V rámcovom návrhu budúcoročného GVD figuruje zastavovanie REX vlakov aj v Ivanke pri Dunaji, vraj ako opatrenie red zavedením parkovacej politiky a maximalizácie využitia nového P+R/B+R.
Ako píšem nižšie, do Štúrova sa nejazdí, lebo by obratom meškali. Useknutie Kútov nepomôže, lebo z Bratislavy by stále bol vypravený v identickej časovej polohe, a teda do Štúrova by prišli takisto, a odišli zmeškane. Zo/do Štúrova majú kvázi prípojný Os k EC.
271 (z Kútov o 7:13) chodí takmer vždy včas, poobedné spoje v čase špičky (276 o 14:10 z Bratislavy a 274 o 16:10 z Bratislavy) sú využívané aj preto, že Os, ktorý v tých časoch ide v PD z Bratislavy končí už v Malackách a ide až REX o 14:32 a 16:32, ktorému to však do Kútov trvá 55 - 60 minút, zatiaľ čo EC tam je papierovo za 35 - 40 minút. Za predkoronovej doby tieto REXy využívalo veľmi veľa školákov a často bývajú kapacitne na hrane, preto časť ľudí, ktorí si na tej trase platia cestovné prešla na EC aj napriek príplatku, keďže sú rýchlejšie (aj v prípade, že EC do Bratislavy prišlo zmeškané až po odchode REXu na Kúty, tak najneskôr v Levároch spomínaný REX predbehlo) a v pracovných dňoch často aj prázdnejšie. 272 o 18:10 z Bratislavy síce má alternatívu v podobe Os až do Kútov, ale o 18:32 už nejde REX, takže sa tá frekvencia musí rozložiť medzi tieto dva vlaky. A keď ideš po 17:30 z práce unavený a ešte ťa čaká cesta do Kútov a následne domov, tak radšej uprednostníš EC, ktoré nikde nezastavuje ako Os, ktorý stojí pri každej vŕbe.
Aha, to mi nenapadlo.
A odkedy takmer všetky EC pred koronou jazdili iba na trase "Budapešť - Praha", tak oproti dávnejšej minulosti už na území SR menej meškali? Teda sú spoľahlivé aj pre ľudí z okolia Kútov o ktorých píšeš?
Tak oni to teraz dočasne majú super keď im to EC začína v Kútoch a majú ho celé iba pre seba.
To v strate som myslel tak, že štát kvôli takýmto nevyťaženým EC bude v ešte väčšej strate.
Ak by to ZSSK v takejto podobe mali prevádzkovať nedotované tak ako IC-čká, tak neverím, že by to v týchto týždňoch jazdilo..
A nebolo by logickejšie tie EC prevádzkovať radšej v úseku "Bratislava - Nové Zámky - Štúrovo" keď to pri súčasnom počte súprav nemôže byť prevádzkované v celom úseku "Kúty - Štúrovo"?
Z Bratislavy do Kútov jazdia priame osobáky. Do Štúrova nie. A teoreticky aj v Štúrove sú prípojné vlaky (iba smerom na Levice) a hlavne na rozdiel od Kútov je to mesto...
V Kútoch sú prípoje aj tak hlavne k osobákom z / do Bratislavy, tak tam by tie EC-čka teraz až tak nechýbali, nie?
Napr. Regiojet v minulosti v Kútoch zastavoval a neskôr to zrušili [dokonca z / do Kútov umožňovali cestovať iba do / z ČR).
Sú ukončené v Nových Zámkoch, lebo keby premávali po Štúrovo, obratom by meškali.
Neboli tam nasadzované poschodáky.
Nie sú v strate, lebo sú to vlaky prevádzkované vo verejnom záujme, a teda sú štátom dotované.
Má to zmysel, pretože z/do NZ ak netreba, nebudú cestovať osobákmi, hlavne prestupujúci, ktorí majú prípojné vlaky naviazané na EC, a hlavne dopĺňajú takt.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
david1
To máš podobné ako keby nechali iba OS zo Zámkov..