Skúšali ste už niekto reálne v autobuse Slovak Lines u vodiča kúpu sieťového 180-minútového alebo 24-hodinového CL z kreditu EP? Zaujíma ma prípad keď cestujúci nastupuje v Bratislave a má PCL pre zóny 100+101. Nie je ten PCL problém, teda dokáže aj tak sieťový CL strojček vydať?
Škoda, že tomu 180-minútovému sieťovému CL sa nepredlžuje časová platnosť o zakúpené zóny tak ako pri CL na počet zón (pri nástupe v zóne 100 by to bolo 100+100+101). ? Ja navrhujem v takomto prípade platnosť CL klasicky na +30 minút, takže 210 minút (3 a pol hodiny). ? Čo si o tom myslíte?
Škoda, že tomu 180-minútovému sieťovému CL sa nepredlžuje časová platnosť o zakúpené zóny tak ako pri CL na počet zón (pri nástupe v zóne 100 by to bolo 100+100+101). ? Ja navrhujem v takomto prípade platnosť CL klasicky na +30 minút, takže 210 minút (3 a pol hodiny). ? Čo si o tom myslíte?
Online je napr. aj eshop Wiener Linien, ktorý dokonca umožňuje navýšenie kreditu aj cez PayPal.

zavinacsk
Ďalšia vec - ako často je synchronizovaná informácia o čerpaní a dopĺňaní kreditu medzi prepravcami, t.j. použitý terminál vo vozidle vs prepravca vs IDSBK vs prepravca vs terminály vo vozidlách? Akým spôsobom a ako často je synchronizovaná informácia z a do označovačov (terminálov)?
Tiež prepokladám, že karta si načítava informácie z terminálov a zároveň si uchováva detailnú informáciu o poslednej transakcii (napr. aktuálny lístok).
Aspoň čiastočná odpoveď na položenú otázku - niektoré synchronizácie je možné robiť v rozumných časových intervaloch, niektoré by bolo možné robiť aj okamžite (online). Závisí to od konkrétneho systému a jeho súčastí, tiež od objemov prenášaných dát. Tiež ide o to nepreťažiť systém - samotný alebo prenosovú časť.
Naše systémy (mimo dopravy) sú synchronizované podľa odkonzultovaných požiadaviek klientov. Väčšina z nich každých 60 minút odosiela z klientskych systémov transakcie na server a o niekoľko minút neskôr si k sebe klientske systémy sťahujú aktuálne dáta zo servera - opozdenie je tam kvôli tomu, aby server dovtedy "stihol" zozbierať dáta od všetkých klientov, t.j. klienti si sťahujú až aktuálne dáta.