Neviete čo bude s vozmi 3301 - 3305 a 3101, 3102? Plánujú sa odpredať, alebo vyradiť? Keďže na bežnú premávku nie sú vhodné skrz málo dverí, i keď sa chvíľu objavovali aj na L90 a L65.
Skľudni sa trochu, neber to tak hrozne vážne a to by som smeroval k viacerým diskutujúcim.
Citaro GÜ? No a koľko ich to je na Slovensku? Až nula?
Ikarus 280.10 som videl jazdiť naposledy asi v roku 2003, 18 rokov dozadu. Myslím Slovensko, v HU možno ešte nejaké dožívajú, aj Citaro ako si spomínal môže byť niekde v zahraničí kde verejná doprava neupadla, naopak využíva ju viac ľudí, tým pádom také stroje ako spomínané Citaro alebo nižšie spomínaná Scania majú význam no u nás mali C744 rýchli koniec na medzimeste okolo roku 2004 a C943 bol už prepadák nepopierateľne.
U nás nastal útlm v doprave autosom od polky 90 rokov kedy bol vozový park prestarnuty, bol nedostatok vodičov... Osobne si myslím že dnes sú v takom stave železnice a šetrí sa kde sa dá, čiže aj na NAD. No v poslednej dobe som sa nestretol s nejakými vyslovene vrakmi, vždy to bol starší Crossway. Keď sa nezmestíte s batožinou dnu vodič vám isto otvorí batožinový priestor, na NAD ktorou som šiel ja sa vždy kufre používali.
Obávam sa, že štát vôbec nezaujíma, ako sa chceš dopraviť. Ale ak pôjdeš autom, tak bude štát spokojnejší, pretože vyberie na spotrebných daniach viac, než keby si šiel elektrickým vlakom.
Nebol dostatočne dobrý koncept MB O405GN2? prímesto, Vmax100, automat, možná klíma, 3 dvere, rozumne sedadlá, a ideš. koniec koncov aj NC18 (resp NB18..) je použiteľný stroj. Skutočne musí byť prímestské vozidlo s kuframi dole?
Vo väčšine prípadov NAD jazdí krátku trasu často do 15-20 minút. Pol hodina tiež nie je veľa, myslím si že to nie je také hrozné. A ako spomína pán nižšie, my sa len na všetko sťažujeme ale prijať vec tak ako je, prispôsobiť sa nechcú.
Ja podporujem ZSSK, nie dementných ľudí čo sa stále sťažujú. Keď im odrieknú vlaky, nech sa prispôsobia situácii a nech idú inak. Kľudne aj pešo. Vážne im treba náhradnú dopravu? Keď napríklad v Rakúsku niečo odrieknú, tak Rakúšania sa na to nesťažujú a hľadajú spôsob. A aj tak podporujú OBB. Lenže tu nikto nechce pomôcť ZSSK ktorá je v ťažkej situácii. Lístky ktoré boli kúpené na vlak nevracať, nech to tak ostane. Furt sú tu nejakí dementní ľudia čo sa stále sťažujú ale prispôsobiť sa ani bohovi. Alebo radšej pomôžte ZSSK, možno keby tento národ nebol tak dementný, tak ZSSK by nemala problémy. Kľudne nech aj zrušia S20 a S50, lebo dementi by si to zaslúžili. Aspoň ZSSK bude na tom lepšie.
Kĺbové medzimestske busy boli zakaždým prepadák, tento model reálne robila len Karosa, C744 často končili neskôr na MHD a C943 bol neúspech, preto ho aj stiahli z výroby a v rade 95x sa nepokračovalo vo vývoji takéhoto vozu. Posledný výkrik do tmy mal SOR s NC 18 ktorej sa vyrobili asi 3 kusy. Okrem Scanie som nenašiel že by to niekto robil, navyše nemyslím si že kĺbové LE sú vhodné na NAD a prístup zssk sa mi zdá v poriadku preto, lebo zssk nie je autobusový ale železničný dopravca takže sa nehľadia či vás bude voziť Karosa ŠL alebo či to bude najnovšia Setra. Navyše tých pár minút v NAD sa prežiť dá.
zakaznik
https://www.yimba.sk/nove-lido/jtre-predalo-pozemok-pri-fuxovej-vzniknut-tu-moze-kaufland