povedzme, že bude viac áut v systéme, čo znamená väčšie kongescie, čo znamená častejšie uzatváranie mosta Sitina a zároveň rozsiahle zápchy v Mlynskej doline. Na Pražskej a Brnianskej máš BUS pruhy, o Štefánikovej sa šepká. Pre BUS je a bude jazda cez Staré mesto (s ohľadom aj na tunajší dopyt) výhodnejšia.
Po dobudovaní D4 a R7 sa bude môcť do Bratislavy z východnej strany natlačiť viac áut, no na SZ zostane len Lafranconi. Takže to je podľa mňa ten súvis.
D1 a Prístavný most riešia spojenie smerom na východ. Lafranconi smerom na severozápad. Ako tieto dva spolu súvisia? Však ak sa nejaký kamionista dnes potrebuje dostať od Senca k VW, ide cez Lafranconi už dnes. Po dobudovaní D4 sa možno z Prístavného mosta presunie na obchvat.
Lafranconi bude ešte viac upchatý, keď sa dokončí prvý úsek D4 bez tunela Karpaty. Keďže D1, a najmä Prístavný most nestíha už teraz, predpokladá sa, že kamióny budú musieť jazdiť cez D4 a D2 a plus to bude obchádzková trasa v prípade kolapsu na D1.
Kedy konecne pochopis, ze ludia sa nevozia na celej trase, ale vystupuju a nastupuju prevazne v centre, cize je logicke, ze musia ist linky cez centrum, kde je dopyt ludi najvacsi.
Kdezto pohyb ludi medzi KV a Petrzalkou je minimalny, cize linka, ktoru navhujes je nezmysel.
Ešte jeden argument proti Lafranconi mi napadol, ale nie som si istý - Lafranconi je súčasťou diaľničnej siete a teda vozidlá MHD by mali platiť mýto. Čiže vyššie náklady...
Letecká trasa je celkom nepodstatná, nakoľko ani na Romanovej, ani na Donnerovej sa nenachádza letisko ?
Všetci sa zhodneme, že v Starom Meste je najhustejšia premávka a najčastejšie dopravné zápachy, načo vláčiť cestujúcich z Petržalky do Dúbravky cez túto ťažko skúšanú mestskú časť, keď to vôbec nie je potrebné ?
Tá cesta cez most Lafranconi je možno kratšia, keď tam tvoja sestra fičí stošeďesát na oktávke fplnejpalbe vmetle. Inak ti tu zniesli spoludiskutujúci nespočet príkladov, že časová úspora je možno 2 - 3 minúty (ak vôbec) a to za trhanie linky na 3 iné s mizernou frekvenciou nestojí.
Ešte raz ti tu zopakujem ako pre zvlášť natvrdnutú osobu tvoju obľúbenú leteckú trasu Donnerova - Romanova:
Cez most Lafranconi 10 km.
Cez most SNP 9,7 km.
Podľa údajov z dopravného generelu je prepravný vzťah medzi Dúbravkou a Petržalkou minimálny (taký istý ako medzi Petržalkou a ostatnými časťami). Významnejší je vzťah medzi Petržalkou a Karlovou Vsou, ale to robia hlavne univerzity v Mlynskej Doline.. (a to rieši adekvátne 92 a 192..).
Ja by som chcel dať do pozornosti, že dorpavný generel, ktorý mal k dispozícií kompletnú maticu prepravných vzťahov, nenavrhuje žiadnu priamu linku Petržalka -K. Ves - teda v zmysle Karloveská (Molecova) ani výhľadovo...
Čo máš stále s tou zastávkou Dvory ? Tá leží takmer na Moste SNP, tak je jasné, že schádzanie z toho viaduktu zaberie určitý čas. Objektívnejšie je nájsť iný východiskový bod v Petržalke.
Nie je neporovnateľne kratšia. Napr. vzdialenosť medzi zastávkami Dvory a Molecova. Pri ceste cez nábrežie to je 4,9 km, pri ceste cez Lafranconi 6,4 km. Ujo Googl píše, že pri ideálnej premávke je cesta cez Lafranconi kratšia o 1 min.
Ak berieme tvoj druhý návrh, vybral som vzdialenosť medzi zastávkami Dvory a Alexyho. Cez Lafranconi a KV je to 11,3 km a 14 minút, pri trase cez mesto 9,9 km a 13 min pri ideálnej premávke.
Prečo majú teda Dúbravčania chodič do Petržalky cez KV (keď ich je teda také množstvo)?
Špitálska aj Americké námestie sú v havarijnom stave a je v pláne to rekonštruovať v lete, Karlova Ves podľa realizačného plánu, ale predbežný plán poznáš a bol taký, že najprv sa bude robiť obratisko bez výluky, následne Krčace s NAD a potom samotná karloveská trať s jednokoľajnými výlukami (iba úseky od Molecovej po Borskú), s čím nesúhlasí DPB, takže pravdepodobne to bude vylúčené úplne bez premávky po úsekoch s NAD, čo bude znamenať dopravnú katastrofu na Botanickej v čase dopravnej špičky. Všetko to závisí aj od toho, aké stavebné kapacity a v akom objeme budú k dispozícii na jednotlivých častiach stavby.
Ike