Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kri #220532:
Lenže z Petržalky ti nejde električka na všetky smery, zatiaľ čo z Blumentálu sa dostaneš aj na Vajnorskú a Ružinovskú. Takže by si pridal prestup navyše. Naopak pri ceste do západnej časti mesta nebudú ľudia cestovať okľukou cez Starý most.
Reply on: TomJ #220531:
Zochova by sa mala odľahčiť minimálne od tých cestujúcich, ktorí prestupujú tak či tak na električku (na zastávkach Blumentál, Kollárko, čiastočne aj Kapucínska). Tento prestup sa má udiať na petržalskej strane.

Ďalej sú cestujúci, ktorí síce končia na Zochovej, ale potom ešte 5-7 minút kráčajú niekam do mesta. Pre niektorých z nich by sa (v súčte) oplatila električka L1.

Áno, zápchy na moste SNP nie sú každý deň a ani celý deň, lenže nikdy nevieme kedy prídu. Sú ľudia, ktorí radšej zvolia väčšiu istotu, pravidelnosť spojov a nesporne vyššiu kvalitu cestovania (električka) aj za cenu straty nejakých 3-4 minút.
Reply on: kri #220527:
Zochova je v priamom centre mesta. Myslíš si, že ak linku, ktorou to teraz dáš od ŽST. Petržalka do centra za 5 min (zápchy na moste SNP nebývajú celý deň), presmeruješ na Farského a tam budú ľudia musieť prestúpiť na električku, ktorá ich dovedie na opačnú stranu centra, že tým pomôžeš presunúť ľudí z áut do MHD? Práve naopak. Ľudia si počkajú na 93, ktorá to sama neutiahne, ľudia sa nezmestia a na druhý deň sa vyberú autom.
Reply on: S499.1023 #220523:
Keby nejazdila L95 cez Apollo, tak by sa tomu zabranilo...
Reply on: mrkvakj #220526:
tak ďaleko ešte neuvažujú .....
Reply on: MatejBA #220521:
Ak už zavedieme veličinu "záslužnosť liniek", potom by ma naozaj zaujímalo, ako je v tomto vyhodnotení Staré Mesto ?
Reply on: Valec #220522:
Ak by bola L8 predĺžená na Farského (po výmene trasy v centre s L9), tak by si to mal na 1 prestup a nezaťažoval by si centrum mesta busmi (exhaláty, zápchy). Stačilo, keby DPB vtedy nakúpil o 2-3 obojsmerné vozy viac alebo sa bol vybudoval dočasný triangel na Jungmanovej. Ale aj prestup L94(ak na Farského)+L3+L9 je použiteľný, je to o časových nadväznostiach. Bohužiaľ je príliš veľká ponuka spojov na Zochovu (podľa grafikonistov asi pupok sveta). To, ako sú vedené linky a nastavený grafikon je kľúčové, lebo niekedy stačí málo, aby sa významná časť cestujúcich presunula na NS MHD. Obávam sa ale, že kompetentní si takto otázku nekládli, proste len sa vybudovala el. trať a ďalej nech sa deje čo chce.
3 tyzdne do Bratislavy pre vsetkych. 🙂 Su uz zname trasy autobusov?
Reply on: Mike #220490:
Mike, kde Ti to môžem podpísať ? ?
Reply on: Error 0x007 #220511:
Vieš tomu zabrániť, teoretik?
Reply on: kri #220517:
Konkrétne som sa potreboval dostať od Daňového úradu BA 5 do Kerametalu v Ružinove. Vybral som si spojenie 94+8, nakoniec z toho bolo 93+kolobežka+8. O linku 96 som záujem nemal.

Ak by 94 končila na Farského, asi by som s ňou nepočítal vôbec, aj napriek intervalu kratšiemu ako 6-8 min. ?
Reply on: birch #220513:
Dlhe Diely:
4 linky zo 108 = 3,7% (ano, ratam aj L35 a iba rannu L133)
~30 000 zo 423 000 = 7,1%

Takze mi chces povedat, ze DD si zasluzia teraz 2x tolko liniek? (teda z mojho pohladu zasluzia, vsak nebudem hovorit o opaku ? )
Reply on: Error 0x007 #220508:
Nemusis si nic priat. Staci aby zacali tento rok robit ASMN a Most SNP naraz a budu mat co chceli 🙂
Reply on: birch #220518:
Je to hlúposť vo všetkých smeroch. Keď tak, tak môže byť o čosi relevantnejsi ukazovateľ počet liniek a hustota zaľudnenia.

Ak by Záhorská Bystrica mala 40 poschodové bytovky, stále by stačila jedna linka. Ak by v Petržalke boli rodinné domy, stále by si potreboval sieť viacerých liniek.
Reply on: Valec #220516:
Samozrejme, že parameter počtu liniek k počtu obyvateľov ako výpoveď o kvalite MHD je nezmyselný.
Ja som iba dodal postreh, že ak by sme takýto parameter predsa len použili na dnešný stav, Petržalka by vyšla v rámci Bratislavy úplne priemerne.
Reply on: Valec #220515:
L94 poznám dobre. Neviem kam si konkrétne cestoval, ale všeobecne platí, že ak by L94 končili na Farského, mohli by chodiť častejšie ?
Reply on: birch #220514:
A nebolo by viac k veci porovnávať počet spojov?

Lebo podľa tejto logiky:
Devín :
linky 2 zo 108 = 1,86%
obyvateľstvo 1.297 z 423.000 = 0,31 %

Keďže ten pomer (% liniek ku % obyvateľov) je 6 násobný, tak má 6x lepšiu dopravu ako Petržalka?
Reply on: kri #220506:
Včera o pol deviatej som sa na ŽST Petržalka do L94 nezmestil. Takže o tvojom kandidátovi dosť pochybujem. ?
Reply on: birch #220513:
A ak by aj mal počet liniek súvis s počtom obyvateľov:
V Petržalke jazdí +/- 26 liniek zo 108 = 24%
V Petržalke býva cca 103 000 ľudí zo 423 000 (čísla som si požičal z Wikipedie) = 24%
Takže to sedí 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.