby mali aspoň jeden priamy spoj do centra a nielen regiobusy po Patrónku a 2 vymetáky. Zrovna 37 by mohla byť veľmi dobrým expresným spojom do centra.
Reply on: Ma178rek #245825:
Bolo by na Patrónke miesto pre všetky linky z Malaciek? Niektoré spoje by mohli ísť aj do obratiska 130 pri Kauflande, ale aj tak by sa tam v špičke asi všetky linky nezmestili.

Ak by sa skrátili 520, 540, 550 a 565 po Záhumenice, tak zmestili by sa v špičke do 3 a 7 aj ľudia z PAD? Časť síce jazdí električkou už teraz, ale 3 a 7 už veľa miesta pre ďalších cestujúcich nemajú.

610, 620, 630 a 632 by bolo lepšie viesť po Rožňavskej a ukončiť ich až na Bajkalskej, odkiaľ jazdí viac liniek ako 4 a tiež by to mohlo odľahčiť 53, ktorá by sa mohla zredukovať.

7xx linky by mali aspoň v špičke viesť až na AS (príp. k Novému SND), pretože trolejbusy by to asi nezvládali. V budúcnosti by mohol byť prestupný terminál aj pri OC Slovnaftská, kadiaľ raz povedie električka.

Mimo špičky má skrátenie regionálnych liniek zmysel, ale v špičke by to v niektorých smeroch spôsobovalo zbytočné problémy.
Reply on: Ma178rek #245825:
Ja som to myslel prave naopak. Zrusit 37, nahradit ju regio spojmi a Zahorsku vymetat napriklad 216 a 36 k TIOP Bory a na elektricku. Rovnako aj Lamac - jeden vymetak smer Bory, druhy vymetak smer napriklad Nemocnica Kramare a mozno maximalne L63.

Rovnako aj ine Regio spoje v oblastiach co som pisal - taka 53 by kludne mohla byt nahradena 525 ci 527 aspon v casti trasy a vo zvysku by bola zrusena.
Reply on: Arrivaderci #245824:
To by potom 37 musela ísť ráno na 7/8 minút, ak by sme chceli useknut tak skoro regiobusy, aby to bolo atraktívne
7-8/ 15/ 10 //15
Aby to pokrylo aj dopyt a zároveň aby ľudia mali chuť prestúpiť do 37...
Useknutie na Patrónke je menej škodlivé, široká ponuka spojov
Od Race useknut PAD na Zahumeniach, Od ZP by som udelil niekde pri VJD
Ďalšie useknutie pri cintoríne Vrakuňa ...
Samozrejme by bolo dobré ponúknuť MHD spojenie, ktoré by poskytlo náhradu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.