Takže laický prehľad trate BA - GA.
1. obr.: Takto sa dá spraviť v priemere nonsense 13 minútový interval v úseku Senec - Bratislava ráno od 5:00 do 7:30. Tri vlaky, nič viac... samozrejme hustý interval len v špičke, inokedy by to bolo zbytočné, podobne, ako pre rameno TT-BA-MA. (popoludní do BA v priemere 30 min.)
2. obr.: Popoludní by však boli problémy s vlakmi v Senci.
Ak chceme mať zmysluplný interval do Senca z Filiálky, musíme odtiaľ poslať dva vlaky v špičke, aby stanica neslúžila len pre jeden vlak pre tento smer. Jedine XX:52 a XX:22 (pre príklad 16:52, a 17:22)
16:52 - v jazdných časoch má vatu na predmestí, nech pred ním prejde EC 131 Varsovia cez Odb. Močiar. Príde do Senca o 17:20, veľmi tesne pred R 843 Krivín na druhú koľaj vľavo.
- / Ak by to predsa nevychádzalo, predĺžme ho až do Galanty s odchodom 17:25 po odchode Os do BA. Po ďalšom úseku sa tam vytvorí nezmyselný 9 min. odstup, takže ho predsalen necháme v Senci. /
- Príde / odíde Os z BA do NZ a KN (17:34). Prejde bystrický R 840 Urpín do BA okolo 17:39. Vlak stále stojí na druhej koľaji. Prejde EC 272 Csárdás smer BA dajme tomu o 17:48. A o 17:50 už má prísť ďalší posilový vlak z BA, o 17:55 aj REX 877 Podlužan do NZ.
Čiže dva vlaky sa nemôžu vybaviť v Senci. Ergo musíme zrušiť ten druhý vlak z BA s prích. o 17:50 (a aj ten predošlý o 16:50, atď...červené, prečiarknuté)
Tým pádom nám zostáva len jeden jediný vlak z Filiálky s odchodom o XX:52 (žlté). = a aby nedochádzalo v Senci k problémom príchodom pred rýchlikom z BA, môžeme ho presunúť na XX:45. Túto časovú polohu môžeme napchať zrejme aj na Hl.st., ale len tým, že v Bernolákove bude odstavený pred EC (vlak slabožltým 17:52 - 18:17).
Do Senca príde o XX:17 pred rýchlikom, počká si odchody Os do BA, prechod R a EC do BA, REX do NZ, a odíde do BA o XX:59, príde o XX:27 a naspäť XX:45, a takto môže pendlovať.
Celkovo dajme tomu 5 vlakov pre potreby špičky od 14:45 do 18:45. Interval rovných 20 minút, viacej nevopcháme (teda dá sa, ale to už by bolo o niečom inom).
Čiže Filiálka na Galantu by mohla vypraviť len jeden vlak za hodinu, ak teda nechceme príliš veľa odstavení na vedľajšiu koľaj vo Vajnoroch a Bernolákove (riziko kumulovania meškaní kvôli bystrickým R a EC).
TrMy je atraktívne miesto, ale Filiálka zmysel bude mať len keď tú regionálnu trať v ÚP VÚC BA po Senec postavia.
1. obr.: Takto sa dá spraviť v priemere nonsense 13 minútový interval v úseku Senec - Bratislava ráno od 5:00 do 7:30. Tri vlaky, nič viac... samozrejme hustý interval len v špičke, inokedy by to bolo zbytočné, podobne, ako pre rameno TT-BA-MA. (popoludní do BA v priemere 30 min.)
2. obr.: Popoludní by však boli problémy s vlakmi v Senci.
Ak chceme mať zmysluplný interval do Senca z Filiálky, musíme odtiaľ poslať dva vlaky v špičke, aby stanica neslúžila len pre jeden vlak pre tento smer. Jedine XX:52 a XX:22 (pre príklad 16:52, a 17:22)
16:52 - v jazdných časoch má vatu na predmestí, nech pred ním prejde EC 131 Varsovia cez Odb. Močiar. Príde do Senca o 17:20, veľmi tesne pred R 843 Krivín na druhú koľaj vľavo.
- / Ak by to predsa nevychádzalo, predĺžme ho až do Galanty s odchodom 17:25 po odchode Os do BA. Po ďalšom úseku sa tam vytvorí nezmyselný 9 min. odstup, takže ho predsalen necháme v Senci. /
- Príde / odíde Os z BA do NZ a KN (17:34). Prejde bystrický R 840 Urpín do BA okolo 17:39. Vlak stále stojí na druhej koľaji. Prejde EC 272 Csárdás smer BA dajme tomu o 17:48. A o 17:50 už má prísť ďalší posilový vlak z BA, o 17:55 aj REX 877 Podlužan do NZ.
Čiže dva vlaky sa nemôžu vybaviť v Senci. Ergo musíme zrušiť ten druhý vlak z BA s prích. o 17:50 (a aj ten predošlý o 16:50, atď...červené, prečiarknuté)
Tým pádom nám zostáva len jeden jediný vlak z Filiálky s odchodom o XX:52 (žlté). = a aby nedochádzalo v Senci k problémom príchodom pred rýchlikom z BA, môžeme ho presunúť na XX:45. Túto časovú polohu môžeme napchať zrejme aj na Hl.st., ale len tým, že v Bernolákove bude odstavený pred EC (vlak slabožltým 17:52 - 18:17).
Do Senca príde o XX:17 pred rýchlikom, počká si odchody Os do BA, prechod R a EC do BA, REX do NZ, a odíde do BA o XX:59, príde o XX:27 a naspäť XX:45, a takto môže pendlovať.
Celkovo dajme tomu 5 vlakov pre potreby špičky od 14:45 do 18:45. Interval rovných 20 minút, viacej nevopcháme (teda dá sa, ale to už by bolo o niečom inom).
Čiže Filiálka na Galantu by mohla vypraviť len jeden vlak za hodinu, ak teda nechceme príliš veľa odstavení na vedľajšiu koľaj vo Vajnoroch a Bernolákove (riziko kumulovania meškaní kvôli bystrickým R a EC).
TrMy je atraktívne miesto, ale Filiálka zmysel bude mať len keď tú regionálnu trať v ÚP VÚC BA po Senec postavia.
Peon
Dá sa kúpiť aj online kartou VISA? Prekvapilo ma, že sa nemôže [nedá?] vytlačiť na papier, a teda iba zo smartfónu sa tým treba revízorovi preukazovať. V eshope na webe Wiener Linien som našiel rovnakú ponuku lístkov a za také ceny ako v automatoch a v novinových stánkoch = Day Ticket tam nevidím.
A vyskúšali ste už cestovať prímestským autobusom v rámci Viedne, ktorý pokračuje mimo mesta (napr. do Klosterneuburgu alebo Schwechatu) na cestovný lístok platný v meste = zóne 100? Nastupuje sa v takom prípade iba prednými dverami, vodičovi sa vizuálne ukáže cestovný lístok a treba aj povedať po ktorú zastávku v rámci Viedne cestujete?
V opačnom smere (v rámci Viedne smer konečná zastávka vo Viedni) vodiči otvárajú aj druhé dvere a netreba vodičovi ukazovať lístok? A v IDS JMK je to v tomto teraz ako?
Nerozumiem prečo "single ticket" je v aplikácii v ponuke až za 2,80 € a je v ňom aj uvedená časová platnosť 90 minút keď bežne v automatoch je naďalej taký lístok za 2,20 € bez uvedenej časovej platnosti? Viem, že na neho sa nesmie ísť cestu späť, ale tak koľko maximálne môže trvať cesta z jedného konca Viedne na druhý - viac ako 90 minút?
Pre porovnanie, bežný 24-hodinový lístok stojí 7,60 €. Zaujalo ma ešte porovnanie cien pri Slovak Lines a ZSSK, ktorí umožňujú si k cestovnému lístku dokúpiť aj lístok na MHD platný v daný deň.
- Slovak Lines: v prepočte ten lístok na MHD stojí 5,50 €
- ZSSK: v prepočte ten lístok stojí iba 14,80 €.
Keďže vlakom je aj na spiatočný lístok teraz cestovanie do Viedne drahšie než autobusom, tak moc sa to neoplatí.
Zaujímavé, že Blaguss ani RegioJet nezaviedli možnosť dokúpiť si zvýhodnený celodenný lístok na MHD.