Reply on: dyspozytor #212653:
Ak ráno pridáme v úseku SC - BA len tri vlaky, vznikne v priemere lepší, než 15 ´ interval, áno.Popoludní môžeme pridať len jeden vlak navyše, vznikne 20 ´ interval, pretože v tých časoch sa jazdí husto v oboch smeroch, kým ráno len v smere do BA.
Košické a bystrické by nemali zastavovať nikde navyše už len z princípu, a EC už vonkoncom nie. Tieto vlaky nemajú riešiť prímestskú dopravu, proste treba nájsť iné riešenie.
Ale v tom súhlasím, že momentálne intervaly sú akurát tak dostačujúce s občasnými kapacitnými problémami počas špičiek, a to ešte žiaden IDS prakticky nefunguje. Samozrejme toto mi neuveria mestskí ľudia, ktorí cestujú max. rýchlikmi či EC. Akonáhle naviažeme nejaké busy v regióne na vlaky (a netreba príliš zredukovať súbežné do BA), nastanú problémy. Bez toho nech sa vykašlú na reorganizáciu busov, lebo zatiaľ to žel. doprava neutiahne. A ak nechce štát pridať žiadne ďalšie, tak smola, kruh sa zatvára a IDS naďalej v nedohľadne.
I keď je tam šanca bezplatných autobusov k vlakom, a tým pádom tlak zo strany štátu k reorg. autobusov.
dyspozytor
K ECckam este poznamka. Ja naozaj nevidim dovod, preco by vlaky vo verejnom zaujme nemali od NZ nikde stat... EC dnes nie je ziadny premiovy produkt a ani nadvlak. Takze mnou navrhovane zastavovanie v zst Sala, Galanta, Senec by mohlo byt. Vsetko su to okresne mesta. Preco by mali mat NZ prednostne spojenie a lepsiu dostupnost do BA, ako trebars GA, alebo SC? Zastavovanie Sturovo-NZ a potom az BA hl. je prezitok z dob minulych, ked vo vlakoch IEx neskor IC,EC bola vylucena vnutrostatna preprava bud uplne, alebo iba v spravidla dvoch voznoch...
Dnesne EC treba zapojit normalne do obsluhy regionov, voznovo uz tomu zodpovedaju (Bdpee CZ-CD)?