Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
https://www.facebook.com/DPBratislava/photos/a.173625956040307/2947953148607560/?type=3&theater

Este aby zacali s Ruzinovom a bola nejaka havaria na Vajnorskej a mozeme to zacat zatvarat 😃
Arriva vystrieda v polovici júna v Plzenskom kraji ČSAD. Kúpila 315 autobusov...všetky autobusy budú nízkopodlažné....
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=13483&secid=4
Reply on: Pe67 #234727:
Niektorí - určite nie všetci Tebou menovaní - majú nejaké ochorenie (ochorenia) teraz neviem či kĺbov či svalov, kvôli ktorému sa nemôžu zodvihnúť - nevládzu vstať zo sedačiek na nízkej podlahe. Resp. robí im to objektívne veľké problémy. Kdežto ak sedia na sedačke na vysokej podlahe, iba "spustia nohy na zem" a už stoja - teda pred vystupovaním nevynakladajú temer žiadnu námahu.
Reply on: ceres #234725:
Tiež si všímam tento nelogický jav. Napríklad v električkách (škodovkách 29T) sa zásadne budú trepať po schodíkoch za kabínu vodiča, pritom majú nízkopodlažné miesta (pre invalidov) HNEĎ oproti 1.a 2.dverám (väčšinou prázdne). V autobusoch a trolejbusoch sa zásadne trepú na vyvýšené miesto nad predným kolesom (pravým), vedľa kabíny vodiča - zrejme musia stoj čo stoj vidieť dopredu. Niektorí si ešte zanadávajú ako je to vysoko, pritom nízkopodlažných miest dostatok. Teraz musia hrozne trpieť, lebo sa tam nesmie sedieť, momentálne.
Reply on: ceres #234725:
No, človek, ktorému sa horšie hýbe, nie je na tom väčšinou až tak zle, aby si nesadol na nejaké obľúbené miesto, ktoré je trochu ťažšie dostupné. 🙂
Reply on: birch #234723:
Práve preto ma neprestáva fascinovať istá skupina dôchodcov trpiaca na selektívnu slepotu miest na nízkej podlahe, ktorá trvá na tom, že sa po nástupe bude štverať na nejakú polmetrovú podestu. Ideálne je, keď to skombinujú so syndrómom selektívnej slepoty voľných miest v blízkosti dverí, takže namiesto urýchleného zaujatia najbližšieho voľného miesta sa vetchým krokom začnú poberať cez niekam do neznáma, aby ich v momente, keď vodičovi dôjde trpezlivosť - ak vôbec nejakú prejavil - prekvapili zákony fyziky a dôsledky akcelerácie ako bratislavských cestárov sneh v zime.

To sa mi mudruje, keď som mladý a zdravý...
Reply on: birch #234723:
To máš síce pravdu, ale za ukážku dám asi najrozšírenješí autobus ktorý na SADkách nájdeš, C10,5/C12. Nech robím čo robím, postaviť sa za jazdy z tých sedadiel je proste nemožné na tej "rovnej" podlahe, ktorá akosi dozadu stúpa. Riešením by bol Solaris, ktorý nemá žiadne podesty, a podlahu viac menej mimo posledných 5 sedadiel na žiadných podestách, alebo obyčajné LFko, hrbáč. Prddok v rovine, zadok po dvoch schodoch. Vyhovieš všetkýcm, všetku agregátovú časť schováš do zadku, takže predok je naozaj bez krabí a preliezok, naložíš ľahko aj kočík/vozík a si vybavený.


Ad Interubino: Moja chyba, relatívne nedávno (aj keď, čas beží....) keď som bol na ich stránke, už bolo staré interurbino v kasni 3gen fuč, vyhodené. Pritom tam už IVgen vozidlá boli. Neokontroloval som že nahodili nazad aj nové interurbino. Vďaka za update, nevšimol som si.
Reply on: 810zssk #234719:
Máte pravdu obaja. Pre niekoho je lepšie vozidlo so zvýšenou podlahou, pri nástupe sa drží tyče a vyjde dva nižšie schody a potom už má všetky miesta na dosah. Pri vystupovaní vozidlo stojí a zostúpiť dva schody tak nie je také rizikové.

Pre iného je dôležité mať nízkopodlažné vozidlo (pre vozíčkara aj kočík sú schody bez pomoci neprekonateľné, pre bežných cestujúcich je to tiež pohodlnejšie), avšak zosadanie zo sedadla na podeste pri pohybe vozidla je rizikovejšie ako pri rovnej podlahe. Interiér z dôvodu nutnosti umiestnenia konštrukčných prvkov a technologických súčastí nemá optimálne rozloženie.

Cieľom by malo byť nízkopodlažné vozidlo s maximom sedadiel bez podesty a zároveň s dostatočným priestorom na státie a batožinu (čo sa vzájomne vylučuje, takže konštruktéri musia hľadať inovatívne spôsoby rozmiestnenia interiéru vozidla)
Reply on: AndyNO #234721:
Stále to tam nie je označené úplne najlepšie. Napríklad taká zastávka Autobuszfordulo má uvedené, že je len pre nástup. No môžu tam predsa vystupovať ľudia idúci ešte z BA. Nie všetci predsa musia vystúpiť na Benzinkút (aj keď hlásenie to naposledy tvrdilo).
Na Facebooku DPB sa píše, že na L801 je povolená vnútroštátna preprava no v CP od 8.6. sa píše, že zastávky na území Slovenska sú určené len na nástup(smer HU) a výstup(smer BA). Tak aká je teda pravda?

Edit: Už sú v CP zastávky označené správne
Nedavno sme v ramci fotografie z Ketelca diskutovali o pocte oznacnikov a miestnej mlake. Takze potvrdzujem, ze oznacniky su tam dva (jeden maskovany a druhy originalne pripevneny o strom) a mlaka zostala, ale vystupu a nastupu pripadnych cestujucich nebrani 🙂
Reply on: ratataj #234718:
Aj ja radsej vyslapem dva schody, ale to je preto ze som mlady a zdravy clovek. Chori ludia, seniori ale napr. aj rodicia s kocikmi by s tebou a mnou asi suhlasili menej. Preto mame nizkopodlazne vozidla, aby bola VHD lahko pristupna aj im.
Reply on: 810zssk #234680:
viem, že máme dobu nízkopodlažnú, ale ja osobne radsej vyšlapem 2 schody a potom som v buse kde je rovná podlaha a dostatok miesta, ako NP voz s podestami rôzne pohodenými v interiéri. čo sa týka pádu cestujúceho - naozaj je bezpečnejšie ak padne niekde kde je rovná podlaha a má max modrinu, ako keď padne v NP voze zrovna na hranu nejakej podesty a doláme si ruku ( vlastná skúsenosť )
Reply on: S499.1023 #234714:
Nie je to úplne tak.
Reply on: S499.1023 #234715:
Samozrejme, že sa to dá, ale nie je to ,,správne" riešenie, lebo keď niekto ide okolo tak sa mu musíš uhnúť a už to také pohodlné nie je (niekomu to možno nevadí). S nevystretím nôh by som ale problém nemal. Skôr mi vadí keď sa dve hodiny v autobuse niekoho dotýkam kolenami. Nielen že to je nepohodlné, ale aj celkom nepríjemné.
Reply on: Urbanway 2423 #234697:
Ja si nohy v Pendolíne v pohode vystriem, zásadne beriem miestenku do uličky a natiahnem si nohy tam. A v autobuse zasa necestujem tak dlho.
Reply on: fanatikmhd #234694:
Lenže zvolená rozteč sedadiel nezáleží len na VP/NP. Sadistickému ide o lacnejšiu údržbu VP versus rovnaké platby od kraja/mesta.
Reply on: color #234688:
Električky Májka Expresu do Bratislavy nedôjdu, sú len jednosmerné. Relácia do Bratislavy musí počkať na sršne mandarínske.
Reply on: Luno84 #234710:
Tá aplikácia je na 99% webová stránka v mobile. Odstránenie funkcie uloženia obľúbených spojov a absenciu základného použitia bez dát/wifi vnímam ako dosť fail.
Reply on: hroch #234701:
Tak aha, zas to tu je 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.