Tiež som si všimol veľký rozdiel oproti predchádzajúcemu tendru. Dúfajme, že sa to odrazí aj na kvalite a že sa už nebudete musieť toľko sťažovať na SORKY.
Keď len tabule + označovače + palubák + hlásič pre kĺbak stoja nejakých 10 000 eur, tak si celkom viem predstaviť, že keď pridali ďalšie tabule, kamery, dotykové displeje, senzory pre počítanie, nový software palubáku pre DPB a ďalšie drobnosti, kľudne to môže spraviť aj 3 násobok. Keď pripočítaš klimatizáciu, tak tých 36000 môže byť v pohode reálna suma bez bočných úmyslov.
Pytal som sa priamo obch.zastupcu SOLARIS SLOVENSKO, okrem ineho som aj zagratuloval aspon k minivyhre - dodaniu URBINO 10. Vyzera ze to,tak novododane Urbinka 10 budu este v starom facelifte, no ak sa vyuzije opcia v r.2015 , tak tie budu s novym facliftom, nakolko od r.2015 prechadza SOLARIS na novy facelift.
ADD2: 308 000/ks za vozidlo - klbak NB18. Solaris chce dodavat do vyspelej Europy, tak si nebude kazit meno vo svete, ze doda nejaku "s*acku" so slabou klimou, slabym ramom atd atd ako sme zvyknuti u SOR, ktory to ma (mal) na haku. 36 000 sa nam zda vela ( 272 vs. 308 tisic) , ale realne nie je, povinna klima a inf.system atd atd zase az tak vela nie je.
Tot jeho mail:
"Dobrý deň,
nehnevajte sa, ale ceny v prípadoch kde nevyhráme, nezverejňujeme.
Môžem Vám len zodpovedne povedať, že cenu vozidla nenavyšuje iba klimatizácia, ale vo vozidlách je na základe požiadavky DP Bratislava nový informačný a odbavovací systém pre cestujúcich za relativne veľké peniaze.
Mrzí ma, že to nevyšlo, ale v každom prípade ďakujem za Vašu gratuláciu.
Pokiaľ máte na mysli, či Solaris Urbino 10 bude v novom vyhotovení, tak ešte nie – oficiálne sa nový SOLARIS predstaví v Hannoveri 24. septembra 2014 a ku klientom sa dostane začiatkom roka 2015.
Tiez sa cudujem ze 308 000 EUR /(bez dph) za SOR ? To nevedel lacnejsie dodat SOLARIS, ked dal sola za 192 000 ? Ale nejako si musela fin.skupina vyfakturovat tu zbabranu 1-2 seriu, ktoru vystuzovali niekolkokrat a usly zisk z napadnuteho 1. tbus tendra.
Za tie Sv jazdy môžu *****ské dotačné pravidlá - keby Zločinecká odviezla vlakom, neobjednaným "vo verejnom záujme" či ako sa to hovorí, na vlastné obchodné riziko, bola by jej alikvótne krátneá dotácia za použitie súpravy mimo režim záväzku verejnej služby.
Inak k prímestským linkám: Nepoznáte niekto legislatívu týkajúcu sa krížového financovania? 801 a 901 sú totiž akože komerčné (801 len medzištátny úsek, 901 celá), pričom osobne mám podozrenie že DPB ich môže krížovo financovať z dotácií na MHD. V Česku bolo toto napadnuté Jančurom u Českých dráh, takže by ma zaujímalo či by to bolo možné aj u nás.
S499.1023