Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nestojí to ani za reč, ja by som už tému premenovaných zastávok uzatvoril, veď na magistráte si feedback verejnosti Vallov PR department určite vyhodnotí, majú tam na to dosť kapacít. Niečo podobné ako keď Kratochvílová a spol. prišla s "letáčikmi" o zmenách v MHD na tyčiach vozidiel, ktoré skončili v 99% prípadov na podlahe, lebo ich nevedeli ani vyrobiť v správnom rozmere. Hlavne by ma zaujímalo, kto to zaplatil. Predpokladám že niekto z vlastného vrecka, že..

Pritom oveľa akútnejšie podľa mňa je, či interval 7-8 minút (v reáli samozrejme 5 a 10 minút) po 19. hodine pracovných dní na nosnom dopravnom systéme z centra do Rače, vrátane frekventovanej ŽST Vinohrady/predmestie považuje magistrát naďalej za progresívny a ťahajúci ľudí z áut do MHD.
Reply on: ceres #237892:
Kašli na to, celý tento nezmysel si vyslúžil v drvivej väčšine len kritiku a so zdravým rozumom to nemá nič spoločné, už sa k tomu ani radšej nevyjadrujem, lebo sa mi dvíha žalúdok. Nuž, čaká nás Vallostivedná prechádzka mestom a nezostáva mi nič iné, ako popriať odbornej komisii krásne vianočné sviatky a šťastný nový rok, nech je týchto sprostostí ešte viac. 💗
Reply on: Andy #237877:
"Centrum"... Ja nejako stále nemôžem uveriť tej premenovacej mánii. Aby nenastali zmätky - hlavne pre tých turistov, ktorým tak pomáhame - navrhol by som zjednotiť Kapucínsku a Zochovu na Centrum,rázc.(0.6) (presne 18 znakov!), lebo veď aj také linky 9, 39, 83 či 93 idú do centra, tak aby to niekoho náhodou nezmiatlo.

Alebo Zochova/Kapucínska dostane s grafikonom 2022 ďalší zo série názvov, ktoré už pomaly upadajú do zabudnutia - Pri starom rozhlase? Pardon, asi skôr "Starý rozhlas"...
Reply on: Valec #237885:
Poviem ti to takto: ako (biely, dospelý, slovensky hovoriaci) muž nevnímam v tomto meste negatívny rozdiel v bezpečnsti medzi 21:00 a 1:00, oboje je tma a málo ľudí v uliciach, ba práve hlbšia noc je možno lepšia, lebo už sa netmolí lacno ožratá kindermafia z Obchodnej a bezdomovci tiež poväčšine spia... Netvrdím, že to všetci majú tak, ale asi by sme najprv potrebovali nejaké dáta, aby sme mohli tvrdiť, že ľudia radšej čakajú v skorších hodinách.

To, čo definuješ ako (pod)večer, je dnes už bežná súčasť mnohých životov tak v administratíve, ako v službách - teda je pre mňa nepochopiteľné, prečo už okolo siedmej tak rednú intervaly. Celá diskusia je len o tom, ako stanoviť rozpätie dňa s ohľadom na aktuálny životný štýl - SADky razia 5-16 a inak nič, DPB 6:30-18:30 a inak poriedko, realita by sa dnes mala hýbať skôr 7-22 a po zvyšný čas civilizovane... Nemôžeš predsa ideu, že linka nadväzná na eliny má kopírovať elinový interval celodenne, zovšeobecniť na to, že dané číslo je jediná možná mantra a nič iné nefunguje. Keďže sme naučení rozlišovať deň/noc, každý pochopí, že kníhkupectvo zatvára a že na bus počká trocha dlhšie. Keďže ale čas je vzácny, môže sa rozhodnúť miesto čakania do rána na knihu hneď posurfovať po eshope alebo miesto čakania hodinu na nočák využiť IAD... A ako viacerí spomenuli, jedno použitie IAD v noci generuje ďalšie cez deň a teda by sme k tomu nemali ľudí motivovať. Riešením nie je povedať si, že tuto nemáme 15 tak ani tam nebude viac než 20, riešením je nastaviť rozumnú sieť nosných a doplnkových liniek s násobnými intervalmi, ktoré ide vhodne kombinovať a budú ponúkať potrebný režim obsluhy - tam, kde potrebujem prípoje, budú prípoje, tam kde je sídlisko, bude obslužnosť atď.
Jasné, že to stojí námahu (na prekopanie dnešného zotrvačného antisystému) a financie (na posilnenie), ale nakoniec každá nezisková verejná služba niečo stojí. Nejde o chybu samotnej služby (a desí ma, že uspozorňuješ na tento aspekt), zvlášť nie ak je spoločenská a politická objednávka zlepšovať ju tak, aby sme mohli obmedziť podiel áut v uliciach. Lebo to dnes reálne nemôžeme, keďže VHD na to nie je pripravená a ani na to bez ďalších zdrojov (a samozrjeme i hľadania vnútorných rezerv) pripravená nebude. Že mesto ako celok získava len štvornásobok toho, čo potrebuje vynaložiť na naozaj základnú sieť VHD bez väčších rozvojových projektov, si predsa treba vyriešiť zmenou financovania a nie dusením dopravy.
Reply on: Viko #237888:
Už tam nevyčakáva ani N70?

Ja inak tajne dúfam, že s príchodom parciálov a dostavaním TT Mlynská dolina (dúfam aj so spojkou z Hl. st. na Štefánikovu) sa tento sekundárny uzol bude môcť konečne zrušiť. 🙂
Bude do 13.12 dokončené Americké námestie?
Zmenia sa nejak CP?
Reply on: Urbanway 2423 #237883:
Celkovo tie nočáky na Hodžovom by potrebovali viac strážiť, ani v smere na stanicu tam nie je žiadna väzba...
Reply on: david1 #237884:
Tie rozjazdy boli rôzne poposúvané, takže konkrétne ja som mal spojenie v noci priamo luxusné, pretože mi odchádzla linka 134 o 0:40, 144 o 1:10 a 139 o 1:25. A o 1:40 zasa 134 atď. Pravda, nemal to každý, ja som mal výhodu v tom, že mi išli okolo domu z troch strán tri nočné linky (po Trnavskej, po Tomášikovej a po Ružinovskej).
Reply on: david1 #237884:
Nie všetky linky končili až po polnoci, tiež to bolo rôzne. Napríklad v tvojom príklade na Horné Kramáre jazdila len L49 od Nemocnice a posledná šla pred 21:30.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/552/Cestovn%C3%A9-poriadky-vyh%C4%BEad%C3%A1vanie/76536/Linka-49
Reply on: Viko #237873:
Ide mi o tom, že v jednom príspevku jeden prispievateľ (a teraz nemyslím nikoho konkrétneho) povie, že na L51 o 22:00 musí byť 15 min. interval, kvôli atraktivite voči používaniu auta a o pár príspevkov ďalej neuvedie, že o 24:00 z toho istého dôvodu stačí 30 minútový.
Tak chcem vedieť, prečo osobu rozhodujúcu sa na cestu do/z práce použiť MHD alebo auto má v jednej dobe stačiť 15 min. a v druhej raz toľko.
Lebo ak sa ja rozhodujem, tak skôr budem náchylný počkať dlhšie v podvečernom čase, kedy je vonku viac ľudí a teda aj pocitovo bezpečnejšie, ako okolo polnoci,kedy chcem byť čo najskôr doma. Rozhodne pri rozhodovaní nebudem brať v úvahu, že teraz je noc, preto si podvedome znížim svoj dopyt po službe. Práve naopak, skôr dám väčšiu váhu pohodliu a rýchlosti celej prepravy aj na úkor vyššej ceny.

Ako osobe, ktorej zvlášť leží na srdci blaho VHD sa ale musím obzerať aj po ekonomickej stránke (či sa to niekomu páči alebo nie), lebo inak by som celý systém VHD priviedol do krachu. A ak mám navrhovať supertangenciáne nočné linky, alebo atraktívnejšie intervaly, musím v tom vidieť aj reálny (nie len fiktívny) dopyt po takejto službe. Lebo len peknými rečami nepochodím. Potom je to už politické rozhodnutie, či tie peniaze za výsledok stoja.
Mesto, ktoré dáva cca 25% svojich výdavkov len na verejnú dopravu (a napriek tomu je vnímaná ako nedostatočná) musí (podľa mňa) veľmi dobre zvážiť sú prínosy toho ktorého návrhu.
Reply on: Andy #237877:
Prvý rozjazd bol o 0:40 a potom každú hodinu.
No bežné linky končili po polnoci.
Teraz je to rôzne. Niečo jazdí aj po 23:00 na bežných odchodoch a niečo napr. L209 už o 22:30 posledný smer Horné Kramáre a nočák tam ani nezachádza.
Reply on: 810zssk #237882:
Len takto z hlavy mi napadajú riešenia doslova "za babku" a to:
- umožnenie skoršieho nástupu (aj s odpočtom na displeji, ak by sa podarilo, tak aj s tým tlačením času odchodu na CL (to samozrejme spropagovať, aby sa ľudia nebáli, že im ujdú minúty z CL), keď sa už dali v Solarisoch zobraziť prestupy, tak toto by hádam nebol problém) aspoň do pristavených vozov na Hl. st.
- trochu civilizovanejšie zastavovanie na Hl. st. (niektoré spoje zastavajú na ceste a človek vystupuje do vedľajšieho busu), príp. spoje, čo sa idú hneď pristaviť na nástupište by podľa mňa mohli zobrať cestujúcich až priamo na nástupište a až tam ich vysadiť
- garantované čakanie N72 na všetky spoje z Hl. st.
- vypravovanie nových tbusov na N44, N47, N72
Okrem toho by sa mohli konečne zaviesť aj kontroly CL (a propagovať to vyššou bezpečnosťou v nočákoch) s tým, že by s nimi chodila aj SBS, ktorá by neprispôsobivých vyhadzovala (toto by bolo trochu drahšie).
Reply on: Urbanway 2423 #237881:
Možno. Ale bolo by aj treba trochu scivilizovať ten produkt. Lebo napríklad tá organizácia na hlavnej stanici je veľká hanba.

Potenciál je na veľké zlepšenie a niektoré veci by aj boli lacné. Ale vždy je iná priorita.
Reply on: 810zssk #237880:
Aha, už rozumiem, Brno je predsa len priam povestné svojimi "nočnými rozjazdmi." 🙂

Nepomohla by potom skôr nejaká lepšia propagácia napr. cestovných časov, cestovania s jedným prestupom, nižšej ceny, príp. aj pridania odchodov cez víkendy (keď raz budú)?
Reply on: Urbanway 2423 #237879:
Nie, hovorím o tom že (použiteľné) nočáky su u nás pomerne nová vec a nemajú tradíciu.
Reply on: 810zssk #237878:
Teraz Ti úplne nerozumiem, v Brne jazdia počas pracovných dní nočáky v 30-minútovom intervale len do polnoci (u nás až do 00:30), cez víkendy až do 02:00 a ešte ráno od 04:00, čiže tá frekvencia nie je oveľa lepšia ako u nás (priznávam, cez víkend áno). Myslíš si teda, že posilnením na celonočný 30-minútový interval aj cez pracovné dni (cez víkendy by to malo zmysel) by sa nočáky stali obľúbenejšími aj u starších ľudí? 🙂
Reply on: S499.1023 #237875:
Historické sú pre kohokoľvek žije v roku 2020 🙂 Proste je tam nejaky pôvod v minulosti. To že desaťročia dozadu to bolo lepšie viem, ale súčasný stav vychádza z toho čo tu bolo v 90. rokoch.

Absenciu kontinuality nočnej dopravy najlepšie vidno na zložení cestujúcich. V Brne v tom bežne stretneš štyridsiatnikov, ľudí idúcich v obleku z divadla a podobne, lebo proste miestni sú naučení že MHD jazdí nonstop. U nás je nočná doprava stále primárne obsadzovaná mladými ľuďmi a starší si automaticky berú taxík.
Reply on: S499.1023 #237875:
A pred zavedením liniek 5xx bola nočná doprava lepšia? Som bol vždy v tom, že bola rovnaká, len boli iné čísla a nejazdilo sa z Hlavnej Stn., ale z SNP (teraz už vlastne Centrum 🙂 ). Aj keď teda "nosné" denné linky jazdili o niečo dlhšie, to viem.
Reply on: 810zssk #237861:
Kde si nájdete miesto.
Reply on: 810zssk #237860:
Tie "historické" dôvody sú historické možno pre Tvoju vekovú kategóriu. Bratislava oddávna fungovala ako mesto s intenzívnym nočným životom a mala samozrejme nočnú dopravu už dávno pred rokom 2007, to obdobie takmer bez nočnej dopravy bolo len relatívne krátkym historickým extempore.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.