Reply on: Mike #230231:
Akcia Stuttgart ako si pamätám niekedy v roku 2010 sa preslávila obrovskými masovými protestami proti prestavbe stanice ktorá vyvolala rozsiahle asanácie a výrub stromov. Inak je to stanica na známej trase TEN-T európsky koridor 17 u ktorého cieľovou stanicou bola Bratislava (vr. výstavby Filiálky). Zaujímavé je, že tam proti výstavbe boli občania a presadzovali to železnice a u nás boli proti výstavbe železnice na čele s vtedajším riaditeľom sekcie železničnej dopravy na ministerstve- Ing. Kubáček. A dnes nám Reming ponúka realizáciu Filiálky v akomsi paškvilnom prevedení. Už mohla byť v prevádzke pár rokov.
akela
A ktoré sú to západoeurópske krajiny, Viedeň nespomínaj to je stredoeurópska krajina. Inak tam zbúrali kompletne skoro jednu celú mestskú štvrť a hlavne línie tých dvoch tratí ktoré sa preťali v novej hlavnej stanici boli historicky tak šťastne vedené, že ich priesečník bol v lokalite ktorú bolo možné "obetovať". A obe pôvodné stanice mali koľaje na tej istej výškovej úrovni. Takže na také riešenie mali, ako sa tomu hovorí aj vhodné "geomorfologické" podmienky. Porozmýšľaj trochu. A ak nevieš o čo ide, postav sa na koniec nástupišťa pri kolaji č.1 smerom na Trnavu a pozri sa na Filiálku a prípadne aj na Petržalku a možno pochopíš čo sú vhodné a nevhodné geomorfologické podmienky. A čo je možné a čo je nemožné.