Nevedel som, že to má takýto dôvod. Videl som iba ako zlý zlý vodič zastavuje za označníkom - nevidel som za tým nič iné. A preto ti ďakujem, že si mi to objasnil, teraz sa na to už pozerám inak ? ? ?
Tak vacsina ludi nevie, preco vodic tak robi (nevidia do hlavy) - a hlavne ich to nastve, ak stoja niekde, kde maju byt 100% dvere (aby si stihli sadnut) a zrazu bus zastavi o par metrov dalej a oni musia stat
no ja poviem pohľad za seba - ak si všimneš ako sa Solaris nakláňa pri výjazde z obratiska, nie je možné s ním ísť tesne pri hrane nástupišťa (ak nechceš poškodiť vozidlo), a ak chcem zabezpečiť adekvátny nástup cestujúcich, potiahnem čelo vozidla kúsok za označník tak, až je vozidlo vyrovnané pri hrane nástupiska... ťahám síce za označník, ale je to v dobrom... rovnako som dostal posledne od cestujúcej vynadané, že na zastávke Lachova v smere na Nám. Hraničiarov stojím ďaleko pred označníkom - dôvod je rovnaký, ak nechcem aby ľudia z druhých dverí vystupovali cez veľkú dieru (vzniknutú státím vozidla v zalomení) tak zastavujem na priamom úseku zastávkovej hrany... ale chápem, že cestujúcim sa nijak nezavďačíš ?
Osobne pochybujem o tom, že vodiči majú k dispozícii manuál, ako správne nastaviť klímu. Hlavne keď poniektorí prvé dni pri striedaní ani nevedeli, ako sa otvárajú dvere.
Podľa špecifikácie tendra musí klimatizácia umožňovať aj nútenú výmenu vzduchu bez chladenia čo mohol byť tento prípad. Alebo ju možno nevedel nastaviť.
ad. 2.: Ide len o iniciatívu vodičov, chcú tým zabrániť aby spoza električky nevybehlo auto tej čo ide oproti. Takže zablokujú prejazd. Podbné sa deje napr. na Kamennom námestí smer Nám SNP. Kde električky zastavia v oblúku čím zablokujú autá aby električka idúca smer Kamenné alebo Jesenského od Nám SNP dokázala prejsť keďže ona tam prednosť nemá.
Opäť tu máme teploty nad 30°C. Moja otázka znie využívajú sa teda klimatizácie v nových trolejbusoch a autobusoch? Včera boli tiež takto vysoké teploty a napr. čo som videl nové 30Tr všetky mali pootvárané okná takže tam klíma zrejme zapnutá nebola, dnes čo som narazil na dve SORky (busy) tak mali pozatvárané okná tak predpokladám, že klímu vodič pustil. Mal som len takú náhodu alebo sa vážne v nových trolejbusoch tá klíma nepoužíva vo veľkom, ale skôr je to výnimočné? ?
2. Niektorí vodiči zvyknú spomaliť, aby stihla na priecestie vojsť električka z druhého smeru. To preto, aby vodič auta hneď po prejazde prvej nevyštartoval rovno pod tú druhú, ktorú by nemusel vidieť.
Ak to boli predné dvere - polkrídlo vodiča, to áno, to je úplne samostatné a nezávislé od blokovania alebo jazdy.
Ak to bolo polkrídlo pre cestujúcich, ako som písal, na niektorých starších vozidlách to možno počas jazdy ostane otvorené, ale na väčšie už nie.
Tak asi/určite DPB niečo domontoval.
Hovorím len z poznania, na Trnávke takmer vôbec nejazdím, tam je väčší podiel starších 14 Tr, ale z vozidiel na Hroboňovej viem momentálne len o 6305, kde predné dvere možno otvárať počas jazdy (kedysi aj 6207, kde sa každé dvere ovládali samostatne a aj zvuková signalizácia samostatne ❤). Samozrejme možno je tých prípadov viac.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ivanbuto
Ak to bolo polkrídlo pre cestujúcich, ako som písal, na niektorých starších vozidlách to možno počas jazdy ostane otvorené, ale na väčšie už nie.