Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #234645:
Tak mne hlavne islo o to, aby ta S65 nekoncila "v poli" ale mala pripadne koniec niekde, kde by mohla doviezt viac ludi a tym padom bola viac atraktivna. Co stanica v Hegyeshalome s medzinarodnymi vlakmi by aj splnala 🙂

Dalsia vec je, zeby sa ta linka (a pripadne predlzenie aj dalej, napriklad do Mosonu ci uz totalne fantazmagoricky do Gyoru) potom mohla vyuzit na propagaciu Slovenska a prilakanie ludi zo severo zapadu Madarska do Bratislavy ci na Slnecne jazera 🙂
Reply on: MatejBA #234644:
Ja si rozhodne myslim ze ak ma vlak do Rajky mat nejaky zmysel, malo by to byt predlzenie S65 (zaroven by to trochu dalo zmysel aj samotnej S65). Pricom samozrejme musi mat pravidelny interval a jazdit celodenne. 5 vlakov za den je ekvivalent nuly. Akurat teda tahat to az do Hegyeshalomu asi neni realne, zrejme by to realisticky slo len po Rajku.

Druha vec je kolko ludi tam bude cestovat verejnou dopravou ked teraz uz vyse dva mesiace ludi ucime ze si treba kupit auto, lebo VHD len tak mavnutim ruky zo dna na den zrusime a pomozte si ako chcete.
Reply on: N/A #234643:
Urcite sotousim, ale mozno by stalo za zvazenie, ci by sa neoplatilo potiahnut S65 zo ZST Petrzalka cez Rajku az do Hegyeshalomu v spolupraci s MAV a nahradit tym S8 a L801. Zlepsilo by sa spojenie do Rajky a vznikol spoj na prestup na vlaky v Hegyeshalome na RailJety a dalsie EuroCity vlaky.
Reply on: bobitwo #234642:
Obyvateľom Rajky môže byť úplne jedno kto je prepravca, podstatný je režim prevádzky - teda či ide o komerčnú alebo dotavanú linku. Ak má byť zabezpečená dostatočne atraktívna ponuka spojov, 801 nebude nikdy zisková - aj jej doterajšia premávka bola možná iba na základe rôzneho šachovania s vykazovanými číslami.

Keďže mesto nemôže platiť za linky jazdiace mimo jeho územia, jediným riešením je aby to objednával kraj - po novom legislatíva umožňuje aj dotovanie dopravy vo verejnom záujme presahujúcej hranicu územného celku. Aktuálne obstarávanie na prevádzkovateľa regio liniek to našťastie zohľadňuje - BSK si v rámci opcie vyhradzuje aj možnosť objednať prevádzku liniek 801 a 901. Preto aj pre ľudí z Rajky je najvýhodnejšia možnosť zmena prepravcu a integrácia do IDS.
Čo hovoríte na snahu obyvateľov Rajky, aby linka 801 naďalej patrila pod DPB a.s.? Ja osobne som proti, Rajka nie že nepatrí pod BA, ale nie je ani na Slovensku. Podľa môjho názoru by tú linku mal spravovať Slovak lines, či niekto podobný.
Nevie niekto kedy ide (mala by jazdiť z vajnorskej na obchodnú) linka >, lebo mi ju neukazuje v plánovači ciest (minule to ešte išlo).
Reply on: fanatikmhd #234639:
Ja si myslím (aspoň v minulosti bola dojazdová trasa v služobnom CP), že trasa služobných spojov je určená, ale vodiči si ju skracujú, ako im to vyhovuje na vlastné riziko. To bude asi niečo, ako so striedaním. Niekto vystrieda na správnej zastávke, iný vystrieda na konečnej, lebo mu to viac vyhovuje (aj keď by sa to nemalo).
Reply on: Urbanway 2423 #234638:
To som presne myslel, napríklad nejaký výjazd vozu od Kramárov, má ešte dosť času, nudí sa moc (Verím že istý dvorný fotograf z električiek by to spravil hneď na prvej jazde), tak pôjde tade. Ak mu v tom nič nebráni, ok. Alebo či existuje nejaký "predpis" že túto trať je zakázané používať alebo niečo v tom zmysle. Služobné spoje BEZ cestujúcich majú určenú trasu? Minimálne u autobusov stretávam vozy kade tade náhodne podľa nálady či dopravnej situácie, sem tam na dosť zaujímavých miestach. U trolejbusov chápem že akosi je tu tá limitácia dráhou....
Reply on: fanatikmhd #234636:
Pokiaľ ja viem vodič si bez dôvodu nemôže jazdiť len tak cez manipulačné trate, ani ,,opustiť trasu" (jedine, ak mu to z nejakého dôvodu napr. obchádzka nehody, povolí dispečer). Myslím si, že aj služobné dojazdy majú stanovenú trasu a nemyslím si, že by tade viedol nejaký služobný dojazd, nakoľko tam vždy treba aspoň raz prekladať palice a bolo by to zbytočné keď sa dá ísť rovno cez Patrónku. Jediná možnosť uvidieť tam trolejbus je asi iba nejaká mimoriadnosť, alebo fotojazda. 🙂
Reply on: N/A #234635:
Daniel+Urban+Andy:
Díky, toto som nevedel.
Hej, no, od vozovne je vlastne zapojená na vjazd a na kramáre ako výjazd, čiže je spojená so stopou Patrónka-Kramáre. Ale keďže je za ňou ÚD, tak či náhodou. Ak je napojená, tak mega, čiže ak by bol nejaký šotovodič a veeeľmi sa nudil, vie tade prejsť.... Neplatí teda zákaz jazdy po takýchto tratiach?
Ešte raz vďaka za info 🙂
Reply on: fanatikmhd #234632:
Je to v rovnakom úseku, ako ŽST Železná Studienka, takže to bude zapojené.
Reply on: fanatikmhd #234632:
Pokiaľ viem, všetky manipulačné trate musia byť pod napätím, aby sa neznehodnotili.
Reply on: TeBeCe #234624:
Stopa je odpojená na oboch koncoch, je tam úsekový delič, avšak, je to pod napätím? Keby sa dakto (neviem prečo) rozhodol ísť z Kramárov tade, preloží zberače a môže? Alebo tam aj platí nejaký zákaz resp je to odpojené od napájania = nepoužiteľné?
Reply on: N/A #234630:
časom áno, resp možno 2-linkový variant po septembri
Päť-/štvorminútový interval sa električkám ešte vráti? Alebo prechod na prázdninový režim od júna?
Dnes od 08:16 do 13:16 budú v Petržalke chodiť senecké osobáky k 1. nástupišťu - takže kto by chcel netradičnú fotku, má možnosť 🙂
Malý krúžok strojariny...
Ako funguje prevodovka:
https://www.youtube.com/watch?v=JOLtS4VUcvQ

Ako funguje diferenciál:
https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI
Reply on: Nono3551 #234625:
Co je “nedavno”? Mesiac/rok?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.