Reply on: S499.1023 #218414:
O oplotení trate hovoril na prezentácii Ing. Podolec z Remingu, ale to bolo ešte na úvodnom predstavení projektu a bolo to v kontexte zabezpečenia trate v zmysle stavebno-technických požiadaviek pre špeciálne dráhy, ktoré by sa na stavbu vzťahovali až pri rýchlosti vyššej ako 60 km/h. A takisto nie je nikde definované, čo to zabezpečenie trate je – či iba zabezpečovacie zariadenie alebo aj fyzické zabezpečenie trate napríklad oplotením. Treba však pripomenúť, že ustanovenia o špeciálnej dráhe sa týkajú predovšetkým metra a subsumovať tieto predpisy aj na električku pri vyšších rýchlostiach mi príde zvrátené. Okrem toho by sa nejednalo o drôtený plot, ale pravdepodobne o protihlukovú stenu (v tomto kontexte). Keďže však do rýchlosti 60 km/h nie je nutné posudzovať stavbu podľa ustanovení o špeciálnej dráhe, tak je rýchlosť na trati čisto v uvážení DPB ako správcu trate, ale v praxi to funguje tak, že DPB tam zavedie takú rýchlosť, aká je uvedená v projektovej dokumentácii pre konkrétny úsek trate.
Viko
Mne išlo o to, že hádam sa dá v roku 2016 zrealizovať také riešenie, ktoré prestane cestujúcich odpudzovať a začne ich lákať do novej vetvy nosného systému - aj na úkor abus liniek cez mosty, bez ohľadu na to, aký zúfalý "štandard" máme v iných prestupných uzloch. Výhovorku nikdysatonerobilo fakt neuznávam.
Zas a znova, výraznejšie meškania nežiadam čakať. Môj záujem je len v tom, aby pre pár sekúnd/metrov vodiči neutekali pred svojimi zákazníkmi.