Ano mala, bola to urcite ona 1319 je iba jedna ? Škoda, ze som to nevedel skor, ze pojde na jazdu, inak by som si ju odfotil, videl som ju na Farskeho okolo 10:45.
Nič proti východniarom ? ale 95% dochádzajúcich z blízkeho okolia Bratislavy sú privandrovalci z východu ? v takom Chorvátskom Grobe/Čiernej Vode alebo v Marianke nepočuješ už miestne nárečie,ale s prepáčením poondiate "výhodňárske" zaťahovanie ? takýto "jav" som jak decko v Grobe nezažil a nie len tam ?
Spracovávam štatistické dáta a ak by Vás to zaujímalo,
tak v roku 2011 dochádzalo do Bratislavy za prácou a vzdelaním 100 627 osôb, z toho 65 740 denne. Treba povedať, že tu nie sú započítané osoby, ktoré dotazník zo sčítania nevyplnili (a že ich bolo dosť), zahraniční dochádzajúci a osoby, ktoré sa tu jednoducho pohybujú (napr. turisti, robotníci, ktorí robia pre firmu so sídlom mimo Bratislavy a pod.). Sú to započítané osoby, ktoré uviedli miesto svojho trvalého pobytu mimo Bratislavy a ekonomickú aktivitu na území Bratislavy.
Aj keď je to dosť nepresný údaj, pokojne (obrazne) môžeme povedať, že v Bratislave robí polovica Košíc. Sú to podhodnotené čísla, takže realita bude pokojne +20 %. Každopádne je to obrovský nápor na dopravu, či už IAD alebo MHD. Myslím si, že bez ohľadu na farbu, by mala pri riešení (alebo radšej len financovaní ? ) spolupracovať vláda.
nič nové, také už bolo, keď "zrušili"/presunuli Vazku pred DÚ a búdka tam ešte načas ostala - len vtedy v nej stálo menšie auto, nie také pre "podložky"...
By ma zaujímalo, kto rozhoduje o dátumoch prác na tejto ceste. Len nedávno tam striekali nové čiary, pri čom predtým asi pol roka tam chýbali. Ale cítiť, že sa zvolebnieva, lebo sa zrazu opravujú zástavkové prístrešky na Milana Marečka a Štefana Králika.
Dnes minimálne 3 ľudia si cestou v 202 posťažovali na úzky priestor medzi sedadlami. V tom sa proste nedá cestovať, ešte aj keď si na tom vozíčkárskom mieste, ktoré je jediné, kde sa dá stáť 2 babky sklopia sedadlá "lebonechcemsedietprotismerujazdy." Krátke trolejbusy sú fajn, tie sa mi páčia, ale klbáky sú fakt najhoršie, čo mohlo byť, najmä na L201/202 a to už fak by bolo lepšie, keby tam dali SOR busy, v tých sa aspoň dá stáť ... Zlaté 15 Tr(M)
Na druhu stranu, ak bol fakt prvykrat v meste, tak sa mohol lahko pomylit (predsa len, TroloSOR na L210 a SOR na L21 - podobne vozidla, podobne cislo linky, niekto, kto vidi elektricku ako zazrak bozi sa lahko pomyli ) - ale samozrejme argument, ze je unifikacia vozoveho parku pre tuto chybu blbost, je blbost
Toto dokazuje najmä nemennú platnosť tzv. Šestinovho pravidla (pristavte na zastávku riť natretú (vtedy) na červeno a na bielo, cestujúci do nej vlezú a budú sa pýtať, kam to ide) a ak to má niekto ako argument proti unifikácii, tak by sa mal zamyslieť sám nas sebou. Keby tam bol prišiel sorotrol na inej linke, tak by to už bolo OK?
"Nové trolejbusy sú podobne ako všetky vozidlá DPB najviac vyťažené v čase prepravných špičiek, no na rozdiel od starších trolejbusov poskytujú viac miest na sedenie, takže aj v čase špičky poskytujeme vyšší komfort cestovania." ? tak toto može naozaj napísať len niekto z dpb ktorý sa v špičke (a vlastne asi nikdy) vo vozidle MHD neviezol, ale ako pobavilo ?
K unifikácii vozového parku mám jednu vtipnú históriu, ktorá sa mi stala pred pár týždňami na ASMN.
Pred stanicou ma oslovil pán, že ako sa dostane na hlavnú žel. stanicu. Odkázal som ho na linku 210 a ukázal som na novučičký červený trolejbus pri výstupišti, že toto vozidlo treba sledovať a nastúpiť, keď príde k nástupišti hentam. Vravel som mu, že o počet zastávok sa nemusí starať, nech cestuje až na konečnú. Pán bol evidentne prvýkrát v meste, lebo ani automat na lístky nevedel ako vyzerá. Pán sa poďakoval a odbehol si dakde. O tri minúty sa začal približovať SOR na L21 a zastavil pri náštupišti. Na poslednú chvíľu som si všimol už len to, že pán uteká za autobusom L21, nastúpil a odišiel. Pevne verím, že nešiel až do DNV a vystúpil na Predstaničnom.
Aj toto dokazuje, že mať všetky vozidlá rovnakej farby/druhu/karosérie nie je úplne šťastné riešenie
Ike