Reply on: pastekar #211900:
Prečo by si pri ceste z NZ do BA kombinoval tarify v Reci, keď vzhľadom na nastavenie tarify ZSSK ti bude vždy výhodnejšie kombinovať až v Bratislave. Naviac, ak by aj boli označovače na staniciach a kúpil by si si lístok bez uvedenia platnosti (to je inak možné aj dnes), chcelo by sa ti vybiehať z vlaku na to, aby si si ho označil?Výhodou predaja CL IDS BK v Nových Zámkoch (ďaleko za hranicou IDS BK) je to, že si môžeš hneď pri kúpe lístka na vlak kúpiť aj lístok na ďalšiu cestu po prestupe s tým, že v BA nemusíš zháňať automat, stáť v rade pred ním (obzvlášť v nedeľu večer), ale môžeš rovno nastúpiť a označiť si ho. Rozmýšľam, v ktorej inej krajine sa takáto možnosť ponúka na celoštátnej úrovni.
Ike
Môže byť na smiech, ak sa korporátnu identitu snaží vybudovať malá firma s 10 zamestnancami. Ale DPB má vzhľadom na svoju pôsobnosť a veľkosť ideálne predpoklady budovať si korporátnu identitu a (keď už nič iné) vyzerať pred potenciálnymi klientmi profesionálne. DPB začal, hoci rozpačito. Minimálne ale zjednotil náter vozidiel a odstránil infantilné prvky. Letáky sú ešte síce v plienkach a o označníkoch ani nehovorím (nedokáže ani zoradiť čísla liniek podľa veľkosti). Napr. také Košice sú v tomto niekde inde a skutočne majú vlastný typ písma, predefinovaný dizajnmanuál oznamov, dizajnmanuál označovania liniek a pod. ZSSK a RJ je tiež na dobrej koľaji.
A potom príde vodič, ktorý má pocit, že má estetické cítenie a začne umiestňovať polepy, závesy a pod. Verím, že sa nájdu takí, ktorí majú cítenie a vedia voz vytunovať. Ale povolením jednému znamená, že povolíš aj druhému a tretiemu, ktorí estetické cítenie nemajú. A miesto korporátnej identity je balkanizácia celého DPB. Proti osobným veciam vodiča (fotka manželky, plyšový talizman a pod.), pokiaľ nie sú v neprimeranom množstve, asi nikto nič nemá. Ale meniť náter a vzhľad vozidla je silné kafé.
Robil som v niekoľkých zamestnaniach. Vo všetkých sme komunikovali elektronicky. V niektorých sme mali predefinované podpisy e-mailov a hoci boli všetky rovnaké, vyzerali profesionálne. V inom zamestnaní sme si podpisy vytvárali sami. Ja nemám problém urobiť si minimalistický a slušne vyzerajúci podpis, no mal som kolegyne, ktoré mali podpis napísaný Comic Sansom, viacfarebne a s padajúcimi snehovými vločkami a trblietkami. Jej e-maily určite vyznievali vážne a profesionálne. Návrh dizajnu podpisu pritom nebol pracovnou náplňou nikoho z nás.