Reply on: Joyki #233315:
"Zóny sa teraz očíslovali po 10. odstupoch, miestami po 5., sú aj nelogické posuny" - Číslo zóny sa skladá z troch číslic, kde každá ma svoj význam. Prvá číslica je oblasť (Záhorie, PK, SC, juh), druhá číslica je pásmo od Bratislavy a tretia číslica rozlišuje rôzne zóny v tej istej oblasti a pásme. Teoreticky by to malo personálu uľahčovať kontrolu CL, lebo ak ideš z/do Bratislavy po priamej trase, tak z čísla zóny vieš zistiť aký CL je potrebný. Osobne to tiež používam, napr. Senec je zóna 630, takže viem že potrebujem 3 regiozóny + bratislavské zóny (vždy 3) = 6. Ak by som bol revízor a v centre BA kontrolujem človeka s lístkom označeným v zóne 570, tak viem že lístok musí byť aspoň na 7+3 zóny (teda 10 zón) aby bol platný v 100ke.Trnava je 400, lebo to zas bude centrum svojho regiónu od ktorého sa to bude počítať podobne (aj keď smerom na BA to prirodzene sedieť už nebude).
Samozrejme v dnešnej dobe už takéto číslovanie nie je tak nutné, lebo sa presúvame k podstatne väčšiemu využívaniu elektronických CL, kde zónovú platnosť CL zvaliduje software pri načítaní lístka (karty, 2D kódu).
Joyki
Aj keď súhlasím, že sú celkom nekoncepčne rozdelené IDS číselné rady, noví dopravcovia a nové zóny budú mať asi iný systém číslovania. Zóny sa teraz očíslovali po 10. odstupoch, miestami po 5., sú aj nelogické posuny, Trnava je zas 400 za 500kovými, kde Báhoň a Cífer je v 640 a 650. A Galanta zas bude nejaká 400-ková zóna, a SAD DS do Bratislavy prejde cez 600-kové zóny, teda tá autobusová linka zrejme dostane číselný rad 4xx, pričom na senecký smer chodia výlučne 6xx. Je to TTSK, áno, ale tým pádom priveľa miest obsadzuje zbytočne BSK. Mohlo to byť od Záhoria po Šamorín 3xx, 4xx, 5xx, 6xx a pre TTSK 7xx, ak je také dôležité rozdeľovať kraje, alebo nerozlišovať kraje a zachovať oblastné označenie.