Reply on: V. #22363:
Vami popisovana situacia ma mrzi teraz nie iba ako osoby, ale ako cloveka zijuceho v tomto meste - Bratilsavcana. A to z toho dovodu, aky su dnes ludia, obyvatelia tohto meste, ohladuplny, ochotny pomoct. Sam som minule isiel cez cely autobus (od 4. dveri)pomoct k strendym dveram nastupit telesne postihnutemu cloveku na invalidnom vozicku, lebo jeden clovek, ktory ho sprevadzal, sam vozik iba tazko nalozi. Nikto sa nenasiel, pricom v autobuse bolo dost ludi. Pri vystupovani som samozrejme tiez pomohol. Ked som isiel zozadu, tak som si este stihol vsimnut vodica v spatnom zrkadle ako uz chcel vstat a ist mu pomoct, ale ked ma zbadal a videl ze som sa toho chopil, tak to nechal tak. Myslim si, ze ostatni cestujuci sa mozu hanbit, lebo iba sa pozerali na toho chudaka, ako taha vozik hore schodami uplne sam. Vsetci na neho pozerali, nikto neponukol pomoc. Hanba im!
Mozeme zo zmenit? Asi to bude tazke. Ale mali by sme sa snazit spravat sa ku vsetkym tak, ako by sme od nich sami chceli. A spravne vychovavat deti a maldych ludi, viest ich k tomu, co robi ludi slachetnymi. Sam mam vela chyb, nie som dokonaly, ale v istych smeroch mam niekedy pocit, ze okolo mna pritomni su uplny ignoranti.
S tym ACI mas asi pravdu
Je veľa faktorov, ktoré môžu negatívne ovplyvniť pohľad na prácu vodičov - prípad Vašej panej je však prístup, ktorý robí profesionála profesionálom a človeka človekom! Som "malým členom" rodiny vodičov MHD už veľa rokov - a môžem potvrdiť, že ich práca vyžaduje vždy "celého" človeka. Poznám prácu vodiča MHD takmer so všetkých stránok či pohľadov a za každú takúto chválu na nich cítim dávku veľkej osobnej hrdosti - pretože i keď sme stále len ľudia z mäsa a kostí a nie všetky stresové situácie sa darí zvládať vždy perfektne či na absolútne výbornú, myslím, že vodiči bratislavskej MHD sú ľudia so srdcom na správnom mieste a pokiaľ len trochu môžu, neobrátia sa k svojim cestujúcim chrbtom! Prajem Vám i všetkým cestujúcim ešte veľa takýchto pozitívnych skúseností pri cestovaní MHD.
fobust
Dizajn robil Patrik Kotas a ten trolejbus sa mu naozaj vydaril, ak jed vidno ze je to uz 10-rocna konstrukcia (ci kedy sa to navrhovalo). Ale urcite je to krajsie ako Ikarusy radu 4xx alebo SORy, aspon podla mna. Tie trolejbusy au aj z praktickej stranky dobre vymyslene. Siroke dvere, rozumny interier, zodpovedajuci sucasnym poziadavkam. V Brne maju uz 46 21Triek (mozno aj viac) a velmi sa mi pacili. Dufam, ze sa nasa 21TrAC homologizuje co najskor a na buduci rok zacnu seriove dodavky. A 22TrAC je samozrejmostou.