Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #234738:
Nevycital - vravel som, ze kiez by to tak bolo 🙂 Tym padom by si mal pripadne nahradu/doplnok ku X3 po Vinohrady/do mesta a mohlo by to v meste fungovat ako bezna linka MHD, kde clovek pride a ide a nemusi riesit 50 roznych odchodov v rozne hodiny a minuty 🙂 (a tak by to aj malo v dobrom IDS fungovat, nie?)
Reply on: MatejBA #234735:
Kde si to s tými intervalovými spojmi vyčítal (ak to je tak, tak X3 netreba)? Ja som sa riadil len plánovačom ciest, ktorý mi v poslednej dobe nie vždy ukazuje úplne všetky spoje.
Reply on: MatejBA #234730:
Staci, ked sa ti prepadne Legionarska a je to...pod zemou. 🙂
Mozu potom nasadit vianocnu elektricku, aby nieco behalo aspon v centre. 🙂
Reply on: birch #234720:
Keď som to bol fotiť, vystúpil som do mláky, ale je pravda, že to bolo po niekoľkých dňoch dažďa.
Reply on: Urbanway 2423 #234734:
Nuz a tu sa ukazuje, ze aj SADky by mali mat intervalove CP minimalne v Bratislave (idealne vsade). Keby jazdili napriklad v Bratislave pravidelne kazdych 5-10 minut z tej Puchovskej tak by nebolo treba rozmyslat nad X3 🙂 (napriklad 2 roky dozadu som rad pouzival SAD z PPA Control do "noveho centra" v okoli ASMN - prazdne, casto klimatizovane autobusy a na elektricenku)
Reply on: MatejBA #234732:
V plánovači ciest mi to ukazuje medzeru 5, 7, 8, 10, 11, 14 minút a to v rannej špičke, v sedle to bude asi ešte horšie. Na takýto ,,interval" sa skrátka nedá spoľahnúť, keď môžeš čakať od 2 do 15 minút.
Reply on: TeBeCe #234729:
To mi nevychádza 🤔 nezadusia sa ti cestujúci? 😳🚍
Reply on: Urbanway 2423 #234731:
To sa uz neoplati viac ist na Puchovsku/Travnu Sadistickymi Lajnami do a z centra? Ci tam tiez su velke medzery?
Reply on: MatejBA #234730:
Škoda, že sa nezaviedla NAD. 52,56,65 nemajú úplne zosúladený interval a niekedy idú 2 minúty po sebe a potom 15 minút nič (napr. zo Závadskej ide 65 o 08:02 a potom až opäť 65 o 08:17, potom zase 52 o 08:18), príde mi to trochu nevyvážené. Najspoľahlivejší spôsob bude asi ,,pešibus", čo nie je úplne ideálne pri ceste napr. z Komisárok alebo Púchovskej. Nedala sa urobiť aspoň nejaká X3 v trase Tbiliská - Pri Vinohradoch - Púchovská - Žitná - Stolárska - Čachtická - Detvianska - Púchovská - Pri Vinohradoch - Tbiliská, prípadne nedalo by sa jazdiť (autobusmi) po električkovej trati medzi Púchovskou a Komisárkami? Tam by stačil aj 10,5 metrový Urban a ani by ich nebolo treba tak veľa. Ešte by bolo možno dobré, ak by sa zosúladili linky 52, 56 a 65, ak by sa tým neporušili nejaké iné väzby.
https://www.facebook.com/DPBratislava/photos/a.173625956040307/2947953148607560/?type=3&theater

Este aby zacali s Ruzinovom a bola nejaka havaria na Vajnorskej a mozeme to zacat zatvarat 😃
Arriva vystrieda v polovici júna v Plzenskom kraji ČSAD. Kúpila 315 autobusov...všetky autobusy budú nízkopodlažné....
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=13483&secid=4
Reply on: Pe67 #234727:
Niektorí - určite nie všetci Tebou menovaní - majú nejaké ochorenie (ochorenia) teraz neviem či kĺbov či svalov, kvôli ktorému sa nemôžu zodvihnúť - nevládzu vstať zo sedačiek na nízkej podlahe. Resp. robí im to objektívne veľké problémy. Kdežto ak sedia na sedačke na vysokej podlahe, iba "spustia nohy na zem" a už stoja - teda pred vystupovaním nevynakladajú temer žiadnu námahu.
Reply on: ceres #234725:
Tiež si všímam tento nelogický jav. Napríklad v električkách (škodovkách 29T) sa zásadne budú trepať po schodíkoch za kabínu vodiča, pritom majú nízkopodlažné miesta (pre invalidov) HNEĎ oproti 1.a 2.dverám (väčšinou prázdne). V autobusoch a trolejbusoch sa zásadne trepú na vyvýšené miesto nad predným kolesom (pravým), vedľa kabíny vodiča - zrejme musia stoj čo stoj vidieť dopredu. Niektorí si ešte zanadávajú ako je to vysoko, pritom nízkopodlažných miest dostatok. Teraz musia hrozne trpieť, lebo sa tam nesmie sedieť, momentálne.
Reply on: ceres #234725:
No, človek, ktorému sa horšie hýbe, nie je na tom väčšinou až tak zle, aby si nesadol na nejaké obľúbené miesto, ktoré je trochu ťažšie dostupné. 🙂
Reply on: birch #234723:
Práve preto ma neprestáva fascinovať istá skupina dôchodcov trpiaca na selektívnu slepotu miest na nízkej podlahe, ktorá trvá na tom, že sa po nástupe bude štverať na nejakú polmetrovú podestu. Ideálne je, keď to skombinujú so syndrómom selektívnej slepoty voľných miest v blízkosti dverí, takže namiesto urýchleného zaujatia najbližšieho voľného miesta sa vetchým krokom začnú poberať cez niekam do neznáma, aby ich v momente, keď vodičovi dôjde trpezlivosť - ak vôbec nejakú prejavil - prekvapili zákony fyziky a dôsledky akcelerácie ako bratislavských cestárov sneh v zime.

To sa mi mudruje, keď som mladý a zdravý...
Reply on: birch #234723:
To máš síce pravdu, ale za ukážku dám asi najrozšírenješí autobus ktorý na SADkách nájdeš, C10,5/C12. Nech robím čo robím, postaviť sa za jazdy z tých sedadiel je proste nemožné na tej "rovnej" podlahe, ktorá akosi dozadu stúpa. Riešením by bol Solaris, ktorý nemá žiadne podesty, a podlahu viac menej mimo posledných 5 sedadiel na žiadných podestách, alebo obyčajné LFko, hrbáč. Prddok v rovine, zadok po dvoch schodoch. Vyhovieš všetkýcm, všetku agregátovú časť schováš do zadku, takže predok je naozaj bez krabí a preliezok, naložíš ľahko aj kočík/vozík a si vybavený.


Ad Interubino: Moja chyba, relatívne nedávno (aj keď, čas beží....) keď som bol na ich stránke, už bolo staré interurbino v kasni 3gen fuč, vyhodené. Pritom tam už IVgen vozidlá boli. Neokontroloval som že nahodili nazad aj nové interurbino. Vďaka za update, nevšimol som si.
Reply on: 810zssk #234719:
Máte pravdu obaja. Pre niekoho je lepšie vozidlo so zvýšenou podlahou, pri nástupe sa drží tyče a vyjde dva nižšie schody a potom už má všetky miesta na dosah. Pri vystupovaní vozidlo stojí a zostúpiť dva schody tak nie je také rizikové.

Pre iného je dôležité mať nízkopodlažné vozidlo (pre vozíčkara aj kočík sú schody bez pomoci neprekonateľné, pre bežných cestujúcich je to tiež pohodlnejšie), avšak zosadanie zo sedadla na podeste pri pohybe vozidla je rizikovejšie ako pri rovnej podlahe. Interiér z dôvodu nutnosti umiestnenia konštrukčných prvkov a technologických súčastí nemá optimálne rozloženie.

Cieľom by malo byť nízkopodlažné vozidlo s maximom sedadiel bez podesty a zároveň s dostatočným priestorom na státie a batožinu (čo sa vzájomne vylučuje, takže konštruktéri musia hľadať inovatívne spôsoby rozmiestnenia interiéru vozidla)
Reply on: AndyNO #234721:
Stále to tam nie je označené úplne najlepšie. Napríklad taká zastávka Autobuszfordulo má uvedené, že je len pre nástup. No môžu tam predsa vystupovať ľudia idúci ešte z BA. Nie všetci predsa musia vystúpiť na Benzinkút (aj keď hlásenie to naposledy tvrdilo).
Na Facebooku DPB sa píše, že na L801 je povolená vnútroštátna preprava no v CP od 8.6. sa píše, že zastávky na území Slovenska sú určené len na nástup(smer HU) a výstup(smer BA). Tak aká je teda pravda?

Edit: Už sú v CP zastávky označené správne
Nedavno sme v ramci fotografie z Ketelca diskutovali o pocte oznacnikov a miestnej mlake. Takze potvrdzujem, ze oznacniky su tam dva (jeden maskovany a druhy originalne pripevneny o strom) a mlaka zostala, ale vystupu a nastupu pripadnych cestujucich nebrani 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.