Ja som jeden z tých, čo nekupuje sl. diaľničnú známku a dobre robím, lebo ako býva u nás pravidlom, financie sa odlievajú cez súkromné firmy namiesto toho, aby sa plnil štátny rozpočet pre potreby ďalšej výstavby, alebo opravy infraštruktúry.
Práve pozerám na webstránke - v eshope IDS BK (aj v Ubiane), že dopravnú kartu [BČK] exSlovak Lines, t.j. po preklopení na dopravcu Arriva Mobility Solutions je možné navýšiť iba o 5 €, 10 €, 15 €, 20 €, 30 € a 50 €.
Nepozerali ste niekto náhodou ako je to napr. v červených multifunkčných automatoch v Bratislave či v autobusoch (nielen Arriva)?
A funguje dopravný pas (t.j. možnosť využiť tú BČK aj u viacerých iných dopravcov na Slovensku) aj po preklopení na Arrivu bez problémov tak ako to bolo do 14. 11. 2021?
Nejako som o tejto zmene nikde nezachytil info (kvôli tomuto nejdem pozerať PP IDS BK). Teda je ešte niekde možné navýšiť BČK aj naďalej o napr. 3 € alebo 4 €?
Viac vodičov (aj v najviac problematickom seneckom okruhu) už začína šoférovať v tento týždeň alebo budúci - po školeniach alebo s nástupom od 1.1. Momentálne je výprava 100 %-ná v okolí Senca.
Lenže sa blíži omikron, takže výpadky budú aj kvôli PN, a nielen u PAD.
Lenže "sa hovoriť" nestačí... So získaním oprávnenia na prevádzkovanie dopravy, vypísaním výberka na vozidlá, zabezpečením plničky na CNG a podobne kľúčovými vecami sa zaoberali až v posledných mesiacoch.
PB bola proti tomu len papierová kuleha, tam sa reálne nestavala nová prevádzka na zelenej lúke.
Absurdne krátky čas? Veď o tom, že v MT chcú založiť podnik sa hovorilo snáď už vyše roka dozadu, marí sa mi, že prvé neformálne náznaky sa objavili zhruba krátko potom ako podobný zámer ohlásili v PB. To skôr práve v PB to bolo absurdne rýchlo.
Plus Transdevu sa zadarilo prilákať späť niektorých pôvodom lokálnych vodičov, ktorí pred praktikami Arrivy utiekli práve smer SL.
No a čas na prípravu... V Martine v absurdne krátkom čase založili dopravný podnik s novým vozoparkom a novým typom pohonu, a aj keď som si pred pár mesiacmi klepal na čelo nad ich harmonogramom, naozaj sa im to podarilo, vrátane dohody o prevode zamestnancov. Jasné, viacero vecí je vyriešených len dočasne, ale mimo menších nedostatkov v dopravnej informatike som zatiaľ nejaké ponosy nezachytil. Chaos v podaní AMS BA nie je podľa mňa ani tak o čase, ako o absolútnej manažérskej neschopnosti.
Je to kombinácia troch vecí - jedna je všeobecná tragickosť Arrivy (aj vo vzťahu k zamestnancom ako spomínaš), druhá je čas na prípravu, tretia je absencia sabotáže zo strany pôvodného dopravcu v Nitre (tu zas Arrive treba uznať že sa toho zhostili veľmi slušne).
Každopádne treba zdôrazniť že chaos pri zmene dopravcu NIE JE štandard. V Európe sa každý rok zmení dopravca v desiatkách až stovkách miest a väčšinou to prebehne tak hladko ako v Nitre.
Každopádne je Nitra skvelý vzor ako sa to má robiť a palec hore pre každého kto bol súčasťou procesu
Od 1.1. nastúpil v Nitre nový dopravca Transdev. Prechod na nového dopravcu tam prebehol bez väčších problémov a všetci vodiči údajne prešli do Transdevu. Viem, že oblasť IDS BK je väčšia ako MHD Nitra, ale u nás neprešli k Arrive zďaleka všetci vodiči. Je to spôsobené zlými podmienkami a povesťou Arrivy, alebo tým, že v Bratislave je tých vodičov celkovo menej, pretože toto nie je jediný prípad, kde tá zmena dopravcu nespôsobila taký chaos ako u nás?
Dispecer