Zo zaujímavosti som si pozrel cenu predplatných lístkov na novej MHD v Martine:
- 24h: 3,20 Eur
- 30d: 24 Eur
- 90d: 66 Eur
- 365d: 250 Eur
Aj keď to zahŕňa aj pridružené obce (Vrútky, Bystrička, Lipovec, Turčianske Kľačany), zdá sa mi to byť celkom dosť...
Jednorazový lístok stojí 0,59 Eur + každý prestup 0,05 Eur, ale ak cestujúci nemá dopravnú kartu, zaplatí 1 Eur v každom vozidle)
Ja som jeden z tých, čo nekupuje sl. diaľničnú známku a dobre robím, lebo ako býva u nás pravidlom, financie sa odlievajú cez súkromné firmy namiesto toho, aby sa plnil štátny rozpočet pre potreby ďalšej výstavby, alebo opravy infraštruktúry.
Práve pozerám na webstránke - v eshope IDS BK (aj v Ubiane), že dopravnú kartu [BČK] exSlovak Lines, t.j. po preklopení na dopravcu Arriva Mobility Solutions je možné navýšiť iba o 5 €, 10 €, 15 €, 20 €, 30 € a 50 €.
Nepozerali ste niekto náhodou ako je to napr. v červených multifunkčných automatoch v Bratislave či v autobusoch (nielen Arriva)?
A funguje dopravný pas (t.j. možnosť využiť tú BČK aj u viacerých iných dopravcov na Slovensku) aj po preklopení na Arrivu bez problémov tak ako to bolo do 14. 11. 2021?
Nejako som o tejto zmene nikde nezachytil info (kvôli tomuto nejdem pozerať PP IDS BK). Teda je ešte niekde možné navýšiť BČK aj naďalej o napr. 3 € alebo 4 €?
Viac vodičov (aj v najviac problematickom seneckom okruhu) už začína šoférovať v tento týždeň alebo budúci - po školeniach alebo s nástupom od 1.1. Momentálne je výprava 100 %-ná v okolí Senca.
Lenže sa blíži omikron, takže výpadky budú aj kvôli PN, a nielen u PAD.
Lenže "sa hovoriť" nestačí... So získaním oprávnenia na prevádzkovanie dopravy, vypísaním výberka na vozidlá, zabezpečením plničky na CNG a podobne kľúčovými vecami sa zaoberali až v posledných mesiacoch.
PB bola proti tomu len papierová kuleha, tam sa reálne nestavala nová prevádzka na zelenej lúke.
Absurdne krátky čas? Veď o tom, že v MT chcú založiť podnik sa hovorilo snáď už vyše roka dozadu, marí sa mi, že prvé neformálne náznaky sa objavili zhruba krátko potom ako podobný zámer ohlásili v PB. To skôr práve v PB to bolo absurdne rýchlo.
Plus Transdevu sa zadarilo prilákať späť niektorých pôvodom lokálnych vodičov, ktorí pred praktikami Arrivy utiekli práve smer SL.
No a čas na prípravu... V Martine v absurdne krátkom čase založili dopravný podnik s novým vozoparkom a novým typom pohonu, a aj keď som si pred pár mesiacmi klepal na čelo nad ich harmonogramom, naozaj sa im to podarilo, vrátane dohody o prevode zamestnancov. Jasné, viacero vecí je vyriešených len dočasne, ale mimo menších nedostatkov v dopravnej informatike som zatiaľ nejaké ponosy nezachytil. Chaos v podaní AMS BA nie je podľa mňa ani tak o čase, ako o absolútnej manažérskej neschopnosti.
Je to kombinácia troch vecí - jedna je všeobecná tragickosť Arrivy (aj vo vzťahu k zamestnancom ako spomínaš), druhá je čas na prípravu, tretia je absencia sabotáže zo strany pôvodného dopravcu v Nitre (tu zas Arrive treba uznať že sa toho zhostili veľmi slušne).
Každopádne treba zdôrazniť že chaos pri zmene dopravcu NIE JE štandard. V Európe sa každý rok zmení dopravca v desiatkách až stovkách miest a väčšinou to prebehne tak hladko ako v Nitre.
Každopádne je Nitra skvelý vzor ako sa to má robiť a palec hore pre každého kto bol súčasťou procesu
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Joyki
Lenže sa blíži omikron, takže výpadky budú aj kvôli PN, a nielen u PAD.