Reply on: Andy #22892:
Bod 7 je návesť, ktorá ruší predošlú maximálnu dovolenú rýchlosť. Každé ďalšie návestie dovolenej maximálnej rýchlosti tiež ruší tú predošlú rýchlosť. Napr. v KE na rýchlodráhe je max. dovolená rýchlosť obmedzená návesťou na 60 km/h, ale pred železničnými výhybkami je návesť 30 km/h a za nimi znova návesť 60 km/h.
Ešte doplním bežne používanú návesť zákazu míňania a zrušenie zákazu míňania. Polovica návesti je červená a polovica zelená. Ak je červená polovica vľavo a zelená vpravo, mám prednosť pri míňaní a ak opačne, dávam prednosť míňajúcemu vozidlu. Niekedy sa nesmú míňať iba určité typy vozidiel, vtedy môže byť v spodnej časti tabuľky vpísaný biely text typu vozidla, napr. "KT8".
V KE je v praxi aj návesť s čiernym trojuholníkom hrotom dole na bielom poli a v čiernom rámčeku označuje v električkovej doprave miesto elektromagnetického prehadzovania výhybky. Na tomto mieste musí vodič stlačiť tlačidlo, ktoré nabudí cievku v elektromagnete a prejazdom nad čidlom v zemi výhybku prehodí.
fobust
Okrem spominaneho trhnutia jazdou to vobec nerobi dobre elektrickej vyzbroji, nakolko ten blesk sa prenasa cez vsetky jej komponenty az do trakcneho motoru. Dalsia vec je to, ze ak by sa v nasledujucom useku pracovalo na vrchnom vedeni, tak ten vrbust, co tam prave montuje na tom parovode, by dostal kratkodobo 600 V a to by asi prijemne nebolo.