Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mischo1 #207318:
No len co s NAD ? cez Karlovku musi ist NAD aspon kazde 2 minuty. A vozidla odkial zobrat ?
Reply on: 810zssk #207320:
Presne tak . keby tam aj nič iné nebolo okrem stanice tak tam tú linku treba. Veď odtial odchádzajú všetky vlaky smer Komárno , ktoré sú každým rokom viac využívané. Po príchode vlakov je vždy Dvojka zaplnená . L5O až moc smer Ružinov.
Reply on: S499.1023 #207312:
Nejako mi unika v com by bolo lepsie zrusit trat na Nove Mesto a tahat 2ku az do Juraku. V useku Zatisie - Jurak neni skoro nic, zatial co pri ZST NM je okrem zeleznicnej stanice tiez jedna z najvacsich post (dodavacia pre velku cast Vajnorskej a okolia). Cize ked uz to niekam tahat aby sa to otocilo, tak podla mna ta ZST NM je lepsia volba (a je to kratsie).
Reply on: rasto.f #207317:
Videl si niekedy cez víkend počas bežnej premávky zlhuk vozidiel na východnú radiálu? (lebo to je ten "horší" smer..) Ja ešte nikdy, jedine keď bola MU. Cez víkend sú nerovnovmernosti v odchýlkach od jazdnej doby podľa mňa dané najmä technikou jazdy vodiča, takže by rovnako nastávali aj pri 1-linkovom variante..(jedine že by sa natiahol interval na 10 minút alebo redší, ale to by bol pokles kapacity a predĺženie následného intervalu - teda opäť pokles atraktivity..
http://bratislava.sme.sk/c/7791418/buduci-rok-chcu-zacat-opravovat-elektrickovu-trat-od-dubravky-po-tunel.html

Modernizovať sa má 6,8km električkových tratí. Práce by sa mali skončiť až v roku 2018 a mesto odhaduje, že náklady na obnovu trate sa vyšplhajú na vyše 60 miliónov eur.

Podla mňa je to dosť dlhá doba, aby sa 2 roky rekonštruovala trať, to musí byť nejaký preklep. Alebo sa tam bude robiť takým štýlom ako v Dúbravke naposledy, ža sa rozobere trakčné vedenie, rozoberú sa kolajnice, bude sa čakať rok a potom začnú modernizovať???
Reply on: MatejBA #207306:
Veľmi často sa to zhlukuje aj teraz, cez víkendy a večer až neúnosne s čakaním 15 min na spoj, takže tu by sa situácia nezhoršila. Jednolinkové varianty majú v sebe vstavanú jednu podstatnú výhody - pri zachovaní, až zlepšení obsluhy, dokážu ušetriť výkony (vzkm aj výpravu vozidiel). Preferencia je super vec, a je ďalším z cieľov ako ušetriť.

Ámos,
jo, lenže na radiálach si obvykle na okraji mesta a nevedieš tu súbežné bus linky, ktoré podstatne lepšie obslúžia územie. Taká 93 alebo 201 tiež končia na stanici a oproti 1 alebo 2 vezú xnásobne viac ľudí.

Vladimír,
dvojlinkový variant je určite prehľadnejší, no na niektorých reláciách mohol paradoxne viesť k znerovnomerneniu a zhoršeniu ponuky (napr. nemožnosť jazdy s prestupom iba s priamym spojom alebo vznik nerovnomerných prekladov typu 11:4).
Reply on: N/A #207304:
Nevylučujem možnosť, že by sa dalo aj lepšie. Neviem to objektívne posúdiť, nechcem mudrovať.

Ale že dvojlinkový variant nepriniesol nič, sú pre mňa silné slová. Aspoň ja osobne som pôvodný trojlinkový variant vnímal podstatne horšie a jeho odstránenie ako citeľné zlepšenie.
Reply on: S499.1023 #207312:
A aký zmysel by malo ťahať linku 2 až do VJD? Medzi Zátiším a VJD nie je až taký veľký dopyt a ľuďom s vlakov na NM by sa zhoršilo cestovanie. Navyše, predĺžením na VJD by si potreboval navýšiť výpravu a to mi teda ako najracionálnejšie riešenie nepríde.
Reply on: 810zssk #207284:
Vlčia Ocel musí logicky byť niekde pri Linci, pri Voest-Alpine ?.
Reply on: 810zssk #207283:
Hlavne či by tam bol dostatočný dopyt za tie ťažké peniaze na úpravy. To už by som radšej tú trať pri Ikei uhol doprava a po Trnavskej až na TrMy.
Reply on: MatejBA #207279:
Rozdiel je práve v tom, že by to stálo hromadu peňazí a využitie Neubaustrecke dosť otázne, zatiaľ čo Ámosovo predľženie je síce blbosť ale bolo by skoro zadarmo. Najracionálnejšie riešenie by bolo odbočku BANM zrušiť a posilovú linku pre Polus potiahnuť do vozovne JD.
Reply on: MatejBA #207306:
ale to uz sa predsa riesi.
Reply on: rasto.f #207305:
zo vsetkych suhlasim az na:

k 2 linkam na hlavnu stanicu:

Kolko ludi sedi v kapacitnych elektrickach dve zastavky pred konecnou Komisarky, Pri Krizi, Astronomicka?
Reply on: fanatikmhd #207285:
aku MHD maju vyuzivat ked tam ziadna nejazdi?
O tom to je. Nemozme ocakavat presun ludi do MHD ked im nedame ponuku.
Reply on: MatejBA #207279:
Cize tvoja premisa je, ze z daneho miesta sa chcu vsetci dostat na Trnavske myto.
Reply on: mrkvakj #207295:
Tu su celkom pouzitelne mapy aj ked zakresleneho maju asi iba Lothian buses.

http://lothianbuses.com/assets/files/route-map.pdf

alebo

http://www.annaharperlettings.com/docs/bus-maps-edinburgh3000.gif
Reply on: N/A #207304:
a rasto.f: Miesto riesenia "zlozitych" veci, ako je prelinkovanie, by sa najprv maly riesit veci "jednoduchsie" - preferencia a zlepsovanie stavu trati. Pretoze napriklad bez preferencie by sa casto zhlukovali vozidla, co by zas bolo neefektivne.
K zmenám linkového vedenia:
- pri intervaloch 8 min je možno jedno, či ide na trati jedna alebo dve linky (v preklade 6-2), problém ale nastáva večer a cez víkendy, keď to chodí podľa CP v preklade 11-4 (reálne aj 14-1) alebo len jedna linka raz za 15 min (napr. nábrežie). Takéto riešenie je skutočne nanič.
- tí, ktorí obhajujú viac liniek sa odvolávajú na elimináciu prestupov; v realite sa ale väčšina ciest uskutočňuje s prestupom, a čím viac liniek chodí, tým je prestupovanie komplikovanejšie a časovo náročnejšie (vždy sa prestupuje inde a kvôli horšiemu intervalu "ideálnej linky" sa čaká dlhšie),
- keď sa zavádzali 2 linky, tak 1 linkové riešenie nebolo dokonale realizovateľné - chýbal prestupný uzol na Radlinského (dnes síce je, ale prestupovať sa tu medzi električka nedá, resp. to nemá zmysel...) a všetky vozidlá boli vysokopodlažné (určitý diskonfort). Dnes tomu už nebráni nič.
- znížením počtu liniek sa dá lepšie riešiť bilanciu dopytu a ponuky = nie sú potrebné jednotné linkové intervaly.

K trati na hlavnú stanicu:
- z SNP na hl. st. to trvá busom 7 min, tram 11 min; kapacitne postačuje bus raz za 10 min. Môžete si zrátať o koľko je preprava tou tram drahšia (nižšie využitie pomerne drahého vozidla, potreby výpravy väčšieho počtu vozidiel).
- detto môžem uplatniť pri ceste z Trnavského Mýta.

K 2 linkám na hlavnú stanicu po dnešnej trati:
- neviem si predstaviť, že o 5 rokov tu budú samé veľkopacitné vozidlá a tam, kde postačuje bus raz za 10 minút (alebo tam chodí v súbehu každých pár min) budeme voziť tram s trojnásobnou kapacitou každé 4 minúty a cesta trvať bude o 50 % viac času. Veď to je úplný nezmysel, ale pre niektorých je to tá najlepšia voľba.
Reply on: Vladimír #207303:
Dvojlinkový variant nepriniesol nič, jazdia na radiálach naraz skupiny vozidiel, prestupy existujú len v niektorých prípadoch a to píšem teraz o situácii, keď sa ide podľa cp.
Ak je snaha osloviť ľudí z IAD a nie stále len penzistov, zmenu je potrebné spraviť rýchlo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.