Ty si vo svojom protiaktivistickom ošiali evidentne ešte väčšie tupidlo, ako som si myslel. Pozri na mapu a povedz, aký prínos by mal variant "stredom"?
V Brne zastavujú Metropolitany 2 krát ako kompenzácia pre cestujúcich z/na sever Brna. Jazdná doba medzi Prahou a Brnom sa kvôli dlhodobým odklonom cez Havlíčkův Brod predĺžila cca. o 30 min. Po dobu týchto odklonov sa zaviedlo zastavovanie v Brne - Královom Poli, aby miestni nemuseli stráviť ďalší čas cestou z/na Brno hlavní nádraží.
Aby ostala jazdná doba Praha - Brno (hl. n.) pod 3 hodinami (aktuálne od 6.4.2021 činí podľa GVD 2:57 h.), nestojí sa nikde na Vysočine.
Mňa skôr zaujímali tie "rôzne výnimky a pravidlá čo si vyrokovali určité krajiny"
A môžme síce viesť diskusiu či je jedna alebo druhá vyžadovaná okrúhla pečiatka na mieste ak inde vyžadovaná nie je, ale stále to gro spočíva v nepripravenosti, atď našich úradov, a to bol aj Beblavého prvoradý bod.
Ja by som možno trochu zavnímal realitu, v Prahe sa od trate na Barrandov 20 rokov viac žvanilo ako stavalo (tri krátke trate), nevynímajúc to predĺženie do Holyně, ktorého príprava zabrala pol druhej dekády. Aj Modřany-Libuš má rozhodnutie o umiestnení stavby z roku 2017.
Legislatíva EÚ rieši najmä štandardy potrebné pre fungovanie voľného trhu, ale to ako prebiehajú povoľovacie konania a procesy je v kompetencii členských štátov (a ak náhodou, tak o EIA viem).
Ak dobre viem tak toto sa spomínalo vo viacerých predvolebných diskusiách, že sú teda dáke základné pravidlá pri obstarávaniach s EU fondami + existujú rôzne výnimky a pravidlá čo si vyrokovali určité krajiny. No a SVK si namiesto toho základného balíka do zákona caplo všetko a preto to tu je tak príjemne prebyrokratizované, prekomplikované a teda pomalé, lebo sme pápežskejší ako pápež a ideme ďaleko nad rámec čo žiada EU.
Ja som písal o dvoch, ktoré sa už reálne stavajú, resp. sú tesne pred podpisom zmluvy. Tie ďalšie sa chystajú. Nie je to len o peniazoch - mne ide práve o to, že na Petržalskú električku peniaze dávno sú a to konanie je u nás tak neskutočne byrokratické, že sa tomu nedá porozumieť. V Česku majú tie isté zákony EÚ a ide to za kratší čas.
Omnoho viac ako len dve - Václavák, Holyně, Dědina, nový most cez Vltavu (Smíchov-Podolí) alebo Kobylisy-Dolní Chabry-Zdiby.
Ak by Bratislava mala podobný pomer financií na dopravné stavby (Praha je tiež napríklad samostatným krajom), tak by to bezpochyby šlo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
birch
https://imhd.sk/ba/doc/sk/21001/Zmeny-v-zast%C3%A1vkach-a-link%C3%A1ch-MHD?dfpi=63#63