Reply on: MatejBA #209400:
Včera sa mi stala taká komická a dalo by sa povedať aj primitívna udalosť. Išiel som na linke č. 205 a jedna pani chcela vystúpiť na zastávke Kvačalova. Darmo, že autobus oznámil, myslím že dosť hlasno, že zastávka je na znamenie, no pani začala vstávať zo svojho zadku akurát, keď trolejbus bol v priestore zastávky. Keďže nikto nedal znamenia, nezastavil a ona začala vrieskať, že prečo nezastavil, keď tam zastavoval 20 rokov a že či ona teraz musí prejsť pešo zo zastávky Saleziáni, ktorá je cca 200 m od Kvačalovej a začala mu nadávať. Mne sa tento systém páči no dôchodcovia na všetko, čo sa vymyká tradícií nadávajú.. čo už hlavne, že im zastávky pred Kauflandami nedali na znamenie, to by bola katastrofa ?
Peon
"Konanie DPB je v rozpore so zákonom o cestnej doprave, ktorý stanovuje, že dopravca je povinný s každým cestujúcim uzavrieť zmluvu o preprave a jej uzatvorením sa chápe buď vydanie cestovného lístka alebo zaevidovanie v elektronickom systéme. Bez uzatvorenej zmluvy napríklad nie je možné žiadať o odškodnenie v prípade vzniku škody na zdraví alebo majetku."
Týmto sa vážne ešte žiadny právnik nezaoberal?
Včera ma pobavila cestujúca v autobuse Slovak Lines, ktorá išla vystupovať prednými dverami. Pred zastávkou bol prechod a vodič ju upozornil, aby sa poriadne držala, aby nespadla. Následne bol nútený trochu prudšie pred prechodom zastaviť. Pani sa ledva udržala a vážne mu povedala: "Nebojte, ja by som povedala, že to som na ulici spadla."
Pani si zjavne neuvedomuje ako by tým sama sebe uškodila. Veď dopravca je na takéto prípady poistený, a teda cestujúca s platným cestovným lístkom by bola odškodnená z poistky dopravcu, však? Ak by sa však preukázalo, že sa nedržala poriadne, dostala by menšie odškodné či žiadne?