Áno? A načo by také firmy existovali, ak spomínaný monopol štátu tu je viac ako 60 rokov? Načo by niekto zakladal firmu, ktorej jedinou úlohou by bolo hibernovať a čakať na zmenu pravidiel? ?
Vďaka za upresnenie.
Áno, v zákrute "za Alberom" (nespomeniem si, čo bol ten dvor kedysi) bývala často, ale v poslednom čase skôr okupovala ten exzáliv Bosákovej (kým ju nevystriedala bielomodrá 827HT, ktorá tam stála ešte minulý týždeň).
Na to, že chodí okolo ASMN, som úplne zabudol. Akurát som si nie istý tým Muchovým - za dňa som ju niekoľkokrát videl ísť z Bosákovej doľava na Jantárovú alebo opačne.
Na doplnenie, do VW sa teraz vozí aj z Maďarska, nakoľko vraj dočasne prebrali nejakých zamestnancov závodu v Györi. Ale to už zachádzam do hlbokého offtopicu.
Čo sa trás týka, súbeh s 92 tam nie je. Tá linka od Farského je síce po patrónku vedená rovnako ako všetko (dokiaľ niekto nevyasfaltuje inú cestu z DNV...) ale následne ide do mesta na nivy a cez apollo prejde na muchovo kde to končí. Istrácka biela vrakosa parkovala pri albere (resp vzadu až v tom výbehu) nakoľko vodič autobusu býva tam nedaleko. Rovnako to je s ostatnými vozmi. Pár spojov parkuje v "depe" na kopčianskej, kde sa vodiči BEÚSu striedali na týchto spojoch, a tí trvalí to parkovali doma. Zmenou na satur došlo k tomu istému. Len iné miesta. Inak z VW sa obsluhujú tri mestské linky (VW-ŽST DN, VW-ASMN-Farského, VW-Ružinov) a bohvie koľko liniek prímestských. Tu už však je viacero dopravcov (SAD DS, Blaguss, dvaja súkromní...) takže čo linka, to vlastné pravidlá. Tieto už mali zamestnanci aj spoplatnené. Najdalej si pamätám linku do NR. To bola stropná linka v dĺžke.
Keď už hovoríme o "zamestnaneckých linkách", tak si dovolím poukázať na to, že tu sa najviditeľnejšie prejavuje vplyv štátom vytvoreného monopolu v hromadnej doprave.
- veľkí zamestnávatelia za drahé peniaze pre zamestnancov objednávajú neefektívne jednoúčelové linky
- tisícky zanestnancov malých firiem majú jedinú možnosť, voziť sa autami
Ak by licencia na dopravu bola vydávaná na akékoľvek trasy automaticky, tak by priemyselnologistické parky v SC, MA, BA a pod. boli obslúžené voľným trhom a bola by aj iná možnosť, ako doprava IGK.
Takto, ten autobus chodí na Rusovskú okolo TPD dakde z Ovsišťa zrejme.
Celkovo, rozpliesť túto pavučinu nie je ľahké - tie miesta odstavenia akosi rotujú. Zvyčajne Rusovskú okupovala CA-293CK alebo zelený bastl, pred poštou na Vlasteneckom parkuje hlavne (ale nielen) Fermo, Istrácka biela Karosa zvykla striedať zrušenú zastávku zboku TPD, roh Černyševského za Askom a záliv pôvodnej Bosákovej pred semaformi. A niektoré dni to proste zrazu uvidím pomiešané, takže mi stále ani len nie je jasné, kam a kedy jazdí ten zvyšok.
To znie zaujímavo. ? Hmm ak z okolia križovatky Rusovská-Hálova naozaj začína trasa niektorého z tých zmluvných busov, tak to je potom súbeh s linkou 92. ?
Jasné, že tým k moru nikoho voziť nebudú, preboha. Kúpili to preto, že VW požadoval zmluvnú dopravu vozidlami ich koncernu, čo Istra nesplnila a Satur Transport sa to podujal splniť.
Myslím, že robia presne to, čo Istra, čiže zvozy niekoľkými linkami v rámci BA (zatiaľ som ich videl parkovať pri osobnom prístave, na rohu Podzáhradná-Vrakunská či na križovatke Rusovská-Hálova v pripájacom pruhu, čo je síce ilegálne, ale stabilné miesto rôznych zmluviek). Koniec koncov, hovorí sa o tom už pár týždňov a pri troche snahy by si to našiel na nejakom fóre aj sám.
Hmm a to tie busy v mestskom prevedení kúpili kvôli Volkswagenu? Neverím, že tými prevážajú dovolenkárov do prímorských letovísk. ? Je to náhrada za dopravcu Istra? A to odkiaľ z mimo Bratislavy jazdí keď to ide cez Dúbravku? ? http://evidencia-dopravcov.eu/dopravca/3
Nejako tu nemôžem nájsť, ale asi tu som niekde zachytil info, že také nové asi 10 - 12-metrové biele autobusy [Mercedesy?] v mestskom prevedení (MHD), ktoré som už zopárkrát videl v Dúbravke sú po novom zmluvná doprava pre mimobratislavských zamestnancov Volkswagenu? Ktorý dopravca to vykonáva namiesto ktorého pôvodného?
Žáržo
http://bit.ly/2kEMfZ1