Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Richard Ščepko #227132:
Ak mesto dopravcovi pri kúpe nových vozidiel len prispieva formou zvýšenej úhrady za výkony vo verejnom záujme, potom sa ťažko domáhať vlastníctva k predmetným veciam, ak v kúpnej zmluve na konkrétne vozidlá nebolo dohodnuté, že sa veci nadobúdajú do podielového spoluvlastníctva, prípadne to, že po určitej dobe bude mať na vec mesto ako objednávateľ predkupné právo. V zmluve medzi mestom a dopravcom sa predsa dopravca zaväzuje za dohodnutých podmienok poskytovať určité služby objednávateľovi a objednávateľ má právo, aby sa tieto podmienky plnili, ich plnenie kontrolovať a neplnenie sankcionovať. Teda logicky sa stáva vlastníkom vozidiel ich obstarávateľ (ergo v tomto prípade súkromný dopravca), ktorý poskytuje vymienené služby. Náklady na obstaranie a prevádzku nových vozidiel je oprávnený premietnuť do vyššej dotácie v rámci výkonov vo verejnom záujme. To však nijako nezakladá vlastníctvo mesta k veci, keďže mesto si objednáva iba konečnú službu s novými vozidlami.

Z uvedeného vyplýva, že je rizikom súkromného dopravcu, aké vozidlá si na plnenie zmluvy zaobstará, aké bude používať a čo s nimi bude robiť. Preto mi príde akosi zbytočné, že sa poslanci na komisii dohadujú o tom, aké vozidlo si vyberú, pretože na to nemajú žiadny dosah. Jedinú reálnu právomoc, ktorou disponujú, je nastavenie zmluvy medzi dopravcom a mestom tak, aby sa pre každú linku definovalo, aké druhovo určené vozidlo bude premávať na ktorej linke a aké budú druhovo určené autobusy, ktoré bude dopravca povinný pre plnenie zmluvy zabezpečiť. Low entry autobusom sa dá vyhnúť uplatnením podmienky 100% nízkopodlažnosti na štandardný počet dverí v mestskom prevedení a počtu miest na sedenie prístupných z nízkej podlahy. Pokiaľ ide o Citelis 18M, ak ho zmluvne mesto nevyžaduje v nasadení na akejkoľvek linke, tak tiež je to ťažko vymožiteľné.

A odpoveď na otázku, či Crossway alebo Urbanway, tak ani jedno z toho. Myslím si, že Iveco by sa za to, čo dodalo v ostatných rokoch, malo minimálne hanbiť.
Reply on: ceres #227152:
Zatial nie.
Na Trnavskom myte ohradili cestovne poriadky, tak som volal na DPB, a vraj v pripade presunutia zastavky, teda na prenosne oznacniky sa nesadzaju CP.

Oni su debili alebo debili?
Reply on: 810zssk #227151:
Do Petržalky už jazdí všetko len dvojsystémové?
Reply on: MatejBA #227150:
Fundamentalny problem je ze ZSSK a MDV ziju vo svete kde hodinovy interval je uplne uzasny a vsetci z neho maju spadnut na zadok. Kym sa toto nezmeni tak tomu velke sance nedavam ani keby si postavili zastavku na Namesti SNP, v bratislavskej aglomeracii to nie je dost dobre. Lebo je fajn ze vlak ma odvezie za 20 minut, len co z toho ked nan cakam priemerne 30 minut (resp. kvoli nemu v cieli som o pol hodinu skor nez potrebujem).

Kazdopadne je velky fail ze sa pri stavbe elektricky do Petrzalky nemyslelo na prestupny uzol pri Relaxxe. Teraz by ho uz dostavat bolo dost narocne a samozrejme pesi presun na elektricku na Farskeho nikto absolvovat nebude. Pritom zastavka priamo nad zeleznicou by bola luxus - idealna konecna pre vlaky z Viedne.
Reply on: 810zssk #227149:
Ze? ?

Ale zas keby zriadili Farskeho/Bosakova (rozumny prestup na L95), UNS a Ruzinov, mozno by tych ciest bolo aj 600-700 🙂
Reply on: MatejBA #227148:
„Z hlavnej stanice chodia preplnené, z Petržalky je prázdny. Až priveľmi prázdny,“ dozvedáme sa od výpravcu. Na najväčšie bratislavské sídlisko pritom podľa prieskumu magistrátu z Vajnôr smeruje 422 ciest denne. Vlak nikoho z nich neláka, hoci ide o jedinú alternatívu voči cestnej doprave. Nevyhovuje im najmä frekvencia spojov raz za hodinu.

Som ŠOKOVANÝ ???
Reply on: Gregus #227146:
Túto pochvalu adresuj aj Dopravnému podniku, aby ho prípadne pochválili/ocenili. Odtiaľto sa o tom nedozvedia, nie sú to ich stránky.
Pochvala vodičovi autobusu č. 95 dnes (25.7.2018) s odchodom zo zastávky Topolčianska 10:14 smer Vyšehradská (č. spoja 1056). Vykázal opitú pani slušne z autobusu. Určite si zaslúži ocenenie, málokedy sa to vidí.

Peťo Gregor
Reply on: MatejBA #227141:
Skôr je to asi o prístupe mesta ako objednávateľa ako o SADistoch. Na to by vedel asi lepšie Richard Ščepko odpovedať.
Reply on: Mike #227142:
Áno, to by bolo riešenie, avšak by si za to mesto zaplatilo. U nás sa berú ako NP vozy aj tie LEčkové Crossy a tým pádom všetky garantované spoje vyjazdia s nimi. Zbytok garantovaný nie je.
Reply on: Solider #227130:
Samozrejme. Pri starom type zmlúv, na ktoré sa nevzťahuje "nariadenie 1370" je investícia do vozidlového parku oprávneným nákladom dopravcu, ktorý sa premieta do vyúčtovania objednávateľovi.
Reply on: MatejBA #227141:
Ale to môže aj mesto. Schváliť až také CP na MHD pre víkendy, kde bude dostatok garantovaných NP spojov...
Reply on: mathre #227139:
SADisti sa fakt nezapru...
Reply on: MatejBA #227133:
To je však v našej SADke nemožné, nakoľko tá hromadne nakupuje vozy od IVECA a to sa nezmení.

Sadka, respektíve mesto sa pohrávali s myšlienkou kúpiť buď CNG alebo elektriku/hybrid, čo sa však prejavilo pri jednom voze ako totálny nezmysel. Pre CNG nemajú plničku a budovať infraštruktúru pre jeden elektrický autobus je totálny nezmysel.

V prejednávanom dokumente sa komisia zhodla, že sa kúpi naftový Urbanway a v liste na schválenie od SADky zrazu prišiel Crossway.

V podstate sa u nás rieši to, že Crossway LE je koncepčne nevyhovujúci na prevádzku v MHD vzhľadom na skúsenosti s vozmi ktoré máme.

Na druhej strane sa u nás pokiaľ netreba nevypravujú ani Citelisy a kĺbaky s automatom kvôli vyššej spotrebe a tak napríklad cez víkendy jazdia miesto 6 odstavených Citelisov v garáži staré vysoké B952E, to je obraz krajského mesta.
Reply on: TomJ #227137:
Ja som pred tyzdnom daval kredit z BCK DPB platnej do augusta na novy ISIC. Ukon som robil na Nivach na AS. Cele to trvalo asi 45 sekund. Pani prilozila staru BCK k Em-testu, nieco stlacila, prilozila ISIC a kredit som mal preneseny. Cize asi zalezi kde to clovek robi.

Len treba upozornit, ze SL vie preniest minimalne 3€, naco ma pani vopred upozornila.?
Reply on: dupe #227136:
Ja mám podobnú skúsenosť. Chcel som si prehodiť kredit ešte počas platnosti starej karty (nová už bola tiež platná). To, že sa to dá prehodiť až po skončení platnosti karty mi oznámili až keď som vypísal tlačivo. Pani za okienkom potom nevedela, čo má robiť, takmer mi zrušila PCL na starej karte, ktorý mal ešte týždeň platiť. Potom mi navrhla, že mi môže ten PCL presunúť na novú kartu alebo čo, za čo by som ale zaplatil 1 euro (čo by bolo viac, ako zvyšok, čo som mal na starej karte), tak som sa na to vykašľal a radšej som tých 90 centov nechal prepadnúť, ako by som sa tam mal o týždeň trepať znovu.
Bol som podstupit posledny krok pri vybavovani novej BCK. A to presun kreditu zo starej karty na novu. Kedze stara exspirovala mesiac dozadu je mozne presun vykonat len na Olejkarskej. Jedna sa o administrativne neuveritelne narocny ukon - treba vyplnit tlacivo DUPLIKAT, aj ked mi o ziaden duplikat nejde. Vyplnit treba vsetko, od mena a cisla karty az po obciansky preukaz, aj ked mi o ziaden duplikat nejde. Treba vratit staru BCK, aj ked je neplatna a ziadna citacka ju uz nenacita.
Bonus na zaver je ten ze citacka v predajni tvrdi ze zostatok po presune kreditu je 0€, a nie info o tom ze kredit proste nevie zobrazit.
Ale uznavam ze pani sa naozaj snazila a v klude povysvetlovala 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.