#228464
samozrejme, ze nieco sa da povedat a nieco je know-how
#228466
toto mohla byt informacia v urcitom obdobi spred mozno 10 rokov, aj to len velmi kratku chvilu - hlavne islo o cas, kedy sa o preferencii MHD v Bratislave uvazovalo len vo velmi obmedzenych intenciach, ak vobec.
co sa tyka platenych uprav - rad by som to uviedol na spravnu mieru: existuje zmluva, podla ktorej su urcite upravy povazovane za elementarne, a tieto sa vykonavaju bezodplatne, teda v ramci zmluvy, a naopak - ine upravy sa povazuju za komplexne, ktore si vyzaduju vacsie ukony, a tieto su poskytovane za uplatu; obe strany sa vzdy riadili a riadia zmluvou, a to plati v obdobi, ked pan Petrik este pracoval v Siemense, ako aj po jeho odchode; urcite nie je pravdou, ze upravu pevnych planov si niekedy niekto nechal platit; jednak to dokaze samotne KDI na krizovatkach, pripojenych k dopravnej ustredni a druhak to je elementarny ukon;
samozrejme, ak sa bavime o uprave dynamickeho riadenia v intenciach zlozitejsich ako zmena dlzky fazy (teda parametricka zmena), ide o komplexny ukon;
#228471
Dubravka je riesena presne tak, ako pise IvanButo - samozrejme, za urcitych obmedzujucich podmienok; coskoro bude realizovana aj preferencia BUS na lavom odboceni zo Saratovskej do Alexyho;
#228448
prave krizovatka Vajnorska - Bojnicka (okrem dalsich dvoch: Racianska - Pekna c. a Gastanovy hajik) je projektovana a programovana prave odbornikmi z Ceskej republiky, ktori podla daneho prispevku dokazu vydolovat z kazdeho radica aj kazdu sekundu k dobru... takze v tomto pripade sa place na nespravnom hrobe
samozrejme, ze nieco sa da povedat a nieco je know-how
#228466
toto mohla byt informacia v urcitom obdobi spred mozno 10 rokov, aj to len velmi kratku chvilu - hlavne islo o cas, kedy sa o preferencii MHD v Bratislave uvazovalo len vo velmi obmedzenych intenciach, ak vobec.
co sa tyka platenych uprav - rad by som to uviedol na spravnu mieru: existuje zmluva, podla ktorej su urcite upravy povazovane za elementarne, a tieto sa vykonavaju bezodplatne, teda v ramci zmluvy, a naopak - ine upravy sa povazuju za komplexne, ktore si vyzaduju vacsie ukony, a tieto su poskytovane za uplatu; obe strany sa vzdy riadili a riadia zmluvou, a to plati v obdobi, ked pan Petrik este pracoval v Siemense, ako aj po jeho odchode; urcite nie je pravdou, ze upravu pevnych planov si niekedy niekto nechal platit; jednak to dokaze samotne KDI na krizovatkach, pripojenych k dopravnej ustredni a druhak to je elementarny ukon;
samozrejme, ak sa bavime o uprave dynamickeho riadenia v intenciach zlozitejsich ako zmena dlzky fazy (teda parametricka zmena), ide o komplexny ukon;
#228471
Dubravka je riesena presne tak, ako pise IvanButo - samozrejme, za urcitych obmedzujucich podmienok; coskoro bude realizovana aj preferencia BUS na lavom odboceni zo Saratovskej do Alexyho;
#228448
prave krizovatka Vajnorska - Bojnicka (okrem dalsich dvoch: Racianska - Pekna c. a Gastanovy hajik) je projektovana a programovana prave odbornikmi z Ceskej republiky, ktori podla daneho prispevku dokazu vydolovat z kazdeho radica aj kazdu sekundu k dobru... takze v tomto pripade sa place na nespravnom hrobe

mp20
citam to tu uz casto a poslednych niekolko prispevkov ma akosi prinutilo, sa sem zaregistrovat a zareagovat na niektore fakty, ktore by sme mali informacne umiestnit na spravnu mieru.
Argumenty, ktore teraz pouzijem, nie su postavene na vode. Som clovek, ktory priamo riesi problematiku a viem povedat a vysvetlit, co, kde, ako a preco. Isty pan "Vlk" pise, ze krizovatky sa programuju vo Viedni. Ja odpovedam: Pan "Vlk", nie, sedim na Slovensku - a pre SR programujem svetelnu signalizaciu od roku 2011...
Pre uvod (mozno to tu uz niekde uvedene bolo - necitam to tu kazdy den) prikladam link k clanku, kde som sa raz uz vyjadroval k fungovaniu preferencie MHD na krizovatkach v Dubravke, kde taktiez pan Vlk v diskusii vyjadril dost zavazne a nepresne argumenty. Prinutilo ma to zareagovat prispevkom do diskusie, ktory bol nasledne vydany ako clanok.
https://www.bakurier.sk/sekcie/napisali-ste-nam/clanok-napisali-ste-nam-ad-nervozni-vodici-na-krizovatkach-v-dubravke-je-to-do-placu
Na vase otazky a dohady odpoviem strucne a jasne, mam dost inej prace, takze sa tym nechcem zdrzovat ani ja a zdrzovat detailami ani vas...
>Prečo sa vlastne na riadenie križovatiek používa nejake špeciálne zariadenie (radič) a nie obyčajný počítač?
Je to zariadenie, podliehajuce narocnym bezpecnostnym normam, pracujuce vo vonkajsom prostredi a s funkcionalitou, ktoru obycajny pocitac nedoda. Radic sa okrerm ineho sklada dokonca z niekolkych pocitacov kvoli bezpecnosti a zalohovaniu. Samozrejme, ze sa na jeho programovanie pouziva programovaci jazyk s nejakou syntaxou, sme predsa v digitalnej dobe a na nejake stopky alebo presypacie hodiny snad nikto nebude mysliet
Myslim, ze touto otazkou je zodpovedane asi vela, ak nie vsetko. Akykolvek iny programator z inej oblasti vie, co tym myslim - programovacim jazykom je mozne dosiahnut vsetko. Bavime sa samozrejme o novych radicoch, ale aj starsie typy, ktorych je este v BA stale vacsina, umoznuju podobny pristup, aj ked povedzme ze nie to, co uplne najmodernejsie verzie.
Budem sa opakovat, co je v linku, ale pre danu temu je to podstatne. Programator si sam nemoze povedat, ze tam to bude tak a tam onak. Na to su ludia - projektanti - ktori spravanie sa signalizacie navrhuju a zodpovedni, ktori ich navrhy schvaluju. Krizovatky, o ktorych sa tu bavime - Safko, Dubravka, Bosakova - to su vsetko vysledky ludi, ktori navrhovali dane CSS v case, ked pan "Vlk" sedel na Magistrate a mohol pripomienkovat. Vsetky tieto krizovatky sa museli na 3-4 (!!!) krat za rok-dva menit, pretoze ich riadenie bolo doslova strasne, a takym aj napriek tym upravam ostalo. Stalo to Magistrat dost penazi, ktore si zapytal sam ten, kto urobil svoj projekt nedosledne. Na rozdiel od toho krizovatky pri rozhlase sa od modernizacie z dovodu zleho projekcneho riesenia este upravovat nemuseli, az teraz sa po 3 rokoch od spustenia modernizovanej trate riesi ich uprava - co je ale bezna vec, kazda signalizacia by sa mala po cca 2-3 rokoch prehodnotit a upravit na aktualne intenzity.
Ja na rozdiel od pana "Vlka" nemam iba ekonomicku skolu, vystudoval som plnohodnotne softverove inzinierstvo a potom aj dopravne inzinierstvo a technologie, s ktorymi pracujem, ovladam do vcelku dobrej hlbky (ked uz utoci konkretnou fakultou).
No a ked som sa sem uz registroval, tak (pokial to nebude utocnym tonom) sa budem niekedy snazit vysvetlit konkretne dovody, preco nieco funguje tak, a nieco inak.
Michal