http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/jazdit-cez-bus-ove-pruhy-sa-neoplati-mestski-policajti-rozdavali-pokuty.html?page_id=347683
V živote som nič také nevidel. Keď bol pokusne BUS pruh na Štefánikovej, tak som videl ako cez neho jazdia autá. Upozornil som na to policajtov, ale tí ma ignorovali. Nič nepovedali, otočili zrak preč a odišli.
V živote som nič také nevidel. Keď bol pokusne BUS pruh na Štefánikovej, tak som videl ako cez neho jazdia autá. Upozornil som na to policajtov, ale tí ma ignorovali. Nič nepovedali, otočili zrak preč a odišli.
Ike
Nespomínam si presne znenie, ale pri stavbe sa uvažovalo s dvoma variantmi: súčasným a v povodí rieky Morava.
Lamačský variant bol drahší, ale moravský mal vážne problémy:
1) Hlavná stanica - bola lokalizovaná na voľných pozemkoch s ohľadom na zástavbu BA a na trať Bratislava - Trnava - Sereď (sčasti dnešná ŽSR 120) a zároveň do nej ústila dokončovaná trať Štúrovo - Bratislava (dnešná ŽSR 130), ktorá sa už v tej dobe plánovala spojiť s traťou do Viedne (dnešná ŽSR 100). Vzhľadom na technológiu bolo potrebné nájsť kompromis terén vs. zástavba.
2) V čase výstavby trate boli vážnym prírodným živlom povodne, ak by trať išla popri Morave (a Dunaji), musela by ju doslova kopírovať. Morava aj dnes robí problém z dôvodu Dunaja; v čase topenia ľadovcov v Alpách je bežné, že už pri zdanlivo nevinnej prílivovej vlne zatláča Moravu proti toku v oblastiach pred ústim. Postaviť takúto trať s uvedenou dôležitosťou by bolo jednak drahé a jednak nespoľahlivé. Trať bola dokončená 1848 a Lanfranconi, vedec považovaný za krotiteľa Dunaja v Bratislave sa narodil o dva roky neskôr. Zuckermandel (ktorý by stál v ceste tejto trati) bol v tom čase takmer každoročne pod vodou.
Lamačský variant išiel cez v tom čase nezastavané územie, jediným problémom bol násyp v DNV ponad Novoveskú plošinu a Lamač, ktorý sa riešil zárezom. Geologicky malo byť úpätie jadrových Malých Karpát vhodným miestom na razenie tunela (bol to prvý železničný tunel v kontinentálnej Európe a jeden z prvých moderných a najdlhších vôbec) no geológovia sa vtedy pomýlili a nepočítali, že tam budú zvetralé horniny, ktoré potom spôsobili zával. Chybička se vloudila. Stále lepšie, ako hrozba každoročných potenciálnych zosuvov násypov popri Morave a hroziace riziko deformácie koľajiska.
Strategicky bolo vhodné trasovanie trate aj z dôvodu kameňolomu v dnešnej lokalite Krpáš v mieste bývalej zast. Devínska Nová Ves zast.. Ťažba sa neskôr presunula do Weitovho lomu, kde bola v 20. rokoch postavená úzkorozchodná železnička DNV - Devín.