Skrátenie 91/191 nepripadá v úvahu, od Jasovskej po "Most SNP" predsa niečo jazdiť musí, osobne si myslím, že takou 91 v kombinácii s 93 to bude stále na stanicu rýchlejšie ako električkou.
ja som ťa zdrbal za 39 ..
28 by bola fajn skrátiť, ak by sa vybudovala už trať do prievozu aby tí ľudia sa mali ako dostať na malú scénu... lebo ak má ísť človek priamo resp 2 prestupmi vybere si skôr priamu cestu...
ja 28 občas využívam ale iba po lafranconi keď idem z nového SND a vždy je plná mohli by to spraviť kao s 37 zrušiť zastavenie na chatám sófer a PKO...
PRÍČINY:
- nechuť ľudí prestupovať, čiastočne kvôli lenivosti, čiastočne kvôli bariérovosti (slabá nízkopodlažnosť, zlé prestupné miesta)
- časové straty pri čakaní na spoj pri prestupe
- staré neatraktívne vysokopodlažné električky, našťastie v tomto už konečne nastáva zmena
- električky sú pomalé, lebo rozbité trate, príliš husté zastávky, absencia preferencie
RIEŠENIA:
- kvalitné prestupné uzly na hrane, osveta
- hustý interval na električke, dobrá nadväznosť spojov
- moderné nízkopodlažné a kapacitné vozdidlá
- modernizácia tratí, s redukciou zastávok, s minimalizáciou kolíznych bodov a plná preferencia električky
? Najprv ma tu všetci zdrbali a napokon viacerí v diskusii doiterovali minimálne v prípade 28 k tomu istému. 28 rozhodne treba skrátiť po Molecovu a na radiále namiesto autobusových súbehov zaviesť pre električku taký interval, aby sa oplatilo prestúpiť. JaSomTu nechtiac uviedla argument pre podporu môjho tvrdenia: 10 min. meškanie 28 je kvôli zápcham, čo je na pomerne krátkej trase dlhá doba. Tento problém pri električke odpadá. Navyše električky disponujú podstatne kapacitnejšími vozidlami, zatiaľ čo pri autobusoch sa kapacita donekonečna zvyšovať nedá. Btw, ja tiež pravidelne prestupujem z 91 na 4 na zast. Most SNP, čo má do prestupu na hrane poriadne ďaleko, a zato nechcem priamu linku z Rusoviec všade. Naopak, po dobudovaní petrž.električky po Janíkov dvor očakávam skrátenie 91/191, samozrejme s kvalitným prestupom.
Amen. Prinutit ludi neist autobusom bez toho aby sme riesili preco nim tak velmi chodit chcu, je cesta do pekla a povedie iba k narastu cestujucich v IAD.
To podľa mňa nie je vhodné porovnanie. V Bratislave existujú expresné linky, ale inak nie je normálne vyhodiť jednu zastávku linky kvôli tomu, aby ňou cestovalo menej ľudí. Ak by sa na linke 28 zrušilo Vodárenske múzeum, tak by cestujúci na DD prestupovali na Botanickej. To potom naozaj skrátiť 28 na úsek Vodárenske múzeum - DNV, ale s normálnym prestupom na električky a s dostatkom kapacity.
Podľa môjho názoru MHD má byť široko dostupná a preto "zakazovať" niekomu cestovať autobusom len urýchli prestup cestujúcich k automobilom. Typ cestujúcich resp. ich smerovanie pri MHD by sa mal aplikovať len pri voľbe vhodného vozidla t.j. k nemocniciam nízkopodlažné autobusy, do miest, kde pravidelne prichádza k ničeniu vozidiel radšej vypravovať staršie atď. Je to však môj názor za ktorým si stojím. Je logické, že podľa niekoho je lepšie zase aplikovať iný spôsob. Bez rozdielnych názorov by nevznikali nové riešenia. ?
Ja som reagoval len na to, že nie je dobré selektovať linky pre koho sú určené nie na to, že je zlé prestupovať. ? Veď ja sám som ešte pred prípravou projektovej dokumentácie navrhoval zapracovať do prípravy dokumentácie na rekonštrukciu KV radiály vybudovanie obratiska na Molecovej pre linku 28 resp. aj 29. Linku 133 som nevyužil roky, číslo v mojom nicku absolútne nesúvisí s touto linkou keďže svoju históriu má veľa rokov predtým ako vôbec niekto tú linku zriadil ? Ja som za prestupovanie. Je to potrebné. Ale keď som tu toto riešenie navrhol pomaly ma tu každý jeden človek išiel ukameňovať, že odrežem od mesta ľudí. ? Moja pripomienka, ale pri zapracovávaní projektovej dokumentácie nebola akceptovaná. ?
Osobne si myslím, že po sprejazdnení Šafka sa situácia ustáli a aj po rekonštrukcii radiály. Ľudia radšej pôjdu električkou s preferenciou ako autobusom, ktorý bude v kolónach. A taktiež dúfam v zrušenie linky 133 po vybudovaní prestupného bodu keďže stratí opodstatnenie. ?
"Potom by sme rovno mohli hovoriť aj o súbehu linky 28 z električkami a v rámci rekonštrukcie spraviť na Rivére otočisko pre linku 28 a cestujúci by tam prestupovali... "
ale veď o tom sa celý čas bavíme, takto celá diskusia začala...
Ako už bolo spomenuté, ide o to, že 28 je v úseku Nové SND - riviéra preplnená a v úseku riviéra - opletalova poloprázdna. Takže nejde o to trestať nejakých cestujúcich, alebo čo je pre koho určené, ale vyriešiť linku tak, aby bola jej kapacita zodpovedajúca dopytu podľa možnosti po celej trase...
Čakal som kto sa skôr ozve či ty alebo Petto ? ? ?
Z Rendezu tiež prestupujú roky a nereptajú. Karlova ves má nosnú dopravu električky, kde je kapacita dostatočná. To že ich nepotiahli aj na DD je velký prúser no nie je to dôvod na navyšovanie súbežnej busovej kapacity. Ako aj Mike povedal kapacitana L28 je dostatočná. Som zvedavý či sa zmenia pomery po otvorení Šafka.
Rozdeľovať linky na tie, ktoré sú pre koho určené je to najhoršie čo by mohol dopravca robiť. V dnešnej dobe sa nemá hromadná doprava obmedzovať ale práve zlepšovať jej prístupnosť. Kebyže takto ideme ďalej tak linka 92 je primárne určená pre VW v časoch výmeny zmien, linka 32 pre Dlhé diely a nie študentov, ktorí s ňou cestujú aj na intráky atď... ? Za to, že si chce cestujúci skrátiť dochádzanie a využije linku 28 by mal byť potrestaný? Kebyže sa robia takéto "naprieky" tak ešte viac ľudí odíde k IAD. Potom by sme rovno mohli hovoriť aj o súbehu linky 28 z električkami a v rámci rekonštrukcie spraviť na Rivére otočisko pre linku 28 a cestujúci by tam prestupovali... ?
Keby sa zrušilo zastavovanie L28 pri Riviére bolo by po probléme.Prestup na eliny by bol pri Botanickej . Mne keby zastavovala L59 v centre na Zochovej tak idem poobede radšej s ňou ako s L5. Pre preplňovanie bolo zrušené jej zastavovanie aj pri Auparku.
L28 je primárne pre Devín a DNV.
Suhlas - nie je problem s prestupmi, ja chodim k Avionu na 1 prestup z DD a pohodicka, ale prave to, ze to trva dlho /45-55 minut - kde by sa preferenciou dalo stiahnut dobrych 5-10 minut/ a nie su garantovane prestupy ma odradza + horuce dobytcaky v lete, ak nie je klima.
Kedysi by som chcel linku odvsadial-vsade, teraz by som chcel skor co najkratsiu cestu trebars aj s 1-2 prestupmi.
Čítaš všetko a poriadne, čo Ti napísali v reakciách? 28 je dosť natrieskaná, ale iba v úseku nové SND (Eurovea) - Riviéra, lebo potom tí ľudia idú do Karlovky a na Dlhé Diely (hlavne). Od Riviéry až na konečnú na Opletalovej (čo je väčšina trasy aj vzdialenosťou, aj časovo) nejde vôbec vyťažená. A o čom je linka, ktorá je v 30% trasy plná na 100% a zvyšných 70% trasy plná na 30%?
A od nového SND po vodárenské múzeum určite nemešká kvôli tomu, že by bola preplnená, 10 miút. ? To je zle (prirýchlo) nastavenou jazdnou dobou, pomalšími vodičmi a v špičke hlavne zápchami. Tí tlačiaci sa cestujúci spravia z toho 10 minútového meškania asi 2 min..
A ver, že ani ľuďom nevadí prestupovať. Teda tým najstarším áno, ale mladšia aj stredná vrstva s tým nemá problém. Len pointa je, aby buď spoje chodili často (koncepcia čo najmenej liniek s najhustejšími intervalmi), alebo ak aj redšie, ale aby na seba garantovane nadväzovali, aby bol prestup na spoločnej hrane, aby sa prestupovalo z nízkopodlažného do nízkopodlažného vozidla (mamičky s kočíkmi, hendikepovaní, atď..) a aby všetky spoje mali dostatočnú kapacitu...
Naši mestskí poslanci sú vskutku zábavní. Pred rokom a pol odhlasovali zavedenie bezplatnej prepravy odbojárov a darcov krvi v MHD. Teraz zisťujú, že dopady tohto "nápadu" sú pre mesto vysoké a tak prišli k návrhu, že požiadajú príslušné ministerstvá, aby na tieto zľavy prispeli. ?
"Hl. mesto SR Bratislava v súčasnosti stojí pred otázkou, ako postupovať v dokončení dobudovania Integrovaných dopravných systémov, s ktorými úzko súvisí aj spustenie, resp. úspešné ukončenie 3. etapy BID."
HMB tuším tých IDS buduje hneď niekoľko. A BID potrebuje úspešne ukončiť 3. etapou. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec