Reply on: 810zssk #245620:
To záleží od výkladu nariadenia 1370/2007. Je tam spomenuté, že objednávateľ môže určiť dopravcu priamym zadaním za predpokladu, že má nad ním kontrolu ako nad svojimi oddeleniami (vzťah HMB-DPB) a zároveň tam je uvedené, že sa vtedy dopravca nesmie zúčasťňovať súťaží v pôsobnosti iného orgánu verejnej správy a vykonávať dopravu mimo pôsobnosť objednávateľa, s ktorým má uzatvorenú zmluvu, ale pozor, okrem "odchádzajúcich liniek".Ide o Čl. 5 ods. 2. písm. b.)
Pokiaľ to nezakazuje vnútroštátne právo, každý príslušný miestny orgán bez ohľadu na to, či je to jediný orgán, alebo skupina orgánov, ktoré poskytujú integrované služby vo verejnom záujme v osobnej doprave, sa môže rozhodnúť sám poskytovať služby vo verejnom záujme v osobnej doprave alebo zadať zmluvu o službách vo verejnom záujme priamo právne odlišnému subjektu, nad ktorým vykonáva príslušný miestny orgán alebo v prípade skupiny orgánov aspoň jeden príslušný miestny orgán kontrolu podobnú kontrole, ktorú vykonáva nad vlastnými oddeleniami. Tam, kde príslušný miestny orgán prijme takéto rozhodnutie, sa uplatňuje toto:
podmienkou uplatňovania tohto odseku je, aby interný poskytovateľ a každý subjekt, na ktorý má tento poskytovateľ hoci len minimálny vplyv, vykonával svoje činnosti súvisiace s verejnou osobnou dopravou na území pôsobnosti príslušného miestneho orgánu, okrem odchádzajúcich liniek, alebo iné pomocné prvky tejto činnosti, ktoré zasahujú na územie pôsobnosti susedných príslušných miestnych orgánov, a aby sa nezúčastňoval na verejných súťažiach na poskytovanie služieb vo verejnom záujme v osobnej doprave, ktoré sa organizujú mimo územia pôsobnosti príslušného miestneho orgánu;.
Z toho mi vyplýva, že pokiaľ sa BA so Stupavou nedohodne a nebudú mať zmluvu s DPB ako "konzorcium", tak môže DPB vykonávať dopravu len smerom von z BA
.
postreh
dovol mi ujasnit veci a vnest kusok svetla - myslene to bolo ako doplnok Tvojej reakcie a postreh "zo zivota z ulice". Veci na papieri od ludi co planuju MHD vyzeraju vzdy "skvelo" (to uz pomaly ako Java programatori / IT architekti), ale realita je mizeria. Kapitalizmus by uz davno vydobytky ako prazdne/nizko vytazene autobusy/elektricky poslal do historie, pripadne redukoval spoje na 4-5x za hodinu. Na co ma MHD chodit kazdych 4-5-6 minut, aut z ciest nam neubudlo za posledne roky. Nehovoriac o vizii ze z Dubravky maju asi chodit spoje "zo vsade -> vsade". Moznoze raz bude zo zastavky "Pri krizi" chodit aj priamy spoj do Bruselu - ved co ak by nahodo niekto chcel ist. Paradoxne DPB rusi spoj c.27 - lokalny okruh ma daleko vacsi vyznam a ludia nech si nasledne prestupia napr. na Patronke / buducej "Lamacskej brane" a mozu ist odtial kam chcu. (peace)