Tiez sa cudujem ze 308 000 EUR /(bez dph) za SOR ? To nevedel lacnejsie dodat SOLARIS, ked dal sola za 192 000 ? Ale nejako si musela fin.skupina vyfakturovat tu zbabranu 1-2 seriu, ktoru vystuzovali niekolkokrat a usly zisk z napadnuteho 1. tbus tendra.
Za tie Sv jazdy môžu *****ské dotačné pravidlá - keby Zločinecká odviezla vlakom, neobjednaným "vo verejnom záujme" či ako sa to hovorí, na vlastné obchodné riziko, bola by jej alikvótne krátneá dotácia za použitie súpravy mimo režim záväzku verejnej služby.
Inak k prímestským linkám: Nepoznáte niekto legislatívu týkajúcu sa krížového financovania? 801 a 901 sú totiž akože komerčné (801 len medzištátny úsek, 901 celá), pričom osobne mám podozrenie že DPB ich môže krížovo financovať z dotácií na MHD. V Česku bolo toto napadnuté Jančurom u Českých dráh, takže by ma zaujímalo či by to bolo možné aj u nás.
Poobedňajšia špička je menej intenzívnejšia. Je to dané viacerými faktormi: jednak pracovný čas v zamestnaniach je odlišný, no čas ranného nástupu je často totožný a jednak ak zoberieme študentov, ktorí tiež tvoria významný podiel cestujúcich, tak väčšina začína prvou alebo nultou hodinou (prakticky všetci vo veku od 6 do 19 rokov) a končí odlišne.
Vo vedeckých článkoch týkajúcich sa pohybu za prácou je špička definovaná rôzne, no najčastejšie som sa stretol s intervalom 6:00-8:30. Definovať tú poobedňajšiu je horšie. Môžeme sa baviť o intervale 14:00 - 18:00 no intenzitou nedosahuje ani polovicu rannej.
Chcem podotknúť, že ak sú intervaly dosť natiahnuté, automaticky klesá záujem ľudí vyčkávať na zastávkach najmä v horúčavách alebo daždi, a počet cestujúcich na prekvapenie môže týmto ešte viac poklesnúť čo už teraz badám. Doprava nie je dostatočne dotovaná ako už vieme , niektoré intervaly sú príliš osekané, dlhé a už nezaujímavé čo takmer nepoužiteľné pre cestujúcich ktorý sa niekam ponáhľajú. A tak týmto stráca v záujme takú linku používať. Busy v poslednej dobe sú čoraz prázdnejšie.... Ak by sme chceli dostať ľudí do Busov, treba prv radšej skrátiť intervaly, snažiť sa predĺžiť niektoré linky a presvedčiť, že to DP mysli naozaj dobre, že preferuje pohodlnosť, rýchlosť, a nie vystávanie na zastávkach a sedieť radšej v upchatých križovatkách. Dotovať dotovať a dotovať v opačnom prípade dovolím si povedať na tento doterajší stav. - Celé zle.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike