Reply on: Viko #218023:
Ak niečo jazdí každých 5 minút, tak je to stále dostatočne atraktívne. Mám pocit že to vnímaš ako keby som predlžoval 10 minútový interval na 20 minútový. Ale tak to nie je. Stále prehliadaš výrazné zvýšenie kapacity, kvôli ktorému som to celé robil. To že je ten systém efektívnejší z hľadiska využívania vodičov je iba benefitom pre DPB. Primárne som nešiel šetriť vodičov, primárne som išiel zvyšovať kapacitu a spraviť niečo čo už naozaj vyzerá ako nosný systém.Linz má iné zdroje ako Bratislava? Aj v roku 1980 mal peniaze na vyhadzovanie? Nemyslím si. Rozdielna životnosť je blbosť, však práve to chcem do nových vozňov. Rýchliková laminátka ma napadla že prečo iba 50 zo 60 vozov. OK, tam spravme kľudne všetky a na linke 3 môžu byť NP poradia dlhé 45 metrov, ja sa tomu vôbec nebránim. Ale moja filozofia vychádzala z prevádzky dvoch dĺžok: 32 a 45 metrov. Kľudne môžeme mať aj všetko 45 metrové. Náklady na vodiča mi to nepridá. Pýtal si sa aký zmysel má dopĺňať články do 5 ročných vozov. No práve ten, že sú relatívne nové a na začiatku svojej životnosti, takže nové doplnené články s nimi budú spolu dožívať. Alebo mám radšej cpať nové články do 30 ročných vozňov po vzore Švajčiarska?
Opakujem: Ušetrenie vodičov nebol primárny motív, je to iba dôsledok nasadenia vlakov s vyššou kapacitou. Hlavne v situácii kedy má DPB vodičov nedostatok to vôbec nie je zlý benefit.
S499.1023