Reply on: Miro #214102:
Zákon pozná blikajúcu zelenú, ale iba v tom význame, že sa upozorňuje na skončenie platnosti signálu „Voľno“, ale nepojednáva o tom, či má vodič znižovať rýchlosť alebo smie ďalej pokračovať v jazde. Duplikácia významov z toho dôvodu, že pokiaľ sa vodič po blikajúcej zelenej dostane do vzdialenosti bezprostredne pri svetelnom signalizačnom zariadení a tam sa objaví signál „Pozor!“, tak vzhľadom na význam tohto svetelného signálu smie pokračovať ďalej v jazde. Nie je nikde definované, ako sa má vodič zachovať pri blikajúcej zelenej. Tým, že zákon umožňuje pokračovať v jazde za určitých okolností aj pri žltom signále, je blikajúca zelená, povedal by som, nepodstatná.Keďže vodič je povinný udržiavať od ostatných vozidiel určitú vzdialenosť podľa § 17, po rozsvietení svetelného signálu „Pozor!“ sú vodiči, podľa vzdialenosti od signalizačného zariadenia, povinní buď zastaviť vozidlo alebo smú pokračovať v jazde. Teda vzhľadom na vzdialenosti medzi jednotlivými vozidlami by sa nemalo stať, aby vodič pri rýchlosti 50 km/h alebo 70 km/h nerešpektoval signál „Stoj!“ a vošiel s vozidlom do križovatky.
A pokiaľ ide o zásadu obmedzenej dôvery, nejde o nič iné, ako o úplne základné predvídanie, ktoré patrí k povinnej výbave každého vodiča (§ 3 ods. 2 pís.; § 4 ods. 1 pís. c), e); § 16 ods. 1, atď.). Môžeš sa spoliehať, že Ti spoza auta v zastavanej oblasti nikto nevybehne, lebo predpokladáš, že každý sa pred vstupom do jazdného pruhu rozhliadne, či môže prejsť, ale nemôžeš tomu bezvýhradne dôverovať a preto napríklad znížiš rýchlosť jazdy tak, aby si mohol prípadnej zrážke zabrániť zastavením vozidla.
810zssk