Oni pracujú hádam v turnuse a po čase , keď sa vrátia domov majú viac dní voľna. Podobne ako kamionisti.
Nevstávajú však každý deň o tretej a domov prídu okolo pol desiatej večer.. To sa nemajú šancu ani poriadne vyspať.
A kto teda robi tie sluzby od stvrtej rano do pol deviatej vecer? Nerodinni vodici ktori ani rodinu nebudu mat lebo po praci nemaju ziaden cas na sukromny zivot?
Sluzba od 3:50 do 20:30 je zverstvo a mala by byt zakazana.
Opäť opakujem...takéto služby, že 5 hodín prestoj, robíš celý deň a spíš 5 hodín, nie sú na dennom poriadku, vlastne väčšinu roka ani neexistujú, jedine počas prázdnin raz za čas aj cez nejaký sviatok. Inak takýto "rodinný" vodiči pracujú od 5-tej do cca 17-tej. A opäť hovorím, že na dlhších službách (napr. od 7 do 22), počas víkendov alebo aj pracovných dní vidíš vždy tých istých vodičov, čiže im to zjavne neprekáža...
Vodiči čo majú rodiny takéto extrémne dlhé služby nemajú nikdy alebo len vo výnimočných prípadoch(napr. prázdniny). Vlastne ani takéto dlhé služby nie sú na dennom poriadku...A napr. aj cez víkend a sviatok na 740 vidíš vždy tých istých vodičov, čiže to zjavne nerobia z donútenia?
Vsak pocas piatich hodin v sedle (najma ak byva v dedine hodinu a pol od Bratislavy kde stravi tri hodiny + cakanie na spoj cestou z/do BA kde ma ten prestoj) ? Potom luxusnych 6 hodin spanku a ideme dalej. Neber to!
Áno v SL nemáš platené prestoje ale od 19.8. je tých veľkých prestojov podstatne menej. Raz som sa bavil s vodičom, ktorý mal službu od 3:50 do 20:35 s 5-hodinovým prestojom v sedle. Všetko ostatné(teda vyše 12 hodín) mal zaplatených a 12x7,37 je podľa mňa celkom slušné. A pokiaľ máš takýto veľký prestoj tak môžeš ísť pokojne domov a brať to ako "delenku"? mimochodom v čistom zarobil okolo 1 300€
Rozmyslal si nad tym, ze ked dalsi vodici odidu, kto potom bude obsluhovat linky mhd?? Roboti??
Podla mna by sa mal zamestnavatel snazit skor zlepsit podmienky tak aby ludia neodchadzali ( a hlavne taki s dlhorocnou praxou), a nie robit tak, ze dam viac benefitov cudzim vodicom a nie svojim.. Vsak to je vysmech..
A terajsi vodici co odisli do SL na prvej vyplate maju hned o 200e viac ako mali v mhd BA. Za rovnake hodiny.
Myslim ze tam je kamen urazu celeho sporu, plat + benefity pre cudzincov...
Existuje 5 sluzobnych spojov, z toho jeden bol zriadeny kvoli Ukrajincom, pretoze maju ubytovnu na Zabom Majeri kam nic nocne nejazdi. Kde tam vidis znevyhodnenie? Sluzobny spoj maju aj bratislavski vodici z Ruzinova ci Vrakune (SL6), vodici byvajuci v ubytovni Na pantoch (ranny sluzobak), petrzalski vodici (N99 existujuca len kvoli vodicom), vodici z Vychodneho (pre vodicov predlzena N56), nehovoriac o napr. SL3 ktora by sa kludne mohla zrusit a nahradit N55kou, ale jazdi aby sa par vodicov dostalo domov skor, resp. mohlo ist z domu neskor.
Co sa liniek tyka, mne to nepride uplne problemove, kedysi v podstate na toto sluzila autobusova vozovna Krasnany, ktora obsluhovala urcite uzemie a upratovali sa tam vsetci mimobratislavski vodici, ktorym sa tak stacilo (na uvod) naucit len cast mesta.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro