Dnes som robil drobný prieskum na Pražskej v dopravnej kolóne a tu sú zistenia:
- vyhradený jazdný pruh v tom úseku pred pripojením z Kramárov je využívaný osobnými autami asi 5-7x za minútu (!), pričom vozidlá označené taxi som nepočítal. Len si spočítajte, koľko máme za dve špičkové hodiny úspešných a dôležitých ľudí. V normálnej krajine by tam pekne bola kamerka a snímala by "narušiteľov" a rovno posielala pokuty - http://www.patchwayjournal.co.uk/2016/06/13/enforcement-camera-live-a38-bus-lane-aztec-west/
- každý tretí vodič je na mobile, niektorí konštantne. Keď som pred dvoma rokmi kupoval auto, na trhu bolo ťažké nájsť vozidlo, ktoré by nemalo vo výbave bluetooth. Zároveň, keď som si za to zaplatil, prvá vec, čo som spravil bolo, že som si ten bluetooth spároval s mobilom. Niekto si kúpi auto za cenu domu a mobil má pri uchu ? Ok, messanger sa takto využívať nedá.
- O striedavom radení na Slovensku by mohol Hollywood natočiť smutnú melodrámu s tragickým zvratom, pri ktorom všetci hrdinovia spáchajú rituálnu samovraždu.
- Stále viac a viac áut parkuje na chodníku, čo je viditeľné najmä na Šancovej. Pri zastávke F. Liszta kedysi parkovali na chodníku 2 autá, dnes sa ich tam narve 7. Mestskáči nereagujú. Štáni chodia okolo. Nuž, nelegálne parkovanie je len tam, kde mi hrozí pokuta. Ak som úspešný a dôležitý človek aparkujem v zákaze, ktorý nikdy žiadny policajt nekontroloval (a ak je to hlavne paušálne definovaný zákaz), parkovanie je dovolené.
- vyhradený jazdný pruh v tom úseku pred pripojením z Kramárov je využívaný osobnými autami asi 5-7x za minútu (!), pričom vozidlá označené taxi som nepočítal. Len si spočítajte, koľko máme za dve špičkové hodiny úspešných a dôležitých ľudí. V normálnej krajine by tam pekne bola kamerka a snímala by "narušiteľov" a rovno posielala pokuty - http://www.patchwayjournal.co.uk/2016/06/13/enforcement-camera-live-a38-bus-lane-aztec-west/
- každý tretí vodič je na mobile, niektorí konštantne. Keď som pred dvoma rokmi kupoval auto, na trhu bolo ťažké nájsť vozidlo, ktoré by nemalo vo výbave bluetooth. Zároveň, keď som si za to zaplatil, prvá vec, čo som spravil bolo, že som si ten bluetooth spároval s mobilom. Niekto si kúpi auto za cenu domu a mobil má pri uchu ? Ok, messanger sa takto využívať nedá.
- O striedavom radení na Slovensku by mohol Hollywood natočiť smutnú melodrámu s tragickým zvratom, pri ktorom všetci hrdinovia spáchajú rituálnu samovraždu.
- Stále viac a viac áut parkuje na chodníku, čo je viditeľné najmä na Šancovej. Pri zastávke F. Liszta kedysi parkovali na chodníku 2 autá, dnes sa ich tam narve 7. Mestskáči nereagujú. Štáni chodia okolo. Nuž, nelegálne parkovanie je len tam, kde mi hrozí pokuta. Ak som úspešný a dôležitý človek aparkujem v zákaze, ktorý nikdy žiadny policajt nekontroloval (a ak je to hlavne paušálne definovaný zákaz), parkovanie je dovolené.
S499.1023
1) Dvorný dodávateľ to nevyrába.
2) Nevyhovuje to dogme ing. Poláka a dalších, že vozidlo so všetkými čiastočne otočnými podvozkami je lepšie, ako vozidlo s dvoma podvozkami plne otočnými a dvoma pevnými.
3) Nevyhovuje to zadaniu dĺžky, keďže Kurzgelenkwageny majú dĺžku v okolí násobku 9 m, takže vozidlá by mali buď okolo 27 m všetkými alebo okolo 36 m.
Jediné vozidlo s pevnými podvozkami, ktoré by som bol ochotný vziať na milosť, je Bombardier Flexity - neviem, ako to výrobca dosiahol ale tieto vozidlá s pevnými podvozkami majú chodové vlastnosti blízke vozidlám s otočnými podvozkami a o triedu lepšie ako iné vozidlá s pevnými podvozkami (najhorší Variobahn, po ňom Combino Classic (dnes Avenio-M), AnsaldoBreda Sirio, CAF Urbos a najlepší Flexity Outlook).