Reply on: Ámos #214837:
1. K tej 95. Napr od Technopolu mala v rannej špičke najskôr 3 potom 4 min. interval = 20 resp. 15 spojov za hodinu. Predtým linky ktoré úplne alebo čiastočne nahrádza mali v špičke L78(7) 81(6) 85(5) + pôvodná L95 (6 spojov) + zrušenie 88 = 24 spojov za hodinu. Takže veľmi by som netvrdil, že tie plnšie busy boli kvôli hustejšiemu intervalu. 2. Ja osobne vidím problém v až príliš hustom intervale v jednolinkovom variante v podmienkach Bratislavy. Prvý spoj naberie krátke meškanie (semafor, zastávka), už chytá cestujúcich čo mali byť v následujúcom spoji, tým sa stále predlžuje výmena cestujúcich na zastávke a druhý spoj dobieha ten prvý. Bolo to bežné na spomínanej 95, že na Nám Hraničiarov prišli už 2x95 a na Šafko 3x95, pričom prvá bola sardinkáreň, druha poloplna, tretia prázdna. Tu sa stráca výhoda krátkeho intervalu pretože namiesto pravidelného 3 min. intervalu 0-3-6-9 sa budú tvoriť pravidelne dvojičky (trojičky) s 6min. intervalom 2-2-8-8 (viď zápchy a napr. L50 a 68). V tomto je vhodnejšie vedenie niečo ako napr. 93/94 kde ak sa aj vytvorí dvojička, na konci trasy sa vetvia a tým obslúžia aspoň viac územia a cestujúci má viac možností dostať sa niekde bez prestupu. Samozrejme interval na vetvených koncoch má zostať stále atraktívny.
Max