Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #217651:
Tak keď to staviame do roviny keby bolo keby, tak potom môžeme predpokladať aj VRT pri D1, rozumnú a radikálnu parkovaciu politiku a pod.

Spojka BAHL - BAFI by (vzhľadom na odkúpenie pozemkov a eventuálne vyvlastnenie) bola finančne a časovo náročný projekt, o tuneli pod Dunajom nehovoriac. A pridaná hodnota má byť presmerovanie EC vlakov mimo Slovenska, ktoré podľa mňa v záujme dopravnej politiky nie je (aj keby sme vzali do úvahy predpoklad, že by vlkm ostali zachované)?

Ja som obrovský fanúšik dráhovej dopravy, ale ak tam teraz autobusy, ktorých zastávky sú doslova pred domami, jazdia zívajúce prázdnotou, tak ako tých ľúdí donútiš ísť na vlak, ktorý bude stáť na stanici? Problémom je aj skutotočnosť, že dráhová doprava tu konkurencieschopná nebude, pretože z hľadiska cestnej dopravy je to azda najbezproblémovejší smer, ako sa dostať do BA.

A posledná vec: všetky výstupy, ktoré má priniesť BAFI sa dajú, v porovnaní s nákladmi na výstavbu takmer zadarmo (za predpokladu experimentálnej prevádzky), otestovať aj teraz. Osobný vlak do Rajky môže jazdiť, EC vlaky z Viedne môžu byť na HLST predĺžené kedykoľvek (nejaká viacsystémová lokomotíva sa nájde). Trať do Hainburgu (sci-fi) sa môže napojiť do ŽST PE aj teraz, bez filiálky.

Fondy možno nebudú, prečo nevyužiť peniaze na Filiálku na nejaký ďaleko prínosnejší projekt (či už v BA, alebo na celom Slovensku?), o ktorom vieme už dnes, že pomôže?
Reply on: trolejbus6207 #217652:
O tých sa dá predpokladať, že skončia v Šalingrade ako zhromaždisku všetkých 22Tr.
Reply on: Mirtschi #217645:
podľa seznam-autobusu.cz je ešte jedna 14Tr08( #403) v premávke, inak po dodávke 27Tr možno natrvalo odstavili 22Tr-ky...
Reply on: Ike #217618:
Tak po prvé, ja som sa zmieňoval výslovne o iných druhoch dráhovej dopravy ako osobnej.
Po druhé, EC vlaky by samozrejme mohli ísť (v prípade existencie spojky BAHL-BAFI, bez ktorej možno akékoľvek sny o hlavnej stanici na filiálke zabudnúť) do Budapešti cez Rajku, Hegyeshalom a Györ, čím by svoj cieľ medzištátnej dopravy naplnili ďaleko lepšie ako vez Párkány, lenže proti tomu bude zásadne ZSSK, ktorá by EC vlakmi nemohla suplovať rýchlikovú vrstvu do Arpádérsekújváru a Párkányu.
A po tretie, vo svete je dosť príkladov, keď zavedenie konkurencieschopnej dráhovej dopravy totálne zmenilo modal split - či už TGV, ktoré takmer spôsobili krach Air France alebo blbá električková trať vo Würzburgu z Heidingsfeldu do Heuchelfeldu a Rottenbauera, ktorá napriek zhoršeniu plošnej obslužnosti zvýšila počet cestujúcich vo VHD o 100%.
Reply on: Peon #217648:
Za to platba bezkontaktnou kartou je možná na západ od nás (ak som nedávno dobre videl) najbližšie už aj v Kittsee na linke 297 "Kittsee - Wolfsthal" [terminál je pri vodičovi]. Túto trasu však už nevykonáva Postbus. Premáva tam Blaguss.
Reply on: 810zssk #217632:
3; Navyše napr. môj smartfón malý QR kód a pri zníženej viditeľnosti žiadny QR kód nenačíta (nemá blesk / svetlo). A bez zapnutého (plateného) dátového pripojenia zákazníka by, predpokladám, platba za cestovný lístok neprebehla..

Reply on: priean #217600:
Wau .? Prečo na tých úsekoch kde sú asfaltky vtedy Rakúšania nepostavili plot? Ľahšie by sa im to strážilo...
Reply on: zakaznik #217642:
"aspoň prosím uveď nejaké telefóny ktoré majú NFC, a zároveň nevedia načítať QR kód" - vsetky, ktore nemaju zapnute data. Na NFC byt online nepotrebujes.
Síce netýka sa to bratislavskej MHD, ale len pre tých, ktorým sa cnie za trolejbusmi 15Tr: Pokiaľ budete mať cestu okolo Ústí nad Labem, tak ich má Dopravní podnik města Ústí nad Labem v premávke ešte dosť, ako zisťujem z nového posobiska. Typ 14Tr však k videniu tu nie je.
Reply on: zakaznik #217642:
Povedal som, ze nie vsetky telefony vedia robit s QR a to je pravda (neprekrucaj, co hovorim). Ci vies ako napriklad Nokia C5 bude platit cez QR? Lebo viem, ze s napriklad Visa Pay, ktoru nalepis na telefon, dokazes platit v terminaloch, kde sa da platit kartou, ale neviem o tom, ze dokazes dorobit QR funkciu na telefon (a hlupych telefonov je este dost v obehu) 🙂
Reply on: MatejBA #217641:
Hlavne je ten QR kod uplne zbytocny, typ listka sa da navolit rovno v aplikacii. To len Zakaznik si vymyslel riesenie a potom dodatocne k nemu vymyslel aj problem, aby to riesenie malo co riesit ?

Predaj cez aplikaciu ako taky nie je zly koncept, ale nie ako nahrada eCL, skor ako evolucia SMS listka. BID sa viac krat nechala pocut ze to aj planuju.
Reply on: MatejBA #217641:
Stále nerozumiem, čo píšeš. Ale aspoň prosím uveď nejaké telefóny ktoré majú NFC, a zároveň nevedia načítať QR kód. To ma zaujalo najviac.
Reply on: zakaznik #217639:
Co nerozumies? Terminal budes mat jednotny, takze spravujes jednu verziu programu na vsetky pristroje/HW.

Telefonov mas 3 hlavne verzie (Android, iOS a pomaly konciaci Windows Phone) a XY mensich OS. Potom mas rozne funkcionality, rozny HW, rozny SW a XYZ roznych verzii operacnych systemov (urob aplikaciu pre Android 5.0 a vyssie a mas 1/3 zakaznikov odpisanych - pride novy update OS a zas musis testovat a prerabat). A sam vies, ake problemy mal DPB s jednotnym systemom na nove oznacovace.

Prosto obhajujes zastaranu a neprakticku technologiu. Ak mame mat nejaku takuto vec, tak je potrebne aby bola co najjednoduchsia. A faktom je, ze to uz by som radsej poslal SMS listok, ako sa kaslal s nejakym trapnym QR kodom, ktory na 99% bude nejaky papierik na dverach, ktory ti vandali strhnu za 10 minut mimo vozovne. Pre mna osobne je lahsie tuknut na displej oznacovaca, prilozit kartu/penazenku, alebo momentalne elektricenku ked mam na nej zalozny kredit ak mi vyprsi PCL, ako sa babrat s QR.
Reply on: zakaznik #217638:
Akurat ze na tvoj hurasystem nestaci len mobil. Musi ist o smartphone a zakaznik musi mat datove pripojenie. Dovolim si tvrdit ze to u nas vacsina nesplna. O nepraktickosti scanovania nejakeho QR kodu v MHD ani nehovorim. Keby si toto zaviedol tak ti to ludia kralovsky otrieskaju o hlavu.

Mohol by si nam uviest priklad prevadzky kde nejaka podobna sprostost realne existuje?
Reply on: MatejBA #217636:
Nerozumiem.
Reply on: 810zssk #217637:
3 Mobil tiez vacsina ma, takze si stale nenapisal, kde je rozdiel. ?
Reply on: zakaznik #217633:
2. Nie, nie je. A tym ze to budes opakovat sa to nezmeni. Aka je dnes evidencia ak nastupis s papierovym listkom do MHDcky? Alebo ak s eCL prestupis z vlaku do MHD? ZIADNA, lebo to nikto nepozaduje.

3. Kartu vacsina ludi v krajine ma. Tym par zvysnym mozes vydavat ucelovu kartu (a la Brno) pri minimalnom naklade.
Reply on: zakaznik #217628:
Potrebujes na terminaloch kontrolovat a upravovat funkcnost aplikacie pri kazdom update OS na vsetky platformach telefonov?

QR by mozno bolo na zvazenie tak 5-6 rokov dozadu, teraz aj NFC je lepsie riesenie ako QR (a argument "nie vsetky telefony maju NFC" - no nie vsetky telefonu vedia pracovat s QR, takze to mas narovnako)
Reply on: piggee #217634:
Nakoniec asi predsalen je treba preniest aj informaciu o zastavke, takze myslim ze z diskutovanych rieseni do uvahy pripada iba premenlivy qr kod na obrazovke. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.