Reply on: Ike #211650:
Ak by ten vyhradený jazdný pruh mal byť vyznačený v zmysle vyhlášky, potom by sme mali dvakrát toľko značiek, ktoré by pozostávali z kombinácie C24 a C25.Problém je, že okrem toho, že je ten BUS pruh vyznačený zle v zmysle vyhlášky, je vyznačený zle aj v z hľadiska zmysluplnosti. Tá prvá časť je de facto presmerovanie VOD do odbočovacieho pruhu na krátky úsek, aby bola potom presmerovaná naspäť do priebežného. V praxi si neviem predstaviť vodičov VOD, ktorí pokračujú po I/2 aby využívali ten prvý úsek. Riešenia sú dve:
1) ponechať BUS pruh z od miesta, kde sa odpája odbočovací jazdný pruh v smere na D2 Brno
2) zriadiť BUS pruh v celej dĺžke od vyraďovacieho úseku pred križovatkou s vjazdom do Tesca až po napojenie z križovatky Polianky s tým, že vodičov idúcich na Brno v ňom tolerovať (v princípe tú dopravné zápchy nebývajú) podobne, ako je to na križovatke Dubová - Pri Suchom mlyne.
Každopádne, celý tento BUS pruh je krásny argument, prečo definovať novú dopravnú značku (piktogram autobusu na príkazovej značke) a urobiť poriadok vo vyhradených jazdných pruhoch v križovatkách.
Ike
BUS pruh Lamačská: prvá dopravná značka C 25 umožňuje vodičom IAD využiť na priamy smer aj pravý jazdný pruh
BUS pruh Lamačská: druhá dopravná značka C 25 vyhradzuje ľavý jazdný pruh (odbočovací pruh) pre VOD
BUS pruh Lamačská: tretia dopravná značka C 25 ruší krátky BUS pruh a mení ho na odbočovací
BUS pruh Lamačská: otázne je využitie prvej časti vyhradeného jazdného pruhu, ktorý je de facto zriadený v odbočovacom jazdnom pruhu bez možnosti pre vozidlá VOD pokračovať rovno. V tomto mieste navyše nie sú kolóny
Odhliadnuc od vyhlášky 9/2009 Z. z. je ďalšia časť (a z hľadiska dopravných kongescií dôležitejšia) vyhradeného jazdného pruhy vyznačená zmysluplne.