Reply on: 810zssk #226064:
"zatial nemame ani zdaleka take intervaly aby to bolo nutne" - ja by som povedal, že intervaly sa už veľmi skracovať nedajú (ešte tak možno z 8 na 7,5 min). Ak je cyklus nepreferovanej križovatky 120 s, už rovnaký následný interval električiek má za následok pomerne časté vytváranie vláčikov (Molecova). Preferencia je pri 120 s intervale tiež ťažko predstaviteľná. Treba dlhšie električky a asi aj skrátenie cyklov na niektorých križovatkách (alebo napríklad 2x električka za cyklus) a samozrejme preferenciu.
Solider
Problém Bratislavy je v tom, že v centre mesta sú len dve trate, prestupné uzly sú na hrane svojej kapacity a radiály nie sú navzájom prepojené. K tomu nerovnomerné vyťaženie určitých liniek a realita je taká, že vozy napriek dogmatickému celosieťovému intervalu jazdia za sebou vo vláčikoch, s meškaniami a preklady nesedia (to sa deje vždy na Račianskej, linka 3 je najvyťaženejšia, sú tam vozy s pomalými dverami, nestíha križovatky, dobieha ju linka 7, ktorú potom dobehne linka 5, platí to obojsmerne). Počas vlaňajšej výluky na Špitálskej bola na Krížnu pridaná linka 17 a už to bolo kapacitne na hrane, neviem si predstaviť, že by na každej linke boli zhustené intervaly, už by sa to tam nezmestilo. A na Račianskej radiále ja taká situácia, že tri existujúce linky v rannej špičke nestačia a pýta sa štvrtá linka, napríklad od Vinohradov, aby pobrala aspoň ľudí od vlakov a zo zastávok pod Gardou. To už opäť naráža na priepustnosť križovatiek a jednotlivých uzlov.
Pokiaľ ide o Petržalku, tak s intervalom 4 minúty uvažuje mesto (ako kvázi ekvivalentnú náhradu za linku 95), ale reálne sa uvažuje, že tam budú jazdiť tri linky (1,3 a buď 6 alebo